مرسدس جدید الکتریکی سوپرخودرو

چهارشنبه 31 خرداد 1402 فناوری
مرسدس جدید الکتریکی سوپرخودرو

مرسدس جدید الکتریکی سوپرخودرو

Yasa نه Nasa

مرسدس Vision One-Eleven با استفاده از دو موتور الکتریکی axial-flux از شرکت بریتانیایی Yasa که در بخش فرمول یک Mercedes-AMG مستقر در انگلستان توسعه داده شده است و با استفاده از باتری با سلول های استوانه ای خنک شده با مواد شیمیایی نوین، نشانگر پیشرفت های پیشرفته در قسمت انتقال برق خودروهای برقی مرسدس است که برای خودروهای ورزشی برقی آینده آن را مشخص کرده است.

طراحی

طراحی One-Eleven از سطوح تمیز بدنه و یک سقف شیشه‌ای بدون پرز در کنار مجموعه‌ای از عملکردهای هواشناسی پیشرفته و جزئیاتی که به شدت به سری C111 وابسته هستند، ترکیب شده است.

بخش جلویی کم ارتفاع One-Eleven شباهت ظاهری با نمونه‌های قدیمی دارد، با قسمت بینی باریک که دو لامپ رانندگی گرد درون یک گریل پیکسلی شامل کرده است که توسط یک تقسیم کننده کربن فیبر بزرگ سیاه تاکید شده است.

به طور پیوسته، تمرکز اصلی One-Eleven بر روی کارایی هواشناسی در سه باز شونده در گوشه های جلویی، همراه با دو باز شونده در جلوی پنجره جلویی که با زاویه شیب بالایی 70 درجه قرار دارد و به عقب گسترش می یابد تا بخش جلویی سقف را تشکیل دهد، نمایان می شود.

درون و بیرون

در عین حال، دروازه‌های کربن فیبر پهن که در داخل بین محور‌ها قرار دارند و با عناصر بادشکن “تیغه” ترکیب شده‌اند، هوای خنک‌کننده را به سمت موتورهای عقب هدایت می‌کنند. گرده‌گاه‌های اضافی در پشت درها و یک پنجره عقب عمیق نیز در این خودرو وجود دارند.

سطح‌بندی

سطح‌بندی صاف بدنه خودرو با فرم‌های بسیار گرد، از جمله چرخ‌های بسیار بزرگ با پروفیل ۲۷۵/۳۵ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در پشت با چرخ‌های ۲۲ اینچی و دیواره‌های کمربندی منحنی و برجسته ترکیب شده است، که به درهای گالوانی بلند این خودرو ادغام شده‌اند و برای دسترسی آسان به داخل، بالا بلند می‌شوند.

شکل ظاهری

مدیر طراحی اصلی مرسدس، گوردن واگنر، شکل خمیده سوپرماشین با طول ۴۶۰۰ میلیمتر را با طراحی یک تک‌کش مانند EQE و EQS خودروهای الکتریکی مقایسه کرد.

جزئیات

“عنصر شگفتی از نسبت‌های صاف، پیوسته و بسیار قوی آن ناشی می‌شود”، او گفت. در داخل، نشیمن دو صندلی به کف خودرو ترکیب شده‌اند. پدال‌ها، فرمان چرمی به سبک F1 و پشتی صندلی تنظیم می‌شوند تا راننده بتواند موقعیت رانندگی مناسبی را که با هایپرکار Mercedes-AMG One مجهز به موتور فرمول یک شباهت دارد، برای خود انتخاب کند.

درون

طرح پیکسلی از جلو و عقب در قسمت داشبورد این خودرو با براق کردن آلومینیوم چرخشی داشبورد ترکیب شده است. اطلاعات راننده در یک صفحه نمایش لمسی مرکزی قرار دارد که از جدیدترین نرم‌افزار MBUX مرسدس پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با قابلیت‌های افزوده واقعیت افزوده توسعه یابد.

موتورها

بستری کوچک برای موتورهای الکتریکی در قسمت عقب همچنین فضای بزرگی برای قفسه باری با اندازه قابل توجه در عقب خودرو فراهم می کند – به عنوان نشانه از دوگانگی بالقوه ناشی از خودروهای الکتریکی AMG در آینده.

 

Axial-flux

موتورهای axial-flux توسط مرسدس و Yasa برای تولید انبوه در حال توسعه هستند. در طراحی این نوع موتورها به دلیل طراحی باریک آنها، علاوه بر داشتن چگالی قدرت و گشتاور بالاتر نسبت به موتورهای radial-flux موجود، مزایای بسته بندی بزرگی را دارند.

وزن

شرکت Yasa می‌گوید که وزن موتور axial-flux آن تنها یک سوم وزن موتورهای radial-flux است که مرسدس در خانواده فعلی خودروهای EQ EV خود استفاده می‌کند.

Yasa

شرکت Yasa که در اکسفورد مستقر است، از سال 2021 به صورت یک شرکت تابعه 100٪ مرسدس عمل می‌کند. در مراسم رونمایی از مدل One-Eleven، مرسدس تأیید کرد که موتورهای axial-flux برای خودروهای تولیدی در آینده در کارخانه برلین-مارینفلده در آلمان تولید خواهند شد.

تجهیزات جانبی
برای جشن گرفتن از آخرین کانسپت خود، مرسدس مجموعه‌ای از تجهیزات جانبی One-Eleven را ایجاد کرده است، از جمله یک کیف تفریحی، عینک آفتابی، یک هودی، یک کلاه و یک کیف تلفن همراه، همه با نوشته “Limited Edition 1 of 111” مزین شده‌اند.

منبع : MSN

۱۱ شرکت نوپای خودروی الکتریکی

میتسوبیشی تریتون ۲۰۲۴ و L200 قبل از رونمایی ۲۶ جولای معرفی شدند.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا