۱۳ مکان فوق‌العاده زیبا در والتا

دوشنبه 5 تیر 1402 جاذبه های گردشگری
۱۳ مکان فوق‌العاده زیبا در والتا

۱۳ مکان فوق‌العاده زیبا در والتا

والتا یک شهر بسیار شگفت‌انگیز و نفس‌گیر است. مهمانان عاشق گرفتن عکس در برابر پس‌زمینه دریای زیبای مدیترانه یا ساختمان‌های شهری با رنگ کرم برنزه خواهند شد. این شهر همچنین دارای نقاط دیدنی تاریخی مهمی مانند باغ‌های باراکا بالا است. این باغ‌ها یک باغ منظره‌ای با چشم انداز فوق‌العاده دریا و شهر هستند.

در والتا شما مکان‌های زیبایی را خواهید یافت که نباید آن‌ها را از دست بدهید! مکان‌هایی مانند دروازه شهر والتا، تجربه بازارچه مبلمان دست دوم و باغ‌های باراکا بالا و بسیاری دیگر. با ادامه اسکرول کردن، بیشتر بدانید.

۱. دروازه شهر والتا را عبور کنید

پروژه دروازه شهر والتا، ورودی اصلی پایتخت مالت را تبدیل کرد و یک طرح منسجم برای منطقه‌ای که در گذشته به علت یک توسعه شهری مبهم و مورد بحث قرار گرفته بود، ایجاد کرد. هدف پروژه “دروازه شهر”، تعمیر مرکز تاریخی والتا است که نه تنها یک پروژه معماری، بلکه یک بازطراحی شهری با چهار عنصر است.

۲. تجربه بازارچه مبلمان دست دوم

مونتی (The Monti)، بازارچه مبلمان دست دومی است که خارج از دیوارهای شهر والتا، نزدیک ایستگاه اتوبوس، در جلوی برج سنت جیمز و سپر سنت جیمز برگزار می‌شود. هر دو بازارچه در فضای باز، کالاهایی را عرضه می‌کنند که در بازارهای سراسر جهان موجود هستند: کالاهای دست دوم، آثار باستانی، ادبیات و برچسب‌های طراحی کذب.

۳. باغ‌های باراکا بالا

باغ‌های باراکا بالا، باغ عمومی در والتا، مالتا هستند. به همراه باغ‌های باراکا پایین در همین شهر، چشم اندازی پانورامیک از بندر بزرگ را ارائه می‌دهند. این باغ‌ها در سطح بالاتر از برج سنت پیتر و پل بنا شده‌اند که در دهه ۱۵۶۰ ساخته شده است. سطح پایین تر این برج، شامل باتری تحیلی است. ترازوهای کوچک باغ در سال ۱۶۶۱ به دست نایت ایتالیایی فرا فلامینیو بالبیانی ساخته شده‌اند. در ابتدا آن‌ها سقف داشتند، اما پس از قیام کشیشان در سال ۱۷۷۵ سقف آن‌ها برداشته شد. در این پارک چندین مجسمه و یادبود به یک سری افراد مشهور، از جمله جرالد استریکلند، سر توماس میتلند و سر وینستون چرچیل وجود دارد.

۴. غوطه ور شدن در تاریخ در اتاق‌های جنگ لاسکاریس

اتاق‌های جنگ لاسکاریس، شامل یک مجموعه زیرزمینی از تونل‌ها و اتاق‌هایی هستند که در آن‌ها مرکز جنگی برای دفاع از مالتا در طول جنگ جهانی دوم قرار داشت. این پیچیدگی مخفی دارای اتاق‌های عملیاتی برای هر یک از خدمات نظامی بود که از آنجا نه تنها دفاع هوایی مالتا هدایت می‌شد، بلکه برخی از بزرگترین نبردهای جنگی نیز در آنجا صورت گرفت. این پیچیدگی در سال ۱۹۹۲ به یک پروژه خصوصی اجاره داده شد و پس از بازسازی، باز به عموم باز شد. اتاق‌ها در سال ۲۰۰۵ تعطیل شدند، اما در سال ۲۰۰۹ توسط آژانس میراث مالتا دوباره به عموم باز شدند.

۶. بندر بزرگ

بندر بزرگ، یک بندر در والتا، مالتا است. این یک خلیج قدیمی و کوچک است که بازدیدکنندگان می‌توانند زیبایی دریای مدیترانه را ببینند. این بندر توسط اماکن مختلفی مانند موزه جنگ ملی که در سنت المو قرار دارد، احاطه شده است که بازدیدکنندگان باید آن را بازدید کنند.

۷. غواصی در ساختمان جدید پارلمان مالتا

ساختمان پارلمان، محل برگزاری جلسات پارلمان مالتا در والتا، مالتا است. این ساختمان در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به طرح‌های رنزو پیانو به عنوان بخشی از پروژه دروازه شهری ساخته شد، که شامل ساخت دروازه شهری جدید و تبدیل آثار بازسازی اپرای سلطنتی به یک تئاتر فضای باز بود. ساخت ساختمان پارلمان به دلیل طراحی مدرن ساختمان، منجر به ایجاد جدل قابل توجهی شد.

نمای ساختمان پارلمان جدید توسط کارگاه ساختمانی رنزو پیانو در والتا، پایتخت مالتا، به یاد آوری تاریخچه شهر است. مالتا، محصور شده توسط صخره‌های طبیعی و برج‌های ساخته شده از قبل، به شهر قلعه مدیترانه‌ای مشهور است. پایتخت شبه‌جزیره، والتا، عنوان اولین شهر برنامه‌ریزی شده اروپا را دارد.

۸. کاخ گرندمستر

کاخ گرندمستر یک کاخ در والتا، مالتا است که به طور رسمی با نام کاخ شناخته می‌شود. این کاخ به عنوان محل اقامت گرندمستر نظام سفارت ایتالیا در مالتا از دوره ۱۶ تا ۱۸ قرن، که کنترل مالتا را در دست داشتند، و همچنین به عنوان کاخ ماژیستریال شناخته می‌شد.

سپس به کاخ فرمانداری تغییر نام داده شد و در حال حاضر دفتر ریاست جمهوری مالتا در آنجا قرار دارد. اتاق‌های دولتی کاخ و سلاح‌خانه کاخ، و همچنین بخش‌های دیگر کاخ، به عنوان یک موزه توسط میراث مالتا به عنوان یک موزه به عموم باز است.

۹. موزه جنگ ملی در قلعه سنت المو

موزه جنگ ملی، یک موزه در والتا، مالتا است که در قلعه سنت المو قرار دارد. این یکی از پربازدیدترین موزه‌های مالتا است. مجموعه این موزه بیشتر بر روی جنگ جهانی اول و دوم در بازه زمانی ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ تمرکز داشته است. ساختمان قبلاً یک انبار باروت بود و قبل از تبدیل به سلاح‌خانه در سال ۱۸۵۳ بود. در طول جنگ جهانی دوم، افراد آموزش دیده توسط توپ‌های پدافند هوایی در آنجا آموزش دیدند.

۱۰. باغ‌های باراکا پایینی

باغ‌های باراکا پایینی در بالای بلوار سنت کریستوف، که یک دید چشمگیر به بندر بزرگ فراهم می‌کند، قرار دارد. این باغ‌ها دوقلوی باغ‌های بالای باراکا هستند که در طبقه بالای بلوار سنت پیتر و پائول قرار دارند و به همان شکل طراحی شده‌اند – با یک چشمه مرکزی و باغ‌های گل و مونومان‌های اطراف.

۱۱. چشمه تریتون

تریتون‌ها از سه تریتون برنزی تشکیل شده‌اند که یک حوض بزرگ را حمایت می‌کنند که بر روی یک بنیاد مرکزی متمرکز ساخته شده از بتن و با سنگ‌های تراورتن پوشیده شده است. این چشمه یک نماد مهم مدرنیسم در مالتا است. به طور سنتی، مسافران با بازدید از چشمه تریتون معروف، یک نماد واقعی از دریا، با بررسی مشاهیر والتا شروع به کاوش می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین پیشنهادهای سفر، اینجا را ببینید!

۱۲. سلاح‌خانه کاخ

کاخ گرندمستر در والتا، مالتا، سلاح‌خانه کاخ یا مجموعه اسلحه‌ها را در خود جای داده است. این مجموعه اسلحه‌ها در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی، سلاح‌خانه اصلی سازمان نظام سفارت ایتالیا در مالتا بود و به عنوان آخرین نظام نظامی صلیبی بود که یک آرسنال ساخت.

۱۳. جست وجوی طلایی در کلیسای هم‌کلیسایی سنت یوحنا

هنگام بازدید از پایتخت مالتا، والتا، کلیسای هم‌کلیسایی سنت یوحنا یک نمونه شگفت‌انگیز از معماری باروک است که باید در صدر لیست مشاهده شما باشد. سقف، دیوارها و کف‌ها با طلا، برنز، نقره و حکاکی دقیق پوشیده شده‌اند. داخل کلیسا به عنوان یکی از برترین نمونه‌های معماری باروک اروپا شناخته می‌شود.

 

منبع : MSN

۱۴ مکان شگفت‌انگیز و زیبا در بخارست

10 جاذبه شگفت انگیز در پاسو روبلز

10 جاذبه شگفت انگیز در پاسو روبلز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا