6 مزیت بیوتین /آیا بیوتین باعث افزایش وزن می شود؟

چهارشنبه 14 تیر 1402 سلامت
6 مزیت بیوتین

بیوتین چیست

بیوتین یا B7 یک ویتامین B است که برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. در غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت، مغزها و دانه ها وجود دارد، اما مکمل آن اغلب برای ریزش مو تجویز می شود.

مصرف این مکمل بدون عوارض جانبی عمده از جمله افزایش وزن بی خطر در نظر گرفته می شود. در واقع، برخی گزارش‌ها نقش بیوتین را در کاهش وزن نشان می‌دهند!

بیوتین برای بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی مهم است زیرا بخش اساسی بسیاری از آنزیم های دخیل در متابولیسم کربوهیدرات ها را تشکیل می دهد.  این افزایش در متابولیسم به این معنی است که کربوهیدرات به طور موثرتری برای تولید انرژی استفاده می شود و احتمال کمتری دارد که به شکل چربی ذخیره شود.

مطالعات همچنین نشان داده اند که بیوتین نقش موثری در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول تام در کبد و خون دارد.

کمبود بیوتین اغلب به شکل ناخن های ضعیف و شکننده، ریزش مو و سلامت ضعیف پوست ظاهر می شود. به همین دلیل، مکمل بیوتین اغلب برای ریزش مو و ضعیف شدن ناخن ها تجویز می شود.مصرف روزانه توصیه شده توسط هیئت غذا و تغذیه 25 تا 30 میکروگرم برای بزرگسالان، 30 میکروگرم برای زنان باردار و 35 میکروگرم برای زنان شیرده است.

6 مزیت بیوتین

 مزیت بیوتین

همه راه هایی که بیوتین بر بدن شما تأثیر می گذارد

انتظار برای رشد مو در زمان خود می تواند بی نهایت طولانی باشد، حتی برای صبورترین افراد. بنابراین، وقتی کسی استفاده از ویتامینی مانند بیوتین را برای سرعت بخشیدن به این فرآیند پیشنهاد می‌کند، می‌تواند راهی معجزه‌آسا برای رسیدن به بهترین موی Pantene-تجاری شما باشد.

بیوتین یک ویتامین B پیچیده است که به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند و به تجزیه چربی در بدن ما کمک می کند. ما معمولاً بیوتین مورد نیاز خود را از غذا دریافت می‌کنیم، اما بسیاری بر این باورند که مصرف بیوتین اضافی می‌تواند استحکام مو را افزایش داده و در نهایت ضخامت و رشد مو را تحریک کند.

همانطور که در مورد مصرف هر ویتامینی وجود دارد، بیوتین نیز دارای عوارض جانبی است، و قبل از شروع مصرف منظم آن بسیار مهم است که بدانید اینها چیست.

 

6 مزیت بیوتین

مزیت بیوتین

6 مزیت بیوتین

مقدار معینی بیوتین برای عملکرد صحیح بدن ما ضروری است. این ویتامین مسئول ایجاد انرژی است و به سلامت و کنترل بسیاری از سیستم ها مانند کبد، سیستم عصبی، مو و چشم کمک می کند.

ما می دانیم که بیوتین طبیعی که از خوردن برخی غذاها دریافت می کنیم (در یک دقیقه بیشتر) برای سلامتی ما ضروری است. اما در حالی که بسیاری گمان می کنند که بیوتین می تواند در درمان برخی از شرایط پزشکی موثر باشد، علم کافی پشت این ادعاها برای حمایت کامل از آنها وجود ندارد. با این حال، بسیاری معتقدند مصرف بیوتین اضافی فوایدی دارد.

 

1-به متابولیسم شما کمک می کند

بیوتین نقش مهمی در حمایت از عملکرد متابولیک دارد. به تجزیه و متابولیسم کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه کمک می کند و همچنین به تجزیه چربی در بدن شما کمک می کند که همه اینها به تولید انرژی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده است که بیوتین، هنگامی که با کروم پیکولینات ترکیب می شود، ممکن است میزان متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را افزایش دهد.

در حالی که این بدان معنا نیست که بیوتین می تواند کاهش وزن را تسریع کند، اما نشان می دهد که بیوتین برای متابولیسم و کنترل قند خون ضروری است. می کند.

 

2-از رشد مو حمایت کند

بیوتین اغلب به عنوان ویتامینی به بازار عرضه می شود که به تحریک رشد مو کمک می کند و به معکوس کردن ریزش مو کمک می کند. نشان داده شده است که کمبود بیوتین باعث نازک و شکننده شدن موهای زائد می‌شود، که بسیاری را به این باور می‌رساند که این ویتامین به حفظ سلامت موها کمک می‌کند و ممکن است رشد را تقویت کند.

در حالی که تحقیقات نشان داده است که مکمل‌های بیوتین در صورت کمبود بیوتین ممکن است به ارتقای سلامت مو کمک کند، شواهد کافی وجود ندارد که به طور قطعی بگوییم که بیوتین می‌تواند باعث رشد موهای شما شود.

 

3-ناخن ها را تقویت می کند

یک مطالعه قدیمی در سال 1989 روی 45 بیمار که 2.5 میلی گرم بیوتین در روز مصرف می کردند، مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که 91 درصد از آنها بعد از 5 ماه “ناخن های محکم تر و سفت تر” داشتند. با این حال، شواهد زیادی وجود ندارد که بگوید بیوتین به ناخن‌های سالم‌تر یا تحریک رشد منجر می‌شود.

کمبود بیوتین همچنین می تواند منجر به ناخن های نازک و شکننده شود که بیشتر می شکنند و به سرعت رشد نمی کنند. مصرف مکمل های بیوتین ممکن است به کسانی که این کمبود را دارند کمک کند.

 

4-قند خون را تنظیم می کند

چندین مطالعه امیدوارکننده نشان داده‌اند که بیوتین ممکن است گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 کاهش دهد. مطالعات حیوانی نشان داده است که بیوتین می تواند ترشح انسولین را از لوزالمعده تحریک کند که باعث کاهش قند خون می شود.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که بیوتین ممکن است به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کمک کند.

 

5-این به نوزادان در رحم کمک می کند

در موارد نادر، زنان باردار ممکن است کمبود بیوتین داشته باشند، بنابراین برای ارتقای سلامت جنین، گاهی اوقات توصیه می‌شود در دوران بارداری از ویتامین‌هایی که حاوی بیوتین و اسید فولیک است استفاده کنند.

با این حال، مصرف بیش از حد بیوتین در دوران بارداری می تواند منجر به عوارض جانبی نادری شود که شامل آلرژی، آکنه یا حتی سقط جنین می شود. همیشه قبل از مصرف بیوتین در دوران بارداری با OB/GYN خود صحبت کنید.

 

6-باعث درخشندگی پوست می شود

افرادی که کمبود بیوتین دارند ممکن است بثورات قرمز یا پوست خشک و خارش دار را تجربه کنند، که برخی را به این باور می رساند که بیوتین در سلامت پوست نقش دارد. با این حال، شواهد علمی کافی برای حمایت از این ایده وجود ندارد که مصرف بیوتین منجر به سلامت پوست می شود.

مزیت بیوتین

مزیت بیوتین

اگر بیش از حد بیوتین مصرف کنید چه؟

مانند هر ویتامین دیگری، بیوتین بیش از حد توصیه نمی شود. همیشه قبل از شروع مصرف بیوتین در مورد سایر داروهایی که مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

مقادیر بالای بیوتین در واقع می تواند نتایج مثبت کاذب در آزمایشات آزمایشگاهی برای بیماری تیروئید و حملات قلبی ایجاد کند. حتی یک مطالعه نشان داد که می تواند بیماری گریوز را تقلید کند.

درس؟ بدون مشورت با پزشک خود برای تعیین دوز مناسب، رژیم بیوتین را شروع نکنید.

 

آیا بیوتین باعث افزایش وزن می شود؟

برخی ادعا می کنند که مصرف بیوتین می تواند باعث افزایش وزن شود. هیچ تحقیق علمی برای اثبات قطعی این ادعا وجود ندارد. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد ویتامین B می تواند با شیوع چاقی و دیابت مرتبط باشد.

 

مزیت بیوتین

مزیت بیوتین

غذاهای غنی از بیوتین

بهترین راه برای دریافت بیوتین از طریق رژیم غذایی است. به خاطر داشته باشید که پختن غذاهای زیر در واقع می تواند بیوتین را بی اثر کند، بنابراین خوردن این مواد خام (در صورت امکان) به این معنی است که بیوتین فعال تری دریافت خواهید کرد.

زرده تخم مرغ پخته شده
آجیل هایی مانند بادام، بادام زمینی، گردو و گردو
کره های آجیل
سویا و حبوبات
غلات کامل و غلات، مانند بلغور جو دوسر
گل كلم
موز
قارچ
جوانه گندم
اسفناج
پنیر بری
شیر
گوشت خوک
هویج
سیب
گوجه فرنگیها
مخمر
صدف

 

هفت چاکرا

معرفی هفت چاکرا و خصوصیات چاکرها در روح و جسم

کرم های ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب/آیا کرم ضد آفتاب می تواند پوست شما را خشک کند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا