دو پیازه میگو خوشمزه بوشهری +طرز تهیه

چهارشنبه 12 شهریور 1399 آشپزی

و

دوپیازه میگو 

دو پیازه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت دو آن  متعلق به بوشهر می باشد، برای مشاهده این بخش آشپزی دایان همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
پوره گوجه فرنگی۴۰۰ گرم
سیر۲ حبه
ماست پر چرب¾ پیمانه
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر کاری۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دوپیازه میگو

طرز تهیه دو پیازه میگو

اگر بوی میگو شما را اذیت می کند ابتدا با روشی که در پایین مطلب توضیح دادیم بوی میگو را بگیرید .و سپس به روش زیر عمل کنید

■   برای تهیه دو پیازه میگو بوشهری ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم . در ادامه میگوها را داخل تابه می ریزیم و هر سمت میگوها را به مدت یک دقیقه با حرارت زیاد سرخ می کنیم.

■ در این مرحله پس از اینکه میگوها را به خوبی سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

■ پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن بلند شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و تخم گشنیز را اضافه می کنیم.

■ حالا مواد را کمی تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شوند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود، سپس ماست پر چرب را به تابه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

در این مرحله میگوها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد با هم چند دقیقه بجوشند و میگوها به طور کامل بپزند. در پایان دو پیازه میگو را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

نکات مهم  برای گرفتن بوی میگو

مقداری آب را در ظرفی به جوش آورده و به آن یک عدد پیاز خرد شده، چند حبه سیر، کمی آبلیمو و برگ بو اضافه کنید و سپس میگو را در آن بریزید.پس از چند ثانیه، وقتی میگو چند جوش زد آن را آبکش کنید.نکته مهمی که در این روش وجود دارد این است که میگو نباید خیلی بپزد، زیرا میگو بر خلاف بافت نرمی که دارد وقتی آپز شود خیلی سفت می شود، بنابراین در حد چند جوش و زمانی که رنگ میگو تغییر کرد آن را آبکش کنید و به روش دلخواه در سس مورد نظر طبخ کنید

طرز تهیه پلوی سنگ سیر/پلوی خوشمزه کردی

خوراک زبان با سس قارچ ساده و مقوی +طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا