۱۱ شرکت نوپای خودروی الکتریکی

پنج‌شنبه 1 تیر 1402 فناوری

۱۱ شرکت نوپای خودروی الکتریکی

شرکت‌های جدید خودروی الکتریکی رویای تبدیل شدن به “تسلا بعدی” را دارند. صعود برند آمریکایی از یک استارتاپ تکنولوژیک به یک عظیم‌الجثه خودروسازی شگفت‌انگیز بوده و در حال حاضر به عنوان بنچمارک خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود. شرکت‌های نوپای خودروی الکتریکی دیگر تلاش می‌کنند برای تکثیر موفقیت تسلا. در حال حاضر، در زمینه خودروهای الکتریکی، انتخاب بیشتر از همیشه است و با تکنولوژی جدید، فرصتی برای شرکت‌های نوپای خودروسازی برای کسب بهره از این بازار وجود دارد.

پل‌استار 2

پل‌استار 2

پل‌استار 2

بعضی از شرکت‌های جدید نزدیک به تکثیر تسلا نخواهند شد؛ بعضی هم حتی نمی‌توانند زنده بمانند. اما برای برندهای خودرویی که به تازگی ایجاد شده‌اند، امید وجود دارد: به آفرینی شرکت پل‌استار که یک شاخه از ولوو است نگاه کنید.

اما با وجود تعداد زیادی از شرکت‌های جدید، سخت است که بفهمید کدام شرکت‌ها دارای پتانسیل واقعی هستند. در اینجا، به برخی از شرکت‌های نوپای خودروسازی الکتریکی با بیشترین طموحات و معتبر که شما باید برای آینده آن‌ها را نگه دارید، نگاه می‌کنیم.

آئرا

آئرا

آئرا

اگر با شرکت نوپای ایتالیایی آئرا آشنایی ندارید و نام آن را اشتباه تلفظ کردید، می‌توانید ببخشید شوید. این شرکت قصد دارد با خودروی جدید و برجسته‌اش اس یو و سدان، با دامن زدن به بازار خودرویی الکتریکی ارائه خدمات کند و هر دو خودرو قادر به ارائه برد تا حداکثر ۴۹۷ مایل هستند. تیم طراحی این برند “اولترا-پریمیوم” از رؤسای سابق لامبورگینی، فیلیپو پرینی، الساندرو سالواگنین، الساندرو سرا و مارکو کواموری از ایتال‌دیزاین تشکیل شده است. آئرا قصد دارد در سال ۲۰۲۵ اولین تحویل خودروی اس‌یو وی بالای ۱۵۵ هزار پوند خود را آغاز کند، و در سال ۲۰۲۶ سدان الکتریکی خود را با هزینه ۱۳۸،۰۰۰ پوند معرفی کند.

ایویز

ایویز

ایویز

این شرکت نوپای چینی در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و قصد دارد با بهره گیری از تحولات بزرگ به سمت الکتریفیکیشن، یک برند جهانی را ایجاد کند. اگرچه نسبتاً جدید است، اما این شرکت در حال حاضر در ۱۴ کشور اروپایی و همچنین در بازار داخلی چین فعالیت می‌کند، اما هنوز به انگلیس نرسیده است. این شرکت دارای دو مدل خودروی اس‌یوی دارای نام U5 و اس‌یوی‌یوی بدون سقف U6 می‌باشد. این شرکت قصد دارد خط تولید خود را با اضافه کردن خودروهای بیشتری در دسته خودروهای اس‌یوی، یک کوپه پنج درب و حتی یک خودروی ورزشی با عملکرد بالا گسترش دهد.

آپتِرا

آپتِرا

آپتِرا

این شرکت کالیفرنیایی، در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده است و قصد دارد با خودروی خورشیدی سه چرخ غیر عادی خود، جایگزینی برای خودروهای الکتریکی عمده باشد. تحویل‌ها از اواخر امسال با یک نسخه محدود آپترا Launch Edition که دارای مشخصات استاندارد بیشتری است تا به شرکت کمک کند که تولید خودرو را سریع‌تر مقیاس‌پذیر کند، آغاز خواهد شد.

بی‌وای‌دی

بی‌وای‌دی

بی‌وای‌دی

یک شرکت چینی دیگری که قصد دارد بخشی از بازار خودرو الکتریکی را به دست آورد، بی‌وای‌دی است و تاکنون تلاش‌های این شرکت به نظر می‌رسد نتایج مثبتی را به دنبال داشته است. در گذشته تولیدکننده باتری بوده، بی‌وای‌دی در سال ۲۰۰۳ شروع به تولید خودروها کرد و همچنین خودروهای تجاری مانند اتوبوس و تاکسی را نیز تولید می‌کند. در سال گذشته، این شرکت برنامه‌های گسترش خود را تشدید کرد و سه مدل جدید الکتریکی را برای اروپا و انگلیس معرفی کرد.

لوسید

لوسید

لوسید

شرکت آمریکایی لوسید قصد دارد که قیمت خودروی خود را نسبت به مدل اس تسلا کاهش دهد و در بازار خودرو الکتریکی لوکس رهبر شود. برند خودروی الکتریکی که در ابتدا با نام Atieva شناخته می‌شد و در سال ۲۰۰۷ با ساخت باتری و قطعات موتور برای تولیدکنندگان خودرو آغاز به کار کرد. با رهبری پیتر رالیسون که طراح مدل اس تسلا بود، لوسید در سال ۲۰۱۶ خودرو سدان Air خود را به نمایش گذاشت.

نیو

نیو

نیو

نیو، که فرزند برندپرور و کارآفرین فناوری ویلیام لی است، مجموعه‌ای از سدان‌ها، کراس‌اوورها و اس‌یوی‌های الکتریکی تولید می‌کند. در واقع، این برند در حال آماده‌سازی نسل دوم مدل‌های خود است: سدان میان‌سایز ET5، سدان پرچمدار ET7 و اس‌یوی EL8. نیو که در گذشته با نام NextEV شناخته می‌شد، از طریق حضور در فصل افتتاحیه رقابت‌های فرمول E، شهرت زودهنگامی به دست آورد و در آن فصل قهرمانی را به دست آورد.

اولا

اولا

اولا

این شرکت راه‌اندازی شده در هند توسط کارآفرین بھاویش آگروال است و اکنون به یک شرکت معتبر الکترومبیلی تبدیل شده است. اگرچه هنوز اولا خودروی الکتریکی خود را راه‌اندازی نکرده است، اما با اسکوتر الکتریکی S1 Air خود نامی برای خود درست کرده است و برنامه‌ریزی دارد که در سال ۲۰۲۴ رقیب تسلا مدل ۳ خود را راه‌اندازی کند و اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کند.

ریماک

ریماک

ریماک

توصیف ریماک به‌عنوان یک شرکت هایپر EV معیاری، با توجه به لیستی از شرکت‌های خودروسازی بسیار معتبر که برای همکاری با ریماک آماده‌اند، کم اهمیت است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت در یک شراکت جدید با بوگاتی توافق کرد که به طور موثر کنترل آن را در دست خواهد داشت و شرکت جدیدی با نام بوگاتی ریماک تشکیل می‌دهد.

ریویان

ریویان

ریویان

شرکت آمریکایی ریویان با هدف ثابت کردن این مطلب که حتی پیکاپ‌ها هم می‌توانند به صورت الکتریکی عمل کنند، به وجود آمده است. این برند پیکاپ الکتریکی در سال ۲۰۱۸ با معرفی مدل‌های اولیه خود، یعنی R1T و اس‌یوی R1S شهرت زیادی به دست آورد. از آن زمان به بعد، این شرکت به یک تولید کننده متنوع خودروهای الکتریکی تبدیل شده است و ون‌های الکتریکی را برای آمازون تولید می‌کند.

اکسپنگ

اکسپنگ

اکسپنگ

یکی دیگر از برندهای چینی که هدف دارد بخشی از بازار اروپا را به دست بگیرد، اکسپنگ است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط هنری شیا و تائو هو تأسیس شد و خط تولید الکتریکی این شرکت شامل دو سدان، کراس‌اوورها و اس‌یوی G9 جدیداً معرفی شده است. G9 پرچمدار جدید این برند که در گوانگژو مستقر است، به دلیل قابلیت شارژ ۴۸۰ کیلوواتی خود، سریع‌ترین شارژ الکتریکی خودروی تولیدی انبوه خواهد بود.

 

منبع : MSN

 

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla با رنگ آبی جدید بازمی گردد!

مرسدس جدید الکتریکی سوپرخودرو

مرسدس جدید الکتریکی سوپرخودرو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا