خوراکی‌های خوشمزه توکیو

شنبه 10 تیر 1402 فناوری

خوراکی‌های خوشمزه توکیو

توکیو به دلیل بودن یک شهر بسیار پویا و آینده‌نگر شناخته شده است. این شهر دارای ترکیبی یکتا از قدیمی و مدرن است که با معماری بزرگ و مدرن، معابد باستانی پنهان شده در آن بسیار هماهنگ هستند. هر سال بیش از ۱۴ میلیون گردشگر خارجی توکیو را بازدید می‌کنند و دهه‌هاست که به عنوان مقصدی محبوب شناخته شده است. گیلاس، کوه فوجی و سوشی در کارت پستال‌ها و عکس‌ها به چشم می‌خورند. در توکیو فعالیت‌های زیادی برای انجام وجود دارد، حتی برای کودکان کوچک. برج توکیو تحت تأثیر برج ایفل بوده است. توکیو همچنین محل بازار ماهی تسوکیجی است که بزرگترین بازار ماهی جهان است.

۱. سوشی

این غذای سنتی، زمانی که در یک رستوران در ژاپن مزه‌دار شده باشد، معنای کاملاً جدیدی به خود می‌گیرد. عموماً با برنج سفید وینگر، ماهی تازه، سبزیجات، شکر و نمک تهیه می‌شود. ماهی‌های رایج شامل ماهی خزر، ماهی کالماری، ماهی تن، ماهی سالمون، ماهی هاماچی یا خرچنگ هستند و با دايکون شور یا راسته لفتون همراه می‌شوند. واسابی، سس سویا و زنجبیل شور همراه سوشی سرو می‌شود.

۲. کاری ژاپنی

مردم ژاپن واقعاً عاشق کاری هستند. این غذا ارزان و شاداب است و معمولاً ملایم مزه است. انواع مختلفی از آن وجود دارد که می‌تواند شامل گوشت‌های مختلفی مانند گوشت خوک، گوشت گاو یا مرغ باشد. همچنین معمولاً با سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، قارچ و سیب زمینی همراه است. همیشه با برنج سرو می‌شود.

۳. رامن

رامن نوعی غذای آش نودل نیست. آن با نودل گندمی در یک برنج گوشتی – گاهی با یک برنج ماهی – تهیه می‌شود که با توجه به نواحی مختلف در ژاپن، با تغییرات متفاوتی تهیه می‌شود. در منطقه کیوشو، برنج گوشت خوکی به نام تونکوتسو تهیه می‌شود. هوکایدو نیز رامن میسو ارائه می‌دهد. و یک نوع دیگر به نام مازمن، آش نیست، بلکه نودل با یک سس سرو می‌شود. این غذا سرد سرو می‌شود و تزئینات استاندارد آن شامل پیازچه خرد شده، منما، گوشت خالص، کامابوکو، تخم مرغ، نوری و اسفناج است.

۴. گیوکاتسو (کاتسوی گوشت)

گیوکاتسو از کلمات “gyu” که به معنی “گوشت گاو” است و “katsu” که به معنی “کاتلت” در ژاپنی است، برگرفته شده است. گوشت ژاپنی با کیفیت بالا به نام واگیو روی نوار نان کرم داده شده و تا زمانی که بیرون آن شبیه به ترد و درون آن هنوز آبدار و نرم باشد، سرخ شده و سرخ شده است. می‌توان آن را با واسابی یا سس سویا همراه سرو کرد.

۵. منجایاکی

این غذای محبوب ژاپنی، با حرارت بالا پخته می‌شود. منجایاکی مشابه اوکونومیاکی منطقه کانسای است. با تهیه ابزارهای مشابه، اما نه به اندازه اوکونومیاکی جامد است و قبل از سرو کردن برش داده نمی‌شود. منجایاکی (もんじゃ焼き) سال‌هاست که در فروشگاه‌های وسط شهر توکیو سرو می‌شود.

۶. تونکاتسو

گوشت لطیفی که در خمیر نان تازه و خرد شده پوشانده شده است، این غذا در دهان شما آب می‌شود. این برشته‌های گوشت خوک سرخ شده در روغن، غذای ساده‌ای است که از ژاپن به دست آمده است. این غذا معمولاً با سس ورسترشایر، برنج و سالاد سبزیجات سرو می‌شود و با پانکو پوشانده و سپس در روغن سرخ شده است.

۷. پودینگ تخم مرغی بخارپز

چاوانموشی، که به معنای “بخاری فنجان چای” است، یک پودینگ تخم مرغی از ژاپن است که معمولاً در یک ظرف شبیه به فنجان چای سرو می‌شود و با قاشق خورده می‌شود. یک غذای نمکی است که معمولاً به عنوان بخشی از وعده غذایی سرو می‌شود. پودینگ با سس سویا، داشی، میرین و همراه با قارچ شیتاکه، کامابوکو، ریشه لیلیوم، گینکو و میگوهای پخته شده طعم‌دهی می‌شود. این تزئینات این غذا را از تخم مرغ بخارپز چینی متفاوت می‌کند.

۸. یاکیتوری

یاکیتوری، یک غذای محبوب ژاپنی با گوشت مرغ سیخ کرده است. کوشی، سیخی است که از فولاد یا بامبو تهیه شده است و قطعات را در یک قالب زیبا و آسان برای خوردن ارائه می‌دهد. قطعات مرغ روی سیخ‌ها روی زغال سرخ می‌شوند و با سس تاره و نمک مزه دار می‌شوند. در یاکیتوری تمامی بخش‌های مرغ استفاده می‌شود.

۹. تمپورا

تمپورا یکی از غذاهای محبوب ژاپنی است که معمولاً از مواد غذایی دریایی و/یا سبزیجات تهیه شده و با خمیر آمیخته و سرخ شده است. مواد شایع در این غذا شامل میگو، ماهی کلمپ، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، بادمجان، قارچ، هویج و فلفل سبز است. معمولاً با سس تمپورا، نمک و دایکن رنده شده گرم سرو می‌شود و گاهی اوقات روی سوبا یا برنج بخارپزیده نیز سرو می‌شود.

۱۰. سوکیاکی

سوکیاکی معمولاً شامل برشته‌های باریک گوشت گاو است که با سبزیجات آهسته پخت می‌شود. مواد غذایی معمولاً پس از پخت در قابلمه، درون یک کاسه تخم‌مرغ فراوان غوطه ور می‌شوند. سایر مواد غذایی معمولاً اضافه شده شامل سس سویا، شکر، ساکه، شکر قهوه‌ای و میرین هستند.

۱۱. سوبا

سوبا نودل‌های باریکی هستند که از آرد تهیه می‌شوند. آرد مورد استفاده در تهیه این نودل‌ها می‌تواند از گیاه کاهو به دست آید یا ترکیبی از گیاه کاهو و گندم باشد. این نودل‌ها هم در رستوران‌های سریع السیر و هم در رستوران‌های اختصاصی و مجلل قابل دسترسی هستند. خوردن سوبا یک سنتی است که در دوره ادو آغاز شده است.

۱۲. اودون

اودون یک نوع نودل عریض است که از آرد گندم تهیه می‌شود و در غذاهای ژاپنی معمولاً استفاده می‌شود. این نودل‌ها ضخیم و پرکشیده هستند و در بسیاری از نوع‌ها از جمله “داشی استاندارد با تمپورا سرخ شده” و چیزهای منحصر به فرد مانند “اودون کربنارا” وجود دارد. از نظر هزینه نسبت به سایر نودل‌هایی مانند سوبا یا رامن، اودون به قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود و برای ساکنین توکیویی که در بودجه‌ی محدودی هستند، محبوب است.

۱۳. گیوزا

گیوزا شامل برگری نازکی است که حول یک برگر خمیری پر از گوشت و سبزیجات قرار دارد. مزه شیرین و شورابه با طعم قوی سیر در این برگر همراه با صدای شکستن پایینی همراه است. این دمپایی‌ها در رستوران‌های آمریکایی به نام “پات استیکر” شناخته می‌شوند، اما اصل این دمپایی‌ها از چین است و توسط آشپزی ژاپنی بهبود یافته‌اند.

منبع : MSN

قدرتمندترین SUV های جهان

قدرتمندترین SUV های جهان

10 خودروی برتر در سال ۱۹۷۳

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا