تالاب صورتی چابهار

دوشنبه 16 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
تالاب صورتی چابهار

تالاب صورتی چابهار

وقتی حرف از تالاب صورتی چابهار می شود سکوت و حس آرامش کل ذهنمان را فرا می گیرد که یکی از تالاب های معروف ایران است که به دلیل برخورداری از جاذبه ها و چشم اندازهای بی نظیر، همه روزه شاهد گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

تالاب لیپار سیستان و بلوچستان

تالاب لیپار در فاصله ۱۵ کیلومتری چابهار استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی روستایی با نام رمین واقع شده و در جوار دریای عمان قرار دارد.تالاب لیپار که یکی از تالاب های فصلی ایران می باشد در میان تنگه ای زیبا و در جوار کوه و دره ی صخره ای واقع شده و به دلیل برخورداری از چشم اندازهای زیبا و بی نظیر بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است .وسعت تالاب لیپار بر اساس بارندگی منطقه کم و زیاد شده و این موضوع باعث می شود که با هر بار سفر به این تالاب منظره ای جدید را شاهد باشیم.

تالاب صورتی چابهار

تالاب صورتی چابهار

 

تالاب لیپار یا تالاب صورتی از تالاب های خاص جهان

تالاب لیپار دارای جذابیت های ویژه و منحصر به فردی بوده که آن را به یکی از چهار تالاب خاص جهان بدل ساخته است.رنگ آب این تالاب صورتی است که باعث شده آن را بانام تالاب صورتی نیز شناخته و از جهت ارزش بالایی نیز پیدا کند.

همچنین آب تالاب لیپار در دسته شورترین آب های جهان قرار گرفته و توصیه می شود از آن به هیچ عنوان برای آشامیدن استفاده نکنید.در اطراف و همسایگی تالاب لیپار و همچنین در درون آب تالاب گونه های گیاهی متنوعی و بی نظیری مانند بلوط، پبنه وحشی و گزنه وجود داشته و منظره ای زیبا به آن بخشیده و سبب شده از این لحاظ نیز این تالاب در نوع خود در جهان کم نظیر باشد.

تالاب صورتی چابهار

تالاب صورتی چابهار

منظره زیبای جاده تالاب لیپار عروس چابهار

♦  تالاب لیپار که به عنوان عروس چابهار نیز شناخته می شود

♦ تالاب لیپار زیستگاه حیوانات و پرندگان متنوعی بوده و می توان پرندگانی نظیر فلامینگو، طاووسک تالاب، باقرقره، چنگر، عقاب دشتی، کشیم و سایر پرندگان را مشاهده کرده که به این تالاب زیبایی و ویزگی دوچندانی می بخشند.

♦ حیات در تالاب لیپار تنها به آسمان و محیط اطراف آن محدود نشده و در آب این تالاب نیز گونه های فراوان و خاصی از جانداران مانند ۹۳ گونه پلانکنون گیاهی، ۸۵ گونه ماهی، ۳۱ گونه پلانکتون جنوری، ۶۴ گونه نرم تنان ۴۶ گونه از جلبک ها زیست می کنند.

♦ دلیل رنگ صورتی آب این تالاب وجود نوعی پلانکتون است

♦ یکی از ویژگی های منحصر به فرد و زیبای این تالاب وجود پدیده طبیعی جز و مد قرمز بوده و با توجه به اینکه در تمام سواحل چابهار می توان این پدیده را مشاهده کرد اما این واقعه در تالاب لیپار به اوج زیبایی خود می رسد.

♦ به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب تالاب لیپار تمام روزهای سال می توان به آن سفر کرده و هر روز یک ویژگی را در این تالاب می توان مشاهده کرد.

 

 

کاخ آپادانای شوش

کاخ آپادانای شوش

دیدنی ترین پل های جهان

دیدنی ترین پل های جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا