مهم‌ترین فواید روغن هسته زردآلو برای پوست

چهارشنبه 12 مهر 1402 سلامت
روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو برای پوست

زردآلو در لیست خواربار بسیاری از مردم ضروری است. شاید آنها حتی در لیست شما نیز باشند. اما آیا می‌دانستید که هسته یا دانه‌های زردآلوی که دور می‌ریزید، در واقع حاوی روغنی هستند که برای پوست شما مفید است؟

هسته زردآلو به دلیل ارزش غذایی سرشاری که دارد در دنیای داروسازی و آرایشی اهمیت زیادی دارد. روغن به دست آمده از هسته زردآلو یک آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد التهاب است که آن را برای پوست بسیار مفید می کند.

روغن هسته زردآلو یک متخصص حرفه‌ای رفع چین و چروک برای پوست‌های خشک و حساس است. روغن هسته زردآلو ابتدا پوست را نرم و مرطوب می‌کند و سپس به جنگ عامل اصلی چین و چروک پوست یعنی رادیکال‌های آزاد می‌رود و هم‌زمان به تولید و بازسازی کلاژن‌های از دست رفته پوست می‌پردازد

فواید روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب‌ مفیدی می‌باشد که در آن نهفته است. این روغن بکر دارای اسیدهای چرب امگا ۳، امگا6 و امگا 9 است. همچنین این روغن غنی از ویتامین A است و باعث رطوبت و درخشش پوست صورت و بدن می‌شود. در ادامه به چند مورد از بهترین فواید روغن زردآلو برای پوست اشاره می‌کنیم.

 

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو

مهم‌ترین فواید روغن هسته زردآلو

مرطوب کننده

ضد التهاب

رفع چین و چروک

ضد باکتری

رفع زخم و جوش

رفع سیاهی دور چشم

تقویت مو

محافظت از پوست در مقابل آفتاب

می توانید از روغن هسته زردآلو برای بهبود سلامت پوست خود به روش های مختلف استفاده کنید.

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو

1. محافظت از پوست و اثرات ضد پیری

هسته زردآلو از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است. استفاده از روغن هسته زردآلو غنی از آنتی اکسیدان روی پوست می تواند به شما در این راه ها کمک کند:

روغن هسته زردآلو دارای موادی مغذی است که کمک می‌کند تا پوست صورت جوان‌تر شده و فرایند پیری کندتر شود. این روغن آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و تولید کلاژن را زیاد می‌کند. اسیدهای چرب غیر اشباع به همراه ویتامین E و A موجود روغن هسته زردآلو موجب جوان‌سازی و کاهش سرعت پیری پوست می‌شود.

 

2. مدیریت مسائل التهابی پوست

روغن هسته زردآلو تلخ می‌توان به تاثیر آن در تسکین آکنه، علائم روزاسه و پسوریازیس اشاره کرد.هسته زردآلو دارای اثر ضد التهابی شگفت انگیزی است. این به دلیل ترکیبات گیاهی فراوان موجود در هسته زردآلو است که به مبارزه با التهاب کمک می کند.

بنابراین، کسانی که از بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک  رنج می برند، ممکن است بتوانند به طور کامل از مزایای روغن به دست آمده از هسته زردآلو استفاده کنند.

 

3. آبرسانی و آبرسانی به پوست

روغن هسته زردآلو سرشار از ترکیباتی مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک است.  این ترکیبات واقعا برای آبرسانی به پوست مفید هستند.

یکی دیگر از خواص روغن زردآلو برای صورت این است که رطوبت را به خود جذب می‌کند. درنتیجه هنگامی که این روغن را روی پوست خود استفاده می‌کنید، بسیار نرم شده و سطح پوست را به بستری روان تبدیل می‌نماید.

همچنین اگر در روتین مراقبتی پوست از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده می‌نمایید، این روغن گیاهی قادر است به افزایش جذب و تاثیر مرطوب کنندگی آن‌ها منجر گردد.

بنابراین، استفاده از روغن هسته زردآلو می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و ظاهر پوست را سالم نگه دارد.

 

4.درخشش پوست

اگر می‌خواهید گونه‌ها و پیشانی شما به خوبی بدرخشد، از خواص روغن هسته زردآلو غافل نشوید. روغن هسته زردآلو همان‌گونه که گفتیم یکی از کامل‌ترین و غنی‌ترین روغن‌های حامل محسوب می‌شود، درنتیجه ویتامین‌های E و C از ثابت‌ترین ترکیبات آن به‌شمار می‌روند.

قرار دادن ویتامین A، C و E در کنار یکدیگر و اعمال آن‌ها روی پوست به معنی خداحافظی با لکه‌های پوستی و شفافیت فوق‌العاده آن است. این روغن طبیعی رنگ پوست را بهبود بخشیده و از دیده شدن پوست صورت به طور تیره روشن جلوگیری می‌نماید.

 

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو

طرز تهیه روغن زردآلو در خانه

اگر در خانه مقدار زیادی هسته زردآلو بلااستفاده دارید، اکنون زمان آن رسیده از آن‌ها استفاده نمایید و از خواص روغن هسته زردآلو بهرمند شوید. به روش زیر با هم روغن زردآلو را تهیه خواهیم کرد:

ابتدا هسته‌ها ‌را شکسته و مغز‌ها را جدا نمایید.
مغزهای هسته زردآلو را درون آسیاب بریزید و به طور کامل پوره نمایید.
سپس پوره بدست آمده که بسیار نرم شده را درون یک ظرف شیشه‌ای ریخته و در جایی ساکن قرار دهید.
بعد از مدتی شاهد ته‌نشین شدن تفاله مغزها و بالا آمدن روغن هسته زردآلو خواهید بود.
اکنون این ترکیب را روی یک فیلتر بسیار زیر یا پارچه تمیز ریخته و روی یک ظرف گود فشار دهید تا روغن آن از تفاله‌ها جدا گردد.
این کار را تا جایی که کل روغن از پارچه عبور نماید و تنها تفاله هسته‌ها باقی بماند ادامه دهید.
روغن به دست آمده را درون ظرف شیشه‌ای تمیز ریخته و داخل یخچال نگهداری نمایید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید مقداری از آن را جهت مراقبت از پوست و مو استفاده نمایید.

 

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو

چگونه از روغن هسته زردآلو استفاده کنیم؟

روغن هسته زردآلو یک روغن حامل است. بنابراین می‌توانید آن را به تنهایی بر روی پوست خود ماساژ دهید. اگر می‌خواهید یک سرم ضد چروک و سفت‌کننده برای پوست داشته باشید می‌توانید آن را با چند قطره روغن اسانسی چوب رز مخلوط کرده و هر شب 2 تا 4 قطره از آن را به پوست خود بزنید . سپس آن را ماساژ دهید. اجازه دهید تا صبح روی پوست صورت‌تان بماند. سپس آن را بشویید و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

 

شوره سر

درمان شوره سر /6 ماده ای که باید با چریش برای درمان شوره سر مخلوط کنید

فواید انار برای سلامتی

فواید انار/10 خواص شگفت انگیز انار که برای شما مفید است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا