ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری – موفقیت

دوشنبه 26 تیر 1396 موفقیت

ماهنامه آینده روشن: ارسال نامه و کارت پستال هیچ گاه منسوخ نشد، بلکه تنها به برخی اصلاحات و تغییرات نیازمند بود. برخی از صاحب نظران و چهره های شاخص و بسیار هوشمند بر این باورند که دوره «نامه نگاری مستقیم» به سر آمده است، اما این تنها یک اشتباه ساده است و قرار نیست ما چنین باوری را به راحتی بپذیریم.

 

نامه نگاری مستقیم هنوز هم کاربرد دارد و این شیوه می تواند سودهای کلان و چشمگیری را به بار بیاورد. در حالی که فناوری های دیجیتالی با سرعت چشمگیری تمامی عرصه ها را در کنترل و نفوذ خود درآورده اند، نامه نگاری مستقیم به آرامی دوباره جایگاه پیشین خود را باز می یابد و برای کسب و کارهایی که در حال حاضر در این عرصه مشغول به کارند نویدبخش فرصتی بزرگ و مغتنم است.

گرچه ممکن است برخی با ناباوری به این موضوع بنگرند و گفته های ما را باور نکنند، در حال حاضر کسب و کارهایی واقعی وجود دارند که از طریق شیوه نامه نگاری مستقیم به سودهای کلانی رسیده اند و همچنان نیز به سودآوری خود ادامه می دهند.

 

 ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری

یکی از فعالان حوزه فروش املاک و مستغلات با استفاده از همین شیوه هر بار سودی میان پنج تا 20 هزار دلار  کسب می کند؛ یک دندانپزشک اهل تگزاس به لطف این شیوه از بازاریابی درآمدهای کلانی را به دست آورده و توانسته است از همین طریق 6 رقم به میزان کل درآمدهای خود اضافه کند؛ یک شرکت خدمات مالی نیز از طریق همین شیوه و با صرف چند هزار دلار مشتریان جدیدی به دست آورده است که هر یک به طور متوسط حدود 1500 دلار ارزش دارند.

موفقیت هایی ازاین دست برای جوی گِندوسا، موسس و بنیان گذار شرکت تجاری پست کار مانیا، بسیار عادی و معمول است، آن هم برای شرکتی که از طریق ارائه خدمات بسیار موفق نامه نگاری مستقیم به هزاران کسب و کار کوچک و خرد، سالانه رقمی در حدود 50 میلیون دلار درآمد کسب می کند. گندوسا برای منتقدان و مخالفان با شیوه نامه نگاری مستقیم استدلالی بسیار ساده دارد و آن این است که:

«اگر نامه نگاری مستقیم بازده و کارایی ندارد، پس چگونه می توانم روز به روز شرکتی را گسترش دهم که از طریق همین شیوه توانسته است درآمد سالانه ای حدود 50 میلیون دلار داشته باشد؟»

با توجه به موفقیت های خیره کننده گندوسا، تصمیم گرفتیم پای حرف های او بنشینیم و ببینیم او چگونه توانست با به کارگیری درست شیوه نامه نگاری مستقیم به چنین موفقیت های بزرگ و ایجاد شرکتی موفق دست یابد که در نتیجه تجربیات او در زمینه خدمات مشتریان به وجود آمد.

گندوسا کار خود را از تجارتی بسیار کوچک و خُرد آغاز کرد. او در ابتدا یک شرکت طراحی کوچک را راه اندازی کرد و تلاش کرد خود را با بازار هماهنگ نگه دارد. خودش در این باره می گوید: «من از راه دلالی و انجام دادن معاملاتی در زمینه خدمات چاپی بسیار بیشتر از فروش طرح های گرافیکی پول به دست می آوردم.»

او درست در زمانی که دو کودک نوپا داشت، حدود 70 ساعت در هفته کار می کرد. تجارت و شرکت برای او اندکی سود به همراه داشت، اما با توجه به وقت و زمانی که او برای این کار صرف می کرد، این پول چندان چشمگیر نبود و تغییر چندانی در وضعیت زندگی او به وجود نیاورده بود. حتی با وجود این، او در آن زمان نیز به فکر ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری بزرگی نبود؛ تنها زمانی او به این فکر افتاد که تجربیاتی در زمینه ارائه خدمات به مشتریان پیدا کرد.

گندوسا برای شروع و برای ترویج کسب و کار خود کارت پستال هایی را طراحی کرد، اما شرکت پستی فدکس تغییراتی را در کارت پستال های او ایجاد کرد. زمانی که نسخه اولیه و آماده به چاپ کارت پستال ها به دست گندوسا رسید، با تعجب دید که شماره تلفن شرکت با فونت بسیار ریز و ناخوانایی در انتهای کارت پستال ها درج شده است. شرکت پست فدکس به او اعلام کرد اگر می خواهند نام و برند فدکس از روی کارت پستال ها حذف شود، باید مبلغی معادل 50 دلار را به آن ها بپردازد. گندوسا با زیرکی زیر بار چنین هزینه ای نرفت، اما در مورد چنین ترفندهایی برای جلب مشتری بیشتر خشمگین و ناراحتی بود:

 

 ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری
«من تصمیم گرفتم پست کارد مانیا را راه بیندازم و محصولات را به صورت مستقیم به صاحبان تجارت بفروشم. این کار را کسی تا پیش از آن نکرده بود.» صنعتی جدید به دنیا آمد. گندوسا از آن تاریخ به بعد، یعنی سال 1998، دیگر هیچ گاه به عقب بازنگشت.

چرا پست مستقیم و چرا اکنون؟

اکنون سال 2017 است و فردی می تواند میلیون ها دلار از کارت پستال های پستی پول دربیاورد. چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟ به گزارش «یونایتد میل»، 79 درصد از مردم به سرعت به پست مستقیم واکنش نشان می دهند، در حالی که این واکنش سریع و مستقیم در مورد ایمیل ها تنها 45 درصد است.

بیشتر از دوسوم مصرف کنندگان تمامی بسته های پستی خود را باز می کنند، حتی آن هایی را که دروغین و سرکاری به نظر می رسد. فکر نکنید این مسئله فقط در مورد پیرمردها و پیرزن ها اتفاق می افتد؛ پست ایالات متحده آماری ارائه کرده است که براساس آن 36 درصد از افراد زیر 30 سال همواره صندوق پست خود را چک می کنند. 3 درصد افراد میان 25 تا 35 سال بلافاصله نامه های پستی خود را مطالعه می کنند و به آن پاسخ می دهند.

اعدادی که شرکت گندوسا ساخته نشان دهنده قدرت پست مستقیم است؛ شرکت او 45.7 میلیون دلار در سال 2015 با ارسال 135 میلیون کارت پستال و با فروش محصولات و خدمات به بیش از 13 هزار مشتری به دست آورد.

شور و شوق گندوسا برای پست مستقیم به این معنی نبود که او دنیای دیجیتال را رها کرد. کارت پستال های او در هر دو دنیا بهترین بودند. استراتژی او در دنیای مجازی و کدنویسی های انجام شده از سوی شرکت او و نحوه ارسال محصولات دیجیتال و پستی دقت در توزیع را بسیار بهینه کرد و یک پله بالاتر برد.

گندوسا ارزش بسیاری برای نقش پست کارد مانیا در دنیای دیجیتال می دید. او می گوید: «استفاده از برخی سرویس های «گوگل» و تبلیغات آن ها برای کاربران ساده نیست. برخی از آن سرویس ها بسیار گران هستند و مردم عادی درباره استفاده از آن ها هیچ ایده ای ندارند. چند کلیک انجام می شود و مردم دیگر هیچ سرنخی ندارند که بفهمند چه شده است.

سرویس های «گوگل» آموزش و راهنمایی های خوبی ندارند؛ انگار آن ها فقط به دنبال کلیک هستند و هیچ اهمیتی نمی دهند که مردم دریابند چیزی که می خواستند ارسال کنند واقعا به طرف مقابل رسیده است یا نه.»

 

 ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری

گندوسا و تیمش این مشکل را درک کردند؛ زیرا آن ها نخست روی بازاریابی درست تکیه داشتند. علاوه بر فروش کارت پستال، این شرکت انجام دادن این کار برای مشتریان را بسیار ساده کرد؛ علاوه بر کارت پستال های ساخته شده، این امکان برای کاربران دنیای مجازی و جودداشت که کارت پستال مورد نظر خود را با استفاده از پلتفرم هایی ساده بسازند، به صورت آنلاین تغییرات مورد نظرخود را اعمال کنند و آن ها را به صورت دیجیتال بخرند، دیجیتال ارسال کنند یا به صورت فیزیکی و حقیقی آن را سفارش دهند به صورت پستی ارسال کنند.

گندوسا برای نزدیک کردن فاصله میان مردم و کارت پستال ها نرم افزار «دایرکت میل 2» را طراحی کرد. شما می توانید با کمک این نرم افزار، با ساخت تصاویر گرافیکی و قرار دادن عکس هایتان در کنار هم، عکس های جدیدی درست کنید و با توجه به علاقه خود آن ها را در آلبوم های مختلف قرار دهید؛ برای مثال، می توانید تقویم، کارت تبریک یا پوستر طراحی کنید.

یکی از ویژگی های بسیار مهم این نرم افزار محیط گرافیکی آسان آن است. می توانید به راحتی با این محیط گرافیکی کار کرده، به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به این مورد اشاره کرد که شما می تواند با استفاده از آن مجموعه های بسیار جالبی از عکس های مختلف بسازید.

جالب است بدانید که مهم نیست در این مجموعه هر عکسی چه اندازه ای داشته باشد؛ این نرم افزار قاب عکس هایی به صورت آماده دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و عکس های خود را در قاب های زیبایی قرار دهید و در نهایت این قاب ها را در یک گالری دیجیتال یا آلبوم دیجیتال در کنار هم قرار دهید.

شاید بتوان گفت این نرم افزار کامل ترین و قدرتمندترین نرم افزاری است که در این زمینه وجود دارد؛ زیرا امکانات بسیار زیادی برای ویرایش عکس ها در اختیار شما قرار خواهدداد. علاوه بر این موارد این نرم افزار کلیه عکس ها با فرمت های PNG, TGA, WMF, GIF, JPG, BMP و TIFF پشتیبانی می کند و شما می توانید عکس های خود را از هر وسیله دیجیتالی به این نرم افزار منتقل کنید.

گندوسا ایده بزرگ و پرسودش را این طور توضیح می دهد: «تا به حال اتفاق افتاده است که اول صبح و پیشاز بیرون رفتن از انه در صندوق پستی خود کارت پستالی پیدا کرده و آن را نخوانده دور انداخته باشید؟ من هم مانند شما تا به حال این کار را نکرده ام؛ درواقع نوعی حس کنترل ناشدنی در مورد این تکه کاغذهای کوچک وجود دارد که فرد را وادار به نگاه کردن به آن می کند. همچنین باید در نظر گرفت که ارائه این نوع کارت ها به نوعی نشان دهنده اهمیت فرد از نگاه دیگران است؛ پس چرا از این کارت های کوچک و دوست داشتنی در بازاریابی استفاده نکنیم؟

 

 ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری

مزیت اصلی کارت پستال ها سادگی، قیمت ارزان، مورد پسند همگان بودن، نیاز نداشتن به فناوری بالا در استفاده از آن و همچنین وجود نوعی عنصر طنز در آن هاست؛ به عبارت ساده تر، با استفاده از این کارت ها می توانید اطمینان حاصل کنید که در هر زمانی به آسانی قادر به برقراری ارتباط با مخاطبان تان هستید.

وسیله برقراری این ارتباط نیز کارت های ارزان قیمت و شیک است. در مورد شرکت های تازه تاسیس این شیوه بسیار جالب تر است؛ درواقع برندهای نوپا معمولا بودجه چندانی برای انجام دادن تبلیغات جسورانه در اختیار ندارد، با این حال کارت پستال ها این فرصت را به کارآفرینان جوان می دهند که بخت خود را در بازاریابی امتحان کنند.

ایده

برای مثال، این ایده را شرکت خدمات کامپیوتری استفاده کرد. این شرکت بودجه چندانی نداشت، اما برای معرفی نسخه جدید مرکز اطلاعات (Data Center) خود از کارت پستال استفاده کرد. شیوه بهره گیری این برند در مقایسه با روش معمول بسیار متفاوت بود؛ درواقع برای جلب نظر هرچه بیشتر افراد به این محصول جدید شرکت کارزار جالبی را به راه انداخت.

 

طی دو ماه حدود هفت کارت برای تمامی کارمندان شرکت های بزرگ فرستاده می شد. در این کارت ها تعدادی سوال در مورد نحوه عملکرد مرکز اطلاعات قرار داده شده بود که مخاطب در صورت مطالعه دقیق کارت پستال می توانست به آن ها پاسخ دهد. در نهایت نیز به تعدادی از کسانی که پاسخ های درست را ارسال کرده بودند جوایز مختلفی، از قبیل پول نقد و تسهیلات خرید از شرکت، تعلق می گرفت.

این شیوه برای ریزش نداشتن مخاطب در کارت پستال های سریالی از سوی شرکت به کار گرفته شد؛ درواقع این کم هزینه ترین راهکار برای جلب نظر طولانی مدت خوانندگان به حساب می آید؛ همچنین برخلاف اندازه معمول این کارت ها، شرکت کارت پستال های بسیار بزرگی را به همراه برگه های سوالات به افراد مورد نظر ارائه می کرد.

این ایده، همان طور که در بخش اول گفته شد، برای برندهای تازه تاسیس بسیار مناسب است و البته شاید همین شیوه ساده و کم هزینه برای برندهای بزرگ زیاد مناسب نباشد؛ درواقع امروزه را هکارهای بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان وجود دارد و شیوه کارت پستال تنها یکی از ارزان ترین آن ها به حساب می آید. همچنین به خاطر داشته باشید در طراحی کارت های خود بهتر است از ارائه مطالب تخصصی دوری کنید؛ مطالب را به آسان ترین شیوه ممکن برای خوانندگان شرح دهید و سعی کنید متن را چندان طولانی نکنید؛ درواقع متن طولانی به طور معمول پیش از خوانده شدن راهی سطل زباله می شود.

 

ایجاد یک امپراتوری 50 میلیون دلاری

آنچه در عمل باید انجام دهید

پس از طراحی کارت خود، راه های متفاوتی برای تحویل آن به افراد مورد نظرتان وجود دارد. شیوه معمول آن استفاده از خدمات پستی است؛ با این حال همیشه راهکارهای خلاقانه تری نیز وجود دارد. امروزه شبکه های اجتماعی و استفاده از ایمیل بسیار فراگیر شده است و برای مخاطب قرار دادن طیف وسیع تری از افراد می توان کارت پستال ها را به صورت الکترونیکی برای افراد بارگذاری کرد.

به خاطر داشته باشید همیشه کارهای دستی نتیجه مطلوب تری در این زمینه دارد؛ به همین منظور پیشنهاد ما طراحی و استفاده از کارت پستال های دست نویس است. گرچه بهتر است این کارت ها دست نوشته شما به عنوان مدیر شرکت باشد، با این حال می توانید نگارش آن را به دیگران سپرده و تنها امضای خود را در پایان متن اضافه کنید.»

منبع : برترینها

چه ساعتی در اینستاگرام و لینکدین پست بگذاریم؟ - موفقیت

کارآفرینان ایرانی در خارج چه می کنند

کارآفرینان ایرانی در خارج چه می کنند؟

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا