دیدنی ترین پل های جهان

دوشنبه 16 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
دیدنی ترین پل های جهان

دیدنی ترین پل های جهان

بیشتر پل ها یک ماموریت دارند و آن انتقال آدم ها و وسایل نقلیه از نقطه ای به نقطه دیگر است. اما گاهی هم پیش می آید که معمارها و مهندسین دوست دارند خلاقیت به خرج دهند و پل هایی طراحی کنند که حسابی ذهن آدم را درگیر خودشان می کنند. پل هایی که ایده های جالبی پشت آنها خوابیده است و برای اهداف جالب توجهی طراحی شده اند.

از جالب ترین و عجیب ترین پل های ساخته شده در جهان

پل دیدنی چشم تیانجین در چین

چشم تیانجین تنها یک پل ساده نبوده و چرخ‌و‌فلکی که در میان آن قرار گرفته، نظر هر بازدیدکننده‌ای را به سوی خود جلب می کند. این پل که با احتساب چرخ‌و‌فلک خود ۳۹۴ فوت ارتفاع دارد، بر فراز رودخانه “های هه” در شمال چین قرار دارد. چرخ‌وفلک این پل شش بانده، دارای ۴۸ کابین است که هر کدام از آنها گنجایش ۸ نفر را دارد. یک دور کامل این چرخ فلک به مدت نیم ساعت طول کشیده و از این رو، گزینه‌ای عالی در هنگام ترافیک‌های سنگین محسوب می شود!

پل هال اشترن در هلند

ساختن پل بر فراز آب‌های خروشان اقدامی عاقلانه محسوب شده، اما ساختن پل در عمق آب طرحی غیر منتطقی به نظر می رسد. با این وجود، “رو کاستر” و “آد کیل” چنین ایده‌ای را در دهکده “هال اشترن” محقق کرده‌اند. “پل غرق شده” که به نام “پل نامرئی” نیز شناخته می شود، در خندقی دفاعی واقع در “فورت دی روور” قرار دارد. این خندق برای حافظت هلند در برابر تهاجم فرانسه و اسپانیا طی سال‌های ۱۷۰۰ میلادی ساخته شده بود.

پل غلتان لندن در انگلیس

دیدنی ترین پل های جهان

پل غلتان لندن در انگلیس

شرکت معماری “هیثرویک استودیو” طراحی پلی که روی کانال “گراند یونیون” در حوزه رودخانه “پادینگتون” لندن قرار بگیرد، در شرایطی که همچنان به قایق‌ها اجازه عبور می دهد را به بهترین شکل ممکن انحام داده است. پلی عجیب و البته با طراحی هوشمندانه که از هشت بخش یکسان با قابلیت لوله شدن بهره می برد. ظهرهای جمعه و بدون در نظر گرفتن ترافیک قایق‌ها، این سازه هیدرولیکی فعال شده و عابران و بازدیدکنندگان منتظر را سرگرم می کند.

پل چرخ فال کرک فال کرک اسکاتلند

دیدنی ترین پل های جهان

پل چرخ فال کرک فال کرک اسکاتلند

برای ارتباط کانال “یونیون” به کانال “فورث اند کلاید”، شرکت “بریتیش واترویز” در سال ۲۰۰۲ “چرخ فال کرک” را طراحی کرد. این راه حل عجیب به کشتی‌ها اجازه می دهد تا به محفظه‌ای که قابلیت چرخیدن دارد وارد شده و از طریق آن به کانال دیگر دسترسی داشته باشند.

دیدنی ترین پل های جهان

دیدنی ترین پل های جهان

یک پل عادی اغلب کوتاه‌ترین فاصله بین دو ساحل رودخانه را به هم مرتبط می کند. اما “پل دوستی” یک پل عادی نیست. این پل در اقامتگاه “یوشی اسپرینگز” خارج از شهر کیوتو قرار گرفته و در حقیقت سازه‌ای دایره‌ای شکل به قطر ۲۶۲ فوت است. پل دوستی توسط معماران شرکت “نوری هیکو دان” طراحی شده و از جاذبه‌های جالب توجه اقامتگاه یوشی اسپرینگز محسوب می شود.

پل خرچنگ در جزیره کریسمس استرالیا

دیدنی ترین پل های جهان

پل خرچنگ در جزیره کریسمس استرالیا

خرچنگ‌ها برای دسترسی به سمت دیگر جزیره کریسمس و پیوستن به ۱۲۰ میلیون هم نوع خود از جاده‌های آن عبور می کردند. مالکیت جزیره کوچک کریسمس به کشور استرالیا اختصاص داشته و در ۲۳۰ مایلی از سواحل اندونزی قرار دارد. این جزیره هر ساله شاهد مهاجرت خرچنگ‌های قرمز است.

خرچنگ‌ها با چنان جمعیت انبوهی مهاجرت می کنند که عبور و مرور از برخی جاده‌های این جزیره غیر ممکن شده و فعالان حیات وحش را به طراحی یکی از عجیب ترین و البته پر ترافیک‌ترین پل‌های جهان وادار کرد.

 

تالاب صورتی چابهار

تالاب صورتی چابهار

حمام نواب صفوی

حمام نواب صفوی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا