11 فواید انگور برای سلامتی

شنبه 5 شهریور 1401 سلامت
فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور میوه های آبدار خوشمزه ای است که به صورت خوشه ای روی درخت انگور چوبی به نام Vitis vinifera رشد می کند. انگور در رنگ های مختلف مشکی، آبی تیره، زرد، سبز، بنفش، زرشکی و صورتی موجود است. از انگور در تهیه شراب، سرکه، مربا، آب میوه، ژله، عصاره هسته انگور، کشمش و روغن هسته انگور استفاده می شود.

اولین کشت انگور (انگور انگور) در اوایل 5000 سال قبل از میلاد در خاورمیانه ثبت شده است، جایی که از آن برای تهیه شراب استفاده می شد. این شراب بخشی ضروری از اجتماعات اجتماعی در اروپا و خاورمیانه محسوب می شد.

 

 

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

1. بینایی را بهبود می بخشد

انگور می تواند به محافظت از گیرنده های نوری چشم شما کمک کند و از دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های مرتبط با چشم جلوگیری کند.

انگور را برای کمک به مبارزه با آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو و در نتیجه حفظ ساختار شبکیه تایید کرد. این تحقیق از مدل آزمایشگاهی تخریب شبکیه برای مطالعه استفاده کرد.

هسته انگور (GSPE) ممکن است با مقابله با آسیب ناشی از آسیب اکسیداتیو، به محافظت از شبکیه در برابر آسیب ناشی از هیپرگلیسمی کمک کند.

علاوه بر این، خاصیت ضد التهابی انگور به کاهش سطح پروتئین التهابی و افزایش تعداد پروتئین های محافظ در شبکیه کمک می کند.

انگور یا آب انگور را به طور منظم بخورید تا شبکیه را در برابر زوال محافظت کنید و از بینایی خوب برای سال های آینده لذت ببرید.

2. با خستگی مبارزه می کند

مصرف انگور می تواند به مقابله با خستگی کمک کند

انگور یک میان وعده ایده آل برای مبارزه با خستگی و بهبود سطح انرژی شما است. آنها سرشار از ویتامین ها و همچنین منیزیم، فسفر، آهن و مس هستند. همه این مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین انرژی و مبارزه با علائم خستگی با هم کار می کنند.

هسته انگور دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت از میتوکندری است و به همین دلیل می تواند برای بهبود خستگی پس از ورزش استفاده شود. این نشان می دهد که GSPE می تواند به عنوان یک غذای ضد خستگی استفاده شود.

علاوه بر این، با خوردن انگور می توانید سطح آهن و مواد معدنی خود را متعادل نگه دارید. همچنین، محتوای کربوهیدرات موجود در انگور به عملکرد خوب سیستم عضلانی و عصبی کمک می کند.

فقط یک مشت انگور یا ½ لیوان آب انگور می تواند به شما انرژی فوری بدهد و کمتر احساس خستگی کنید. با این حال، انگور تیره ممکن است تقویت کننده آهن مورد نیاز برای مبارزه با خستگی را تامین نکند. انگورهای رنگ روشن و سفید برای مبارزه با خستگی بهترین هستند.

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

3. کلسترول بد را کاهش می دهد

فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در انگور به بهبود سطح کلسترول کمک می کند. در واقع، این میوه می تواند سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا کلسترول “بد”) را کاهش دهد و در عین حال سطوح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا کلسترول “خوب”) را افزایش دهد.

آب انگور قرمز می تواند به طور قابل توجهی سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL-C) سرم را افزایش دهد و سطح هموسیستئین (Hcy) را کاهش دهد.

علاوه بر این، انگور سطح اکسید نیتریک خون را افزایش می دهد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

4. سلامت قلب را بهبود می بخشد

مصرف انگور می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند

خوردن انگور یا نوشیدن منظم شراب قرمز فواید بسیاری مانند کاهش خطر لخته شدن خون، جلوگیری از آسیب قلبی عروقی به عروق خونی قلب و کمک به حفظ فشار خون سالم دارد.

در واقع، به دلیل محتوای بالای پتاسیم انگور، کسانی که فشار خون بالا دارند می توانند انگور بخورند تا اثرات سدیم در بدن را خنثی کنند.

اعتقاد بر این است که رسوراترول و پروآنتوسیانیدین موجود در انگور و شراب، ترکیبات اصلی مسئول توانایی های محافظت از قلب انگور و شراب هستند.

علاوه بر این، خواص ضد التهابی انگور از التهاب مزمن جلوگیری می کند و خطر تصلب شرایین و سایر بیماری ها را کاهش می دهد.

 

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

5. قدرت مغز را افزایش می دهد

انگور همچنین برای سلامت شناختی شما مفید است. خوردن آنها به طور منظم می تواند قدرت حافظه را بهبود بخشد و از کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند. رسوراترول موجود در انگور جریان خون را در مغز افزایش می دهد و پاسخ های ذهنی را افزایش می دهد. انگور حتی می تواند شروع بیماری های عصبی دژنراتیو مانند زوال عقل را به تاخیر بیندازد.

12فواید پیاده روی برای سلامت بدن

همچنین، انگور با پلاک‌های مخرب مغز و رادیکال‌های آزاد، که علت بالقوه بیماری آلزایمر هستند، مقابله می‌کند.

6. پوست را بازسازی می کند

مصرف انگور می تواند به سلامت پوست شما کمک کند

میوه و عصاره هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین C، پروآنتوسیانیدین ها و رسوراترول است.

چنین مواد مغذی با به حداقل رساندن آسیب نور خورشید، کاهش قرمزی و تشکیل کلاژن به پوست شما کمک می کند و ظاهری جوان به پوست شما می بخشد. این مواد مغذی همچنین می توانند با از بین بردن رادیکال های آزاد از چین و چروک و لکه های تیره جلوگیری کنند.

به دلیل این مزیت، عصاره هسته انگور به عنوان ترکیبی از بسیاری از محصولات زیبایی تجاری مانند کرم های پوست، کرم های ضد آفتاب و لوسیون ها استفاده می شود.

 

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

7. یبوست را درمان می کند

هم انگور و هم آب انگور برای درمان یبوست مفید است. فیبر موجود در انگور اساساً شکل نامحلول آن است. این شکل تولید آنزیم های گوارشی را افزایش می دهد. همچنین می تواند ناراحتی گوارشی را کاهش دهد و حرکات منظم روده را تشویق کند.

علاوه بر این، انگور سرشار از آب است و بنابراین به منظم نگه داشتن حرکات روده شما کمک می کند و همچنین از سوء هاضمه و تحریک غیر ضروری جلوگیری می کند.

هنگام یبوست، روزانه یک کاسه کوچک انگور بخورید یا نصف لیوان آب انگور تازه بنوشید.
اگر انگور تازه در دسترس نیست، انگور خیس خورده در آب را به مدت 1 یا 2 روز بخورید. کشمش خیسانده شده را باید صبح ناشتا همراه با آب بخورید.

8. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

مصرف انگور می تواند به کاهش خطر دیابت و مدیریت آن کمک کند

انگور حاوی آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است که می تواند با بهبود متابولیسم کربوهیدرات ها به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

همچنین، غلظت پلی فنول ها در انگور و محصولات انگور ممکن است به کاهش سندرم های متابولیک و جلوگیری از چاقی و دیابت نوع 2 کمک کند.

برای بهره‌مندی از این مزیت، مطمئن شوید که انگور را به شکل تازه و فرآوری‌نشده مصرف می‌کنید، زیرا محصولات فرآوری‌شده حاوی قندهای افزوده هستند.

 

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

9. ایمنی را تقویت می کند

همانطور که در یک مطالعه در سال 2013 توسط دانشگاه ایالتی اورگان بیان شد، انگور قرمز ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند. رسوراترول موجود در انگور قرمز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر پاسخ های ایمنی کنترل نشده ایفا می کند.

هنگامی که سیستم ایمنی سالم باشد، مبارزه با بیماری ها و عفونت ها برای بدن آسان تر است. علاوه بر این، انگور چندین ماده مغذی را فراهم می کند که برای یک سیستم ایمنی سالم حیاتی هستند، از جمله ویتامین C، آهن و ویتامین B6.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری به طور منظم، انگور، به ویژه انگور قرمز بخورید.

10. استخوان ها را تقویت می کند

مواد مغذی موجود در انگور می تواند به تقویت استخوان های شما کمک کند

مواد مغذی مختلف موجود در انگور نیز به تغذیه و تقویت استخوان های شما کمک می کند. مواد مغذی از جمله مس، آهن و منگنز برای تشکیل و استحکام استخوان ضروری هستند.

یک مطالعه در سال 2015 منتشر شده در مجله تغذیه بیان می کند که انگور با بهبود حفظ کلسیم استخوان از سلامت استخوان ها حمایت می کند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم انگور می خورند، ضخامت و استحکام قشر فمور بیشتری دارند.

برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بهبود تراکم استخوان، هفته ای یک فنجان انگور بخورید.

 

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی

11. ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

انگور دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است که ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند. آنها از استرس اکسیداتیو مزمن و التهاب مزمن، دو عامل حیاتی که باعث سرطان می شوند، جلوگیری می کنند. انگور علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان، رشد و گسترش سلول های سرطانی را نیز سرکوب می کند.

انگور به ویژه در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، ریه، پروستات و سینه مفید است. ترکیب رسوراترول موجود در پوست انگور یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UVB خورشید کمک می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

از انگور تازه یا آب انگور به جای تکیه بر عصاره ها برای جلوگیری از سرطان لذت ببرید.

سرماخوردگی

سرما خوردگی/10 ماده غذایی مفید در برابر سرماخوردگی

سرطان

از علائم سرطان که بیشتر افراد نمی دانند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا