۱۴ مکان شگفت‌انگیز و زیبا در بخارست

سه‌شنبه 6 تیر 1402 جاذبه های گردشگری

۱۴ مکان شگفت‌انگیز و زیبا در بخارست

بوخارست، که قبلاً به عنوان “پاریس کوچک” به خاطر معماری شگفت‌انگیزش شناخته می‌شد، بازدید از پارک‌های بزرگ شهر، آثار هنری و نمایشگاه‌های متمایز در موزه‌های برجسته آن، و گم شدن در خیابان‌های خشن اما جذابی که از طریق مرکز شهر قدیمی ادامه دارند، را تجربه کنید. در مسیر کالئا ویکتوری، به بازدید از برجسته‌ترین سازه‌ها و مرموز‌ترین مونومان‌های کشور بپردازید که همگی شاهد دوران گذشته هستند.

شهر بوخارست، پایتخت رومانی و یکی از مقاصد محبوب جنوب شرقی اروپاست که به طور مداوم در حال جذب بیشترین توجه و علاقه قرار دارد. این شهر زیبا و در حال توسعه، که در جنوب کشور با جمعیت کمتر از ۲ میلیون نفر واقع شده است، نامش به معنای “شادی” است و توجه بیشتر و بیشتر مسافران کنجکاو را به خود جلب می‌کند.

1.باغ Cismigiu

این پارک عمومی در قلب شهر و در اطراف یک دریای مصنوعی واقع شده است. به عنوان یک آرامگاه سبز در میان شلوغی شهر، هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی محبوب است. در تابستان‌ها می‌توانید حتی با قایق بر روی دریاچه حرکت کنید و در ماه‌های زمستانی هم می‌توانید از اسکیت یخی لذت ببرید.

باغ Cismigiu

باغ Cismigiu

۲. موزه مجموعه‌های هنری

این موزه در بوخارست قرار دارد و شاخه ای از موزه ملی هنر رومانیا است. این مجموعه شامل آثار بسیاری از هنرمندان غربی اروپایی از آسیا و خاورمیانه است، از جمله یکی از آثار وینسنت ون‌گوگ، در حالی که مجموعه اصلی شامل آثار هنرمندان رومانیایی از اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم است. این موزه در گوشه کالئا گریویدیاله، در شماره ۱۱۱ کالئا ویکتوری، در قصر رومانیت قرار دارد.

موزه مجموعه‌های هنری

موزه مجموعه‌های هنری

۳. شهر قدیمی

منطقه شهر قدیمی بوخارست با مرزهای رودخانه دامبوویتا به جنوب، کالئا ویکتوری به غرب، بولواردول براتیانو به شرق و رگینا الیزابتا به شمال مشخص می‌شود و بیشتر مردم محلی به آن به عنوان “سنترو وکی” (مرکز قدیمی) می‌شناسند. این منطقه در واقع همه آن چیزی است که پس از جنگ جهانی دوم از بوخارست باقی مانده است.

شهر قدیمی

شهر قدیمی

4.باغ گیاه‌شناسی دیمیتری

این محل با نام باغ گیاه‌شناسی دیمیتری براندزا نیز شناخته می‌شود و در سال ۱۸۶۰ با حمایت مالی قابل توجه شاهزاده الکساندرو یوآن کوزا تأسیس شد. اکنون، حدود ۱۰۰۰۰ گونه گیاه در این مکان زندگی می‌کنند که تقریباً نیمی از آن‌ها در گلخانه‌های شگفت‌انگیز نگهداری می‌شوند. همچنین در داخل موزه‌ای وجود دارد که گیاهانی را با ارزش دارویی و اقتصادی نشان می‌دهد و تاریخچه گیاهان و گل‌ها نیز در اینجا توضیح داده می‌شود. اگر علاقه‌مند به علم گیاهان نیستید، همچنان این مکان یکی از مکان‌هایی است که باید حتماً دیده شود اگر می‌خواهید وقتی آرامی داشته باشید، در حالی که از دور از اردک‌ها لذت می‌برید و یک کتاب می‌خوانید.

باغ گیاه‌شناسی دیمیتری

باغ گیاه‌شناسی دیمیتری

5.پارک هراسترائو

پارک هراسترائو، یک پارک ۱۸۷ هکتاری در سمت شمالی بوخارست است که در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده است. دریاچه ۷۴ هکتاری آن باعث جذابیت بیشتر پارک برای دویدن کنندگانی می‌شود که مسیر ۷ کیلومتری اطراف دریاچه را دوست دارند. علاقه‌مندان به ورزش، از زمین بازی، زمین گلف، باشگاه یخت‌بانی و غیره استفاده می‌کنند. خانواده‌ها نیز برای پیکنیک در منطقه سبز طبیعی و رانندگی با قایق در دریاچه، این پارک را دوست دارند.

پارک هراسترائو

پارک هراسترائو

6. میدان پیاتا روولوتیه

این میدان، که در محله قدیمی شهر بوخارست و به محلی با نام “پیاتا روولوتیه” شناخته می‌شود، در قلب شهر واقع شده است. پس از رویدادهای انقلاب رومانی در سال ۱۹۸۹، جایگاهی در تاریخ کشور پیدا کرد. با داشتن بسیاری از نمادها و ساختمان‌های معروف و شگفت‌انگیز، این میدان یکی از مقاصد گردشگری محبوب رومانی است.

میدان پیاتا روولوتیه

میدان پیاتا روولوتیه

7. موزه گریگوره آنتیپا

موزه ملی تاریخ طبیعی گریگوره آنتیپا در بوخارست قرار دارد و نمونه ها و گونه های مختلفی را به نمایش می گذارد. این موزه به خاطر برگزاری فعالیت های آموزشی برای مهمانان شناخته شده است. همچنین در موزه نمایشگاه هایی از اشیاء، سنگ ها، معادن و فسیل های مختلف وجود دارد.

موزه گریگوره آنتیپا

موزه گریگوره آنتیپا

8.مانستیری Stavropoleos

منطقه‌ای که یکی از کمترین مکان‌هایی بود که از حریق بزرگ سال ۱۸۴۷ در بوخارست جان سالم به در برد، مانستیری Stavropoleos است که یک ماناستر ارتدکس شرقی برای راهبات در بوخارست است. این کلیسا در ۱۷۲۴ در دوره حکومت نیکولاس ماوروکرداتوس توسط آرخی‌ماندریت Ioannikios Stratonikeas، که یک راهب یونانی از Pogoniani بود، ساخته شد و به معرفت فرشتگان میکائیل و گابریل اختصاص داده شده است. این کلیسا نماینده سبک برانکوونسک است.

مانستیری Stavropoleos

مانستیری Stavropoleos

9.موزه روستایی

موزه روستایی بوخارست، ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع فضای باز در بزرگترین پارک بوخارست است. این موزه یکی از اولین موزه‌های فضای باز در جهان است و با نمایش خانه‌ها و مزارع اصلی مردم روستایی رومانی، فرهنگ و سنت روستایی رومانی را به نمایش می‌گذارد.

موزه روستایی

موزه روستایی

10. مرکز خرید Park Lake

این مرکز خرید، تمیز و به خوبی نگهداری می‌شود و از طریق فروشگاه‌های خود، چندین گزینه خرید فراهم می‌کند. همچنین دارای یک سالن غذایی شگفت‌انگیز با مجموعه‌ای از رستوران‌هاست که شما را به چشیدن غذاهای چند فرهنگی دعوت می‌کند. به طور ویژه در طول کریسمس، این مجموعه خرید واقعاً یکی از بهترین مراکز خرید بوخارست به شمار می‌رود.

مرکز خرید Park Lake

مرکز خرید Park Lake

11.کاخ مجلس

دیکتاتور سابق نیکولای چاوشسکو هیچ هزینه ای را برای ساخت این ساختمان با سبک نئوکلاسیک برای قانونگذاری خود صرف نکرد. با مساحت زمینی ۳۹۳۰۰۰۰ فوت مربع، این ساختمان بیش از ۳۰۰۰ اتاق دارد. از آنجایی که این ساختمان دولتی در زمان اوج جنگ سرد ساخته شده است، در زیرزمین آن پناهگاه‌های هسته‌ایی برای هزاران نفر وجود دارد. به گفته برخی، همچنین تونل‌های مخفی وجود دارد که به سایر ساختمان‌های دولتی در منطقه منتهی می‌شود.

کاخ مجلس

کاخ مجلس

12.موزه ملی هنر رومانی

این موزه دارای مجموعه ای غنی از هنر اروپایی و شرقی است و یکی از ۱۵ جاذبه برتر شهر است. آن در میدان انقلاب کاخ شاهی قرار دارد و درباره تحولات اجتماعی و سیاسی زمان خود است. همه باید حداقل یکبار به اینجا بروند.

موزه ملی هنر رومانی

موزه ملی هنر رومانی

۱۳. موزه مردم رومانی

این موزه زیبا، جواهری است که به عنوان یکی از برترین موزه های اروپا شناخته می شود. با داشتن مجموعه ای شگفت انگیز از بیش از 100،000 شیء و آثار باستانی، این موزه به هنرها و سنت های کشور اختصاص داده شده است. با روایت داستان های زندگی مردم رومانی در طول قرون، این مکان یکی از جاذبه هایی است که هر بازدیدکننده باید دیده باشد.

موزه مردم رومانی

موزه مردم رومانی

۱۴. مرکز شهر براشوو

مرکز شهر یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدار در براشوو است که در نزدیکی انواع جاذبه های گردشگری قرار دارد. در اطراف آن، رستوران‌ها و گزینه‌های غذایی متنوعی وجود دارد، فروشگاه‌های عتیقه زیبا و حتی کتابخانه‌های آرام که می‌توانید در آنها استراحت کنید یا به دنبال منابع بیشتر درباره شهر باشید.

منبع : MSN

 

از جاذبه های توکیو غافل نشوید !

۱۳ مکان فوق‌العاده زیبا در والتا

۱۳ مکان فوق‌العاده زیبا در والتا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا