10 فواید شگفت انگیز انار که برای شما مفید است

جمعه 12 شهریور 1400 سلامت
فواید انار برای سلامتی

فواید انار برای سلامتی

انار یک میوه مغذی و لذیذ است که حاوی دانه های پر از آب به نام arils است. پوست و غشاء سفید برای مصرف در مقادیر کم ایمن هستند ، اما بسیار تلخ هستند و ممکن است در مقادیر زیاد ایمن نباشند. این پوست بیشتر در تهیه مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انار سرشار از آنتی اکسیدان است و حاوی پتاسیم ، ویتامین C ، ویتامین K ، فولات و فیبر است. انار به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا برای سلامت کلی بدن مفید است. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

 

رادیکال های آزاد از التهاب درون بدن ناشی از استرس ، آسیب ، خوردن مقدار زیادی غذای ناسالم ، ورزش بیش از حد ، مصرف دخانیات و عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ، اشعه ماوراء بنفش و دود سیگار ایجاد می شوند.

هنگامی که التهاب زیادی در بدن شما ایجاد می شود ، می توانید بیشتر مستعد بیماری هایی از جمله سرطان باشید. ترکیب انار می تواند برای سلامت کلی شما مفید باشد.

این مطلب ده نکته از  مهم ترین فواید مصرف انار را به شما معرفی میکنیم.همرا ما با مجله خانواده دایان باشید

 

فواید انار برای سلامتی

فواید انار برای سلامتی

 

10 فواید بی نظیر انار برای سلامتی

1. می تواند سرطان را عقب نگه دارد

خواص ضد التهابی انار می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کند. به طور خاص ، نشان داده شده است که آب انار از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می کند

 

2. بهبود فشار خون و جلوگیری از بیماری های قلبی

آب انار باعث کاهش فشار خون و افزایش جریان خون می شود. همچنین ممکن است از تجمع کلسترول در عروق جلوگیری کند.

 

3. به  ورم مفاصل کمک کنید

انار باعث کاهش درد مفاصل زانو در افراد مبتلا به آرتروز ،  و همچنین کاهش درد و التهاب در مبتلایان به روماتیسم مفصلی می شود.

 

فواید انار برای سلامتی

فواید انار برای سلامتی

4. بهبود باروری

انار ممکن است برای تسکین علائم PCOS مفید باشد که ممکن است باروری را مختل کند.  مصرف میوه ممکن است تعداد اسپرم های متحرک را در مردان با تعداد اسپرم کم یا اسپرم با کیفیت پایین افزایش دهد.

 

5. بهبود عملکرد مغز

پلی فنول های موجود در آب انار ممکن است نورون ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

در یک مطالعه مشخص شد افرادی که روزانه 8 اونس آب انار مصرف می کردند ، توانایی یادگیری اطلاعات بصری را کاهش ندادند. گروهی که آب انار نداشتند ، توانایی آنها در یادگیری اطلاعات کاهش چشمگیری داشت.

 

6. به مدیریت دیابت کمک کنید

آب انار ممکن است به مقاومت به انسولین کمک کند ، که یکی از شرایط دیابت نوع 2 است.

در بیشتر مواقع ، بهتر است کل میوه را بخورید تا آب آن را به تنهایی بخورید تا تمام فیبر را دریافت کنید و از افزایش قند خون و دریافت کالری بیش از حد جلوگیری کنید. با این حال ، آنتی اکسیدان آب انار بیشتر از دانه های آن است.

تفاوت آب انار که در آب میوه های دیگر دیده نمی شود ، وجود فلاونوئیدی به نام روتین است که به نظر نمی رسد باعث افزایش قند خون شود.

 

فواید انار برای سلامتی

فواید انار برای سلامتی

7. حفظ سلامت دهان و دندان

انار همچنین دارای خواص ضد پلاک است که می تواند به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند. این میوه حاوی پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که ضد میکروب هستند و در نتیجه به تجمع پلاک در دهان کمک می کند.

 

8. از پیری زودرس جلوگیری کنید

نشان داده شده است که انار به تاخیر انداختن علائم پیری کمک می کند

انار همچنین دارای خواص ضد پیری برای پوست شما است تا انعطاف پذیر ، صاف و جوان به نظر برسد.

پیری یک فرایند طبیعی است ، اما می تواند در اوایل توسط عوامل مختلفی مانند آلودگی های محیطی ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ، مراقبت ناصحیح از پوست ، رژیم غذایی نامناسب و عدم نوشیدن آب کافی ایجاد شود.

انار سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد که به کلاژن و سلول های سالم پوست آسیب می رسانند ، کمک کند و باعث ایجاد چین و چروک زودرس ، خطوط ریز و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست شود.

روش مهم دیگر که انار از پیری زودرس جلوگیری می کند ، ترویج تولید فیبرهای کلاژن و جلوگیری از تولید آنزیم هایی است که این الیاف را از بین می برند. از دست دادن فیبرهای کلاژن با شل و شل شدن پوست مشخص می شود

 

9. کمک به غلبه بر کمبود آهن

انار مملو از آهن است که بدن برای تولید گلبول های قرمز از آن استفاده می کند. بنابراین ، افزودن این میوه شگفت انگیز به رژیم غذایی معمول شما می تواند با افزایش سطح هموگلوبین و بهبود جریان کلی خون ، با کم خونی ناشی از فقر آهن مبارزه کند.

انار همچنین سرشار از ویتامین C است که جذب آهن را در بدن تسهیل می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف دانه های انار به عنوان مکمل غذایی می تواند به کاهش خستگی ، وزگی و ضعف در افراد مبتلا به کم خونی کمک کند.

فواید انار برای سلامتی

10. می تواند به مدیریت وزن کمک کند

انار باعث کاهش وزن نمی شود ، اما خوردن دانه های حاوی فیبر بالا می تواند احساس سیری را افزایش داده و به کنترل اشتها کمک کند. بنابراین اگر اضافه وزن دارید و سعی می کنید چند کیلو وزن کم کنید ، این میوه می تواند به شما کمک کند.

 

حرف  آخر:

دانه ها و آب انار به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان هایی که دارند بسیار سالم هستند. مهم است که به خاطر داشته باشید که هیچ یک از غذاهای فوق العاده تمام ناراحتی های شما را درمان نمی کند یا شما را در سلامت کامل حفظ نمی کند.

به طور کلی ، بهترین راه برای داشتن انار این است که آنها را در یک رژیم غذایی کلی سالم قرار دهید که دارای انواع میوه ها و سبزیجات (که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های محافظ سلامت هستند) ، پروتئین بدون چربی ، غلات کامل و چربی های سالم باشد.

انار به تنهایی نمی تواند اختلالات را درمان کند اما ممکن است همراه با سایر درمانها برای بهبود سلامت و علائم استفاده شود. اگر بیماری خاصی دارید که می خواهید انار را با آن امتحان کنید ، با پزشک خود مشورت کنید. مهمتر از همه ، به خاطر داشته باشید که طعم انار عالی است! فراموش نکنید که فقط از خوردن آنها لذت ببرید!

فواید بوسه

مزایا بوسه چیست/10 مزایای شگفت آور سلامتی بوسیدن!

خواص پیاز

خواص پیاز چیست/ 9 دلیل که باید آنها را مصرف کنید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا