وقتی این پرنده ها باعث مرگ انسان ها میشوند – جامعه

یکشنبه 19 شهریور 1396 دسته‌بندی نشده

وقتی این پرنده ها باعث مرگ انسان ها میشوند

 

چه کسی حتی فکرش را میکند گاهی این پرنده های زیبا در آسمان علت اصلی مرگ عده ای از انسان ها باشددر بسیاری از مواقع برخورد پرندگان با هواپیما باعث بروز خسارات جزئی شده اما گاهی اوقات نیز حوادث مرگباری را به همراه داشته است.

 

تصادف پرندگان با هواپیما سالانه ششصد میلیون دلار به صنعت هوانوردی ضرر وارد می کند.برادران رایت در پرواز سال 1283 که با حادثه برخورد اولین پرنده به هواپیمایشان صورت گرفت نشان دادند که تصادف پرنده ها با هواپیماها نیز می تواندحادثه آفرین باشد.

 

برخورد پرندگان اتفاقی رایج و در عین حال خطرناک است که درخطوط هوایی مختلف در سرتاسر جهان رخ می دهد. پس از برخورد پرندگان با هواپیما بدنه بیرونی هواپیما از جمله شیشه ها، دم، پروانه و آشیانه موتور می توانند آسیب ببینند و این آسیب ها منجر به خسارات جبران ناپذیری می شود.

 

از گذشته تا کنون این برخوردها منجر به خسارت های مالی، جانی و اتلاف وقت بسیاری شده است به همین دلیل با وضع قوانین سعی شده است تا هواپیماهای مقاوم تری تولید شوند تا از میزان تصادفات کاسته شود.

 

برخورد پرندگان در حقیقت تعریفی از تصادفی است که هنگام پرواز هواپیما در آسمان و یا بلند شدن از سطح زمین با پرندگان رخ می دهد که اتفاقی کاملا معمول است. این برخوردها می توانند عواقب ناگواری داشته باشند.

 

در آمریکا از سال 1368 پرواز پرنده ها و برخورد آن ها با هواپیماها منجر به کشته شدن 25 انسان و زخمی شدن 279 نفر شده است. اداره پرواز آمریکا اعلام کرد که در سال 1391 نزدیک به 11 هزار برخورد با پرندگان در 650 فرودگاه رخ داده است.

 

به گزارش ایران ناز در سال 1338 هواپیمایی خطوط شرقی هنگام بلندشدن از بوستون با جمعی از پرندگان برخورد کرد. هر 4 موتور هواپیما از کار افتادند و هواپیما در بندر بوستون سقوط کرد که منجر به مرگ 62 نفر شد. از نمونه های مشابه و معروفی که چندسال پیش نیز رخ داد برخورد هواپیمای خلبان سالی در سال 1387 بود که به معجزه ی هادسون شهرت یافت.

 

وقتی این پرنده ها باعث مرگ انسان ها میشوند

 

خلبان پس از از بین رفتن موتور، هواپیما را بر روی رودخانه فرود آورد و خوشبختانه این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.انجمن برخورد پرندگان در آمریکا تخمین زده است که تصادفات سالانه منجر به خسارتی بیش از 900 میلیارد تومان به سازمان هوایی این کشور وارد کرده است.

 

براساس تحقیقات انجام شده هواپیماهای کوچک در مقابل برخورد با پرندگان کمتر آسیب می بینند در حالی که در هواپیماهای بزرگ تر اغلب پرندگان به موتور وارد می شوند و منجر به از دست دادن کنترل خلبان می شود.

 

به گزارش ایران ناز اگر خطوط هوایی نتواند فورا به این برخوردها رسیدگی کند و هواپیما را جایگزین یا تعمیر کند، این برخوردها منجر به تاخیر و لغو پروازها می شود. برخورد یک پرنده کوچک می تواند تا ساعت ها تاخیر در پرواز مسافران ایجاد کند که همین تاخیرها و لغوها اغلب با عصبانیت مسافران همراه است. در سال 1393 برخورد پرندگان حداقل 70 هزار ساعت تاخیر در روند فعالیت های هوایی آمریکا ایجاد کرد.

 

وقتی این پرنده ها باعث مرگ انسان ها میشوند

 

هرچند این برخوردها یک اتفاق رایج و معمول است اما نمی توان انتظار داشت که مسافران نیز عواقب آن را به راحتی بپذیرند. در سال 1395 دادگاه اروپا قانونی وضع کرد که برخورد پرندگان یک وضعیت فوق العاده است و خطوط هوایی نباید به مسافرانی که پروازشان تاخیر یا لغو داشته خسارت بپردازد هم چنین مسئولیت این تصادفات با فرودگاه ها می باشد نه شرکت های هواپیمایی.

 

وقتی این پرنده ها باعث مرگ انسان ها میشوند

منبع : ایران ناز

دستگیری شرور مسلح در ایرانشهر - حوادث

جالب ترین های ثبت شده در گینس (عکس) - جامعه

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا