فیلم کمدی چپ راست

سه‌شنبه 13 تیر 1402 معرفی فیلم

فیلم کمدی چپ راست

کارگردان : حامد محمدی

تهیه‌کننده : منوچهر محمدی

نویسنده : حامد محمدی

اکران آنلاین : ۸تیر ۱۴۰۲

مدت زمان : ۸۸ دقیقه

معرفی فیلم کمدی چپ راست

فیلم کمدی “چپ راست” به کارگردانی حامد محمدی و تهیه شده توسط منوچهر محمدی، از چهارشنبه ۲۱ دی ماه در سینماها به نمایش در خواهد آمد. این فیلم در سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید شده و ژانر کمدی را داراست. خلاصه داستان فیلم به این صورت است: “چپ یا راست؟ این مسئله است.”

معرفی فیلم کمدی چپ راست

معرفی فیلم کمدی چپ راست

معرفی کارگردان فیلم کمدی چپ راست

حامد محمدی، فرزند منوچهر محمدی تهیه‌کننده مشهور سینمای ایران، یکی از کارگردانان جوان و تازه وارد سینمای ایران است که با نوشتن فیلمنامه فیلم “طلا و مس” شروع به کار کرد. این فیلم به سبب موضوع جذابش، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت.

داستان “طلا و مس” درباره مشکلات زندگی یک روحانی جوان (با بازی جواد عزتی) است که باید همسرش را که به ام اس مبتلا شده درمان کند. حامد محمدی و همایون اسعدیان در این فیلم سعی کرده‌اند تا نگاهی عرفانی به زندگی روحانیت داشته باشند و چهره ملموس و زمینی روحانیون ایران را به تصویر بکشند.

حامد محمدی

حامد محمدی

خلاصه فیلم کمدی چپ راست

فیلم داستان دو زوج به نام‌های بشیر کشاورز و معصومه معلم (با بازی رامبد جوان و سارا بهرامی) و اصلان دهقان و مریم کشاورز (با بازی پیمان قاسم‌خانی و ویشکا آسایش) را روایت می‌کند. در این فیلم، به دلیل اشتباه پرستاری به نام “شکوفه بهاری” (با بازی مونا فرجاد)، فرزندان دو زوج جابه‌جا می‌شوند. پس از هفت سال، شکوفه به دلیل اعتراف خود به عذاب وجدان، دو خانواده را به دادگاه می‌کشاند تا برای حل این مشکل خانوادگی، به دادگاه مراجعه کنند.

مریم افشار نماینده‌ی مجلس است و همراه با شوهرش که خود را کارشناس مسائل شرق اروپا معرفی می‌کند، از اصلاح‌طلبان هستند، در حالی که بشیر و معصومه اصول‌گرایان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای هستند. بنابراین، به دلیل حکم بازپرس پرونده (با بازی سروش صحت)، این دو خانواده مجبور می‌شوند در یک خانه و کنار هم زندگی کنند که این موضوع سرآغاز ماجراهای جذابی است که برای این دو خانواده رخ می‌دهد.

خلاصه فیلم کمدی چپ راست

خلاصه فیلم کمدی چپ راست

نقد و بررسی فیلم کمدی چپ راست

در ایران، ساخت کمدی با مضامین سیاسی طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از کارگردانان این ژانر به دلیل وجود خطوط قرمز زیاد، ترجیح می‌دهند به موضوعات سیاسی در فیلم‌های کمدی روی نیاورند. این احتیاط باعث شده سینمای ایران از فرصت بزرگی که موضوعات سیاسی برای ساخت کمدی‌های متنوع می‌دهد،

محروم شود و کارگردانان نتوانند فیلم‌های جذابی را بسازند که تنوعی را در این ژانر به وجود آورند. با این حال، برخی کارگردانان جسور وجود دارند که برای ساخت فیلم کمدی، ریسک سراغ موضوعات سیاسی را به جان می‌خرند. “چپ راست”، آخرین نمونه تلاش یکی از این کارگردانان جسور در سینمای ایران برای ساخت یک کمدی سیاسی متفاوت است.

نقد و بررسی فیلم کمدی چپ راست

نقد و بررسی فیلم کمدی چپ راست

بازیگران فیلم کمدی چپ راست

سریال سرگیجه

سریال سرگیجه/معرفی سریال ایرانی سرگیجه

سریال ترکی آدمک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا