از قلعه های تاریخی پرتغال/قلعه مورس ها

جمعه 12 آذر 1400 جاذبه های گردشگری
قلعه مورس ها در پرتقال

قلعه مورس ها در پرتغال

قلعه مورس ها که بر روی جایگاه رفیع خود، یکی از قله‌های تپه‌های سینترا، جدا شده است، استحکاماتی است که در قرن دهم و در دوره‌ای که مورها شبه جزیره ایبری را اشغال کردند، بنا شد.

دیوارهای معروف آن با بلوک‌های گرانیتی که سنگ‌ها و صخره‌ها را به هم پیوند می‌دهند، در سراسر تپه‌ها می‌چرخند.

پیاده‌روی آن مناظر بی‌نظیری از شهر، کاخ پنا و در دوردست‌تر، سبزی این تپه‌ها با آبی اقیانوس اطلس تضاد دارد.

قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر، قلعه موروس (قلعه مورها) در بالای سرا د سینترا قرار دارد. باروهای ویران شده این قلعه باستانی بالای تپه را در آغوش گرفته است و دو تا از بلندترین قله‌های آن را در بر می‌گیرد و برآمدگی‌های صخره‌ای را در دیواره‌های آن گنجانده است.

 

 قلعه مورس ها

قلعه مورس ها

 

قلعه مورس ها در کجا است

قلعه مورها  قلعه ای قرون وسطایی در بالای تپه است که در کلیسای مدنی پرتغال در سانتا ماریا و سائو میگوئل ، در شهرداری سینترا ، حدود 25 کیلومتری شمال غربی لیسبون واقع شده است. در قرن های 8 و 9 توسط مورها ساخته شده است.

اعتقاد بر این است که قدمت این قلعه به قرن هشتم یا نهم بازمی‌گردد، زمانی که بخش‌های وسیعی از پرتغال توسط مورها اشغال شده بود. با این حال، زمانی که اولین پادشاه پرتغال، آفونسو هنریکس، آن را دوباره در سال 1147 فتح کرد، قلعه تحت حاکمیت مسیحیان قرار گرفت. .

 

قلعه مورس ها در پرتقال

قلعه مورس ها در پرتقال

 

تاریخچه قلعه مورس ها

این قلعه که در قرن نهم توسط مورها در کوهی ساخته شده بود ، را رصد می کرد و حتی از قلعه سنت جورج در لیسبون نیز مهمتر بود. این شامل معابر مخفی و یک مخزن بزرگ بود که در صورت محاصره بسیار حیاتی بود. در قرون وسطی ، پس از آنکه صلیبیون مسیحی در سال 1147 سینترا را تسخیر کردند ، یک کلیسای رومانسکی اختصاص داده شده به سنت پیتر کنافریم در دیوارهای قلعه ساخته شد ، و در ویرانه های آن اکنون مصنوعاتی جمع آوری شده در کاوش های باستان شناسی و همچنین صفحه نمایش های ویدئویی که تاریخ قلعه را نشان می دهد ، قرار دارد.

این قلعه در قرن هشتم میلادی توسط مورس ها ساخته شده به همین علت به این اسم شناخته می شود. است. قلعه مورس ها بعدا به وسیله مسیحیان در زمان ریکونکیستا( Reconquista) اشغال گردید. کلیسای قلعه در زلزله ۱۷۵۴ بسیار آسیب دید. این قلعه در نهایت رها شد و در اواسط قرن نوزدهم بازسازی های محدودی روی آن انجام گردید.

با کاهش اهمیت استراتژیک سینترا ، قلعه در معرض ویرانی قرار گرفت. با این حال ، در اواسط قرن نوزدهم ، یک پروژه مرمت تحت هدایت پادشاه فردیناند دوم به عنوان بخشی از طرح های رمانتیک وی در سینترا که شامل کاخ پنا همسایه بود ، آغاز شد.

 

جاهای دیدنی قلعه مورس ها

جاهای دیدنی قلعه مورس ها

 

جاهای دیدنی قلعه مورس ها

علاوه بر نام، یادگارهای بسیاری از اعتبار موری های قلعه وجود دارد. در کنار بقایای ویران شده یک مسجد، کاوش های اخیر بقایای چندین خانه مسلمان را در داخل دیوارها نشان داده است. در محل مسجد اکنون یک کلیسای کوچک مسیحی وجود دارد که به سائو پدرو د پنافریم اختصاص یافته است.

در طول قرن ها، با کاهش اهمیت استراتژیک سینترا، این قلعه در معرض تخریب قرار گرفت. با این حال، در اواسط قرن نوزدهم، یک پروژه مرمت تحت هدایت پادشاه فردیناند دوم به عنوان بخشی از طرح‌های رمانتیک او در سینترا آغاز شد که شامل کاخ پنا همسایه بود.

از دیوارهای قلعه موری ها مناظر دیدنی است – که با توجه به موقعیت استراتژیک آن و بالا رفتن از تپه جای تعجب ندارد! در جنوب می توانید فراتر از رودخانه Tejo به Arrabida، در غرب، Cabo da Roca و در شمال، Peniche را ببینید.

 

قلعه مورس ها در پرتقال

قلعه مورس ها در پرتقال

 

موقعیت قلعه

این قلعه یک ایستگاه نظامی با برنامه ریزی نامنظم است که پیرامون یک محیط 450 متری در بالای صخره ای کوهستانی ، جهت جنوب غربی به شمال غربی دنبال می شود. این شامل یک خط دوتایی از دیواره های نظامی است که بر روی زمین گرانیتی تپه کوهی پیچ و تاب می خورد. مکان آن در بالای تپه ، احاطه شده و پوشش گیاهی طبیعی و عجیب و غریب ، شخصیت رمانتیک آن مکان را برجسته می کند.

قلعه موریش ، به دلیل موقعیت جغرافیایی و طراحی آن ، به همراه Santarém ، یکی از نکات اصلی در طرح نظامی بلاتا در نظر گرفته شد.

 

 قلعه مورس ها

قلعه مورس ها

 

چگونه می توان به قلعه موریس رسید

قلعه موریس اکنون یکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب است و معمولاً به همراه کاخ پنا از آن بازدید می شود. هر دو بنای تاریخی با یک اتوبوس به هم متصل می شوند ، اما در فاصله پیاده روی نیز قرار دارند.

موقعیت قلعه موریس در بالای کوه به یک سفر 13 دقیقه ای با اتوبوس نیاز دارد .

 

 

موزه های شهر همدان

آشنایی با8 موزه های شهر همدان

تندیس های بلند جهان

تندیس های بلند جهان/5 مجسمه بزرگ در جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا