فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

یکشنبه 20 فروردین 1402 معرفی فیلم

عوامل فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

نویسنده و کارگردان : جردن پیل

تهیه کننده: ایان کوپر

تدوین: نیکولاس مونسور (Nicholas Monsour)

موسیقی: مایکل ایبلز (Michael Abels)

 

معرفی فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

فیلم “جواب منفی ۲۰۲۲” با در نظر گرفتن زیرلایه‌های فیلمنامه، اثری قابل توجه است که حداقل توانسته کنایه‌های اجتماعی خود را در قالب یک اثر تخیلی به مخاطب ارائه کند. با این حال، باید به یاد داشت که هدف اصلی فیلم همچنان سرگرم کردن تماشاگر و ارائه قصه‌ای منطقی و با شخصیت‌پردازی مناسب است. متأسفانه در فیلم “جواب منفی ۲۰۲۲” شخصیت‌پردازی به ندرت وجود دارد و منطق روایت در پایان با چالش روبرو می‌شود. اینکه در نهایت امرالد با هیولای مرموز چشم در چشم می‌شود و تصویری از آن عکس می‌گیرد، ممکن است برای هنر فیلمسازی کمی دم‌دست و کلیشه‌ای باشد.

معرفی فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

معرفی فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

خلاصه فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

در فیلم سینمایی “جواب منفی ۲۰۲۲”، ساکنان یک دره دورافتاده در داخل کالیفرنیا شاهد کشفی عجیب و وحشتناک هستند. داستان فیلم درباره خواهر و برادری است که صاحب یک مزرعه پرورش اسب هستند و پدرشان را بخاطر سقوط یک شیء مرموز از آسمان از دست داده‌اند. آن‌ها رفته رفته درمی‌یابند که آسمان آن قسمت شوم و مرموز است. حالا جی و امرالد باید با کمک یک فروشنده و متخصص تکنولوژی به نام آنجل تورس و مستندسازی به نام آنتلزر هولست، این حوادث و اتفاقات مرموز را ضبط کنند تا جلوی صاحب پارک سرگرمی مجاور را که از مسئله سود می‌برد، بگیرند.

معرفی فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

معرفی فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

درباره فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

در فیلم جواب منفی، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دنیل کالویا در نقش اوجی هیوود، کیکه پالمر در نقش امرالد هیوود، استیون ین در نقش ریکی «جوپ» پارک، برندون پریا در نقش انجل تورس، مایکل وینکات در نقش انتلرز هولست، رن اشمیت در نقش امبر پارک و کیث دیوید در نقش اوتیس هیوود سنیور و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جواب منفی در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۷ تیر ۱۴۰۱) به‌صورت محدود در سینماهای خاص و انتخاب‌شده‌ای نمایش داده شد. براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شد این اثر در تاریخ ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) در سینماهای ایالات متحده به‌صورت گسترده نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر علمی تخیلی امتیاز ۷۷ را از بین ۵۲ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جوردن پیل بوده است. از طرف دیگر هم خود جوردن پیل و ایان کوپر نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. اکثر منتقدان، نظرات مثبتی درباره هنرنمایی فوق‌العاده و بسیار جذاب بازیگران، اصالت در المان‌های مختلف، جاه‌طلبی و سبک کارگردانی پیل داشتند.

درباره فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

درباره فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

معرفی کارگردان فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

جردن پیل در کنار آری استر و رابرت اگرز آغازگر فصل تازه‌ای برای فیلم‌های ترسناک بود؛ یک فیلم‌ساز آینده‌دار که در همان بدو ورود به سینمادوستان یادآوری کرد ژانر وحشت هم به‌نوبه‌ی خود از جنبه‌ی زیبایی‌شناسی حرف‌هایی برای گفتن دارد، ژانر مهجوری که در گذر زمان فراموش کرده‌ بودیم می‌تواند گران‌مایه، فلسفی، جامعه‌شناختی و البته قابل بحث باشد. اما اکنون باید پیل را فراتر از یک فیلم‌ساز ژانر بدانیم، او با فیلم «جواب منفی» (Nope) آمده است تا شکوه و هیبت سینما را به رخ بکشد

بازیگران فیلم جواب منفی ۲۰۲۲

  • دنیل کالویا در نقش او جی هیوود
  • برندون پرهآ در نقش آنجل تورس
  • ککه پالمر در نقش امرالد هیوود
  • مایکل وینکات در نقش آنتلرز هولست
  • استیون ین در نقش ریکی (جوپ) پارک
  • رن اشمیت (Wrenn Schmidt) در نقش امبر پارک
  • کیث دیوید (Keith David) در نقش اتیس هیوود
  • دون گرای (Devon Graye) به عنوان رایدر مویبریج
  • تری نوترای (Terry Notary) به عنوان گوردی
  • باربی فریرا (Barbie Ferreira) در نقش نسی

معرفی فیلم قطار سریع‌السیر 

فیلم سینمایی ثور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا