راهکارهایی برای کنترل هیجانات منفی

سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1399 موفقیت
راهکارهایی برای کنترل استرس و اضطراب

نگرانی ،اضطراب ، ناراحتی و هیجانات بدون شک در زندگی همه مردم وجود دارد و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که درگیر این تحولات روحی و روانی نمی شود .ولی نحوه برخورد و مقابله با این هیجانات و استرس ها در افراد مختلف متفاوت است در این مواقع حفظ آرامش و کنترل هیجانات کار دشواری است و بر زندگی عادی و روزمره تاثیر می گذارد .افرادی در این زمینه موفق هستند که راهکار های مقابله با این هیجانات را بدانند  تا بتوانند آن را کنترل کرده و به زندگی عادی خود برگردند و تاثیر منفی این تحولات روحی بر کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی آن ها ضربه ای وارد نکند .

 راهکارهایی برای کنترل هیجانات روحی و روانی

1- با شکر گذاری کردن  در مواقع ایجاد نگرانی و استرس و اظطراب می توانید بر مشکلات غلبه کنید و با ذهن آرام تر تصمیم بگیرید .یاد آوری داشته ها و موقعیت های خوب و شانس های زندگی به جای حسرت خوردن در مواقع نا امیدی و شکست کمک به سزایی در رسیدن ما به آرامش می کند .

2-  با فکر کردن  بر هر آن‌چه در اختیار داریم، و نگاه کردن به  داشته‌های‌مان از جنبه‌های بهتر و مثبت اندیشی برای رسیدن به چشم انداز درست تری از زندگی به ما در رسیدن به آرامش و دور شدن از هیجانات منفی کمک زیادی می کند .

3- با کشیدن نفس عمیق و تمرکز کردن  بر دم و بازدم و هم‌چنین با متمرکز شدن بر لحظه‌ی حال ، روح‌تان را با سرعت به زمین متصل کنید.تا ذهنتان به آگاهی برسد و اظطراب از شما دور شود.

4- با توجه به اینکه هیجان‌ها ممکن است همه جا باشند و ،باید آن ها را شناسایی و درک کنیم و با نقاط ضعف خود روبرو شویم تا در مواقع حساس و خاص بتوانیم آن را کنترل کنیم .تا کمتر دچار آسیب شویم .

5- با شناسایی و درک روحیات شخصی تان برای مراقبت از خود  راهکارهایی در نطر بگیرید مثلا وقتی دچار استرس می شوید با یک موسیقی ملایم آرام می شوید و یا هنگام دلشوره و اظطراب با خواندن یک دعا اظطراب شما از بین می رود و…

6 -بعضی متخصصان معتقد هستند که مشکلات استرس را به وجود نمی آورند بلکه این واکنش به عواقب مشکلات است که استرس را ایجاد می کند و تغییر نگرش و طرز فکر راهکار بسیار خوبی برای مهار کردن استرس در روبرو شدن با مشکلات است  .

از علل لجبازی کودکان و راهکارهای برخورد

از علل لجبازی کودکان و راهکارهای برخورد

موفقیت مدیر در کارهای گروهی

نکات کلیدی که یک مدیر موفق در کار گروهی باید رعایت کند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا