زیباترین قلعه های دنیا

شنبه 21 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

در زمان های قدیم قلعه ها و قصرهایی برای اهداف امنیت یا جهت اقامت پادشاهان و ملکه ها در جاهای مختلف جهان ساخته می شدند، اما امروزه این قصرها بیشتر به موزه تبدیل شده و یا نمادی برای داستان های تاریخی و سرگذشت نیاکان و جنگجویان آن خطه به شمار می آید .هر چند در کشور عزیزمان ایران نیز به دلیل گذشته غنی و تمدن های چند هزار ساله هم قصر ها و قلعه های زیبا و تاریخی زیادی داشته ایم اما به علت محافظت نکردن از آن ها همگی رو به نابودی هستند.

اما در کشور های ارو پایی قصر های باشکوه بازمانده از زمان های بسیار قدیم که مورد حمایت قرار گرفته اند که  باعث رشد زیاد گردشگری و همچنین منبع عالی درآمد زایی این کشور ها به حساب می آیند و در بین گردشگران از محبوبیت فراروانی برخوردارند . در اینجا ده تا از کاخها وقلعه های بی نظیر را آورده ایم .

 

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

این قلعه توسط چارلز هوارد ، سومین ارل کارلایل بنا شده است. وی در آن زمان ،یکی از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین افراد پادشاهی بود ساخت این قلعه در سال 1699 آغاز شد و بیش از یک قرن طول کشید. این یکی از بزرگترین خانه های کشور انگلستان است و نزدیک به 300 سال است که خانه خانواده هوارد است.صاحب کنونی قلعه ، پنیر سیمون هوارد ، از نوادگان یک خانواده بزرگ انگلیسی ، پس از آتش سوزی هولناک سال 1940 اقدامات زیادی برای ترمیم این مکان زیبا انجام داد

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه پراگ جمهوری چک

قلعه پراگ بزرگ ترین قلعه   دنیاست ، روی هم ۷ هکتار را پوشش می دهند . قلعه پراگ در حدود سال ۸۸۰ میلادی توسط «پرینس بوریووج» ساخته شد، اولین بنای سنگی محوطه داخلی قلعه، کلیسای مریم مقدس بود که امروز فقط بقایایی از آن به جای مانده است.

دو قرن بعد، یعنی در قرن ۱۰، کلیسای جورج مقدس ساخته شد و اولین مکان مقدس کشور چک در آن درست شد که امروز تبدیل به گالری و موزه شده است با شروع قرن ۱۰ این قلعه مرکز حکومت پرنسس های چک و بعدها پادشاهان و اسقف های اعظم شد.

قلعه پراگ یکی از باشکوهترین دوره های خود را در زمان پادشاهی چارلز چهارم گذراند در آن زمان این قلعه مرکز حکومت امپراتورهای رومی بود پس جای تعجب نیست که در این دوره قصر پادشاهی دوباره ساخته شد، قلعه ها مستحکم تر شدند و ساخت کلیسای جامع سنت ویتوس شروع شد. 

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

کاخ ورسای پاریس

کاخ ورسای  یک اقامتگاه خصوصی برای حاکمان فرانسوی بود که در قرن 17 ساخته شده است این کاخ بی نظیر در سال 1837 به موزه تاریخ فرانسه تبدیل شد .این کاخ نمونه‌ای باشکوه از معماری باروک فرانسه و یک نماد ملی محسوب می‌شود.

این مجموعه در شهر ورسای و منطقه‌ی ایولین در ۱۶ کیلومتری غرب و جنوب غرب پاریس قرار دارد. ورسای به‌عنوان مرکز دربار فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین حکومت‌های مطلقه در اروپا را میزبانی می‌کرد.

این کاخ اگرچه به عنوان یک اقامتگاه خصوصی برای لوئیز XIII در قرن 17 ساخته شد ، این کاخ در سال 1837 به موزه تاریخ فرانسه تبدیل شد. این بیش از 30 سال از میراث جهانی بوده و به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها در 17th- مشهور است. قرن هنر فرانسه

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

 

قلعه نووشوانشتاین آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین  توسط لودویگ دوم پادشاه باواریا در اواخر قرن 19 میلادی ساخته‌ شده است،و یکی از دیدنی‌ترین مناطق باواریا بوده و گردشگران می‌توانند چشم‌اندازهای حیرت‌انگیزی را در این هدیه بگیرند.

بدون تردید  این قلعه را می‌توان پربازدیدترین قلعه در کشور آلمان دانست به طوری که بر اساس آمارهای رسمی، سالانه بیش از 1 میلیون نفر از این قلعه باستانی در جنوب باواریا دیدن می‌کنند. اگرچه این قلعه ناتمام است اما یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اروپا است.قلعه نووشوانشتاین (شووانو ، آلمان) که در بالای یک طاقچه ساخته شده است ، سنگ بنای این قلعه در سال 1869 گذاشته شد.

اغلب به عنوان “قلعه پارادوکس” خوانده می شود زیرا در زمانی ساخته شده است که قلعه ها دیگر نیازی به قلعه ها نبودند. دفاع اگرچه این قلعه ناتمام است اما یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اروپا است.

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه آلنویک، انگلستان

این قلعه که غالباً به عنوان “ویندزور شمال” خوانده می شود ، در قرن یازدهم ساخته شده و امروز محل دوازدهمین دوک نورتومبرلند است. این قلعه یک مکان فیلمبرداری محبوب است ، که در بخش حق رای دادن “هری پاتر” به عنوان مدرسه جادوگری و جادوگری هاگوارتز و همچنین قلعه Brancaster در برنامه تلویزیونی “مرکز شهر ابی” (2005-15) حضور دارد.این قلعه در قرن یازدهم ساخته شده و قلعه دوازدهمین دوک نورتومبرلند است.

در نیمه دوم سده پانزدهم، نبردی با عنوان جنگ رزها در مراتع اطراف قلعه رخ داد و برای همیشه در تاریخ بریتانیا ثبت شد. قلعه آلنویک یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های مسکونی در انگلستان به‌شمار می‌رود و بیش از ۷۰۰ سال، میزبان خاندان دوک نورث‌ آمبرلند، خانواده پرسی بوده است.

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

کاخ پنا ،سینترا ، پرتغال

كاخ  باشکوه پنا در  بالای تپه ای مشرف بر شهر سينترا در كشور پرتغال واقع شده است اين كاخ به ثبت ميراث جهان رسیده است . کاخ ملی پنا در سینترا یک کاخ رنگارنگ است که در قرن 18م برای شاه فرناندودوم ساخته شد. این کاخ دکوراسیون فراوانی از سبک‌های مختلف ، از گوتیک تا شرقی، را در خود دارد.

در ابتدا یک نمازخانه که به دستور پادشاه مانوئل اول در اوایل قرن شانزدهم ساخته شده بود ، این قلعه بین سالهای 1842 و 1842 به وجود آمد و توسط پادشاه فردیناند به بهره برداری رسید. معماری خیره کننده ترکیبی از سبک های مختلف است – نئو-مانوئلین ، نئو اسلامی ، نئو-گوتیک و نئو-رنسانس.

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه هایدلبرگ (هایدلبرگ ، آلمان)

این قلعه قبل از سال ۱۲۱۴ و در ارتفاع ۸۰ متری ساخته شد و یکی از معروف‌ترین مناظر مهم شهر هایدلبرگ آلمان به حساب می‌آید.یکی از بهترین شهرهای سالم مانده آلمان بعد از جنگ جهانی دوم، هایدِلبرگ است که گستره وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌کند.

در بین این جاذبه‌ها با قلعه‌های تاریخی، خیابان‌ها و میدان‌های سنگفرش، پل‌های دیدنی و حتی باغ وحش و موزه‌هایی دیدنی روبرو خواهید شد.این قلعه که در حدود قرن 14 ساخته شده است امروزه در ویرانه های جزئی قرار دارد.

از ویژگی های خاص این سازه نفس گیر این است که هر ساختمان معماری آلمانی را از یک دوره زمانی متفاوت برجسته می کند.قلعه هایدلبرگ (هایدلبرگ ، آلمان) ساخته شده در حدود قرن 14th ، این قلعه امروز در ویرانه های جزئی قرار دارد.

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه کورف انگلیس

این قلعه که در اوایل قرن دوازدهم میلادی برای پادشاه هنری اول ساخته شد ، توسط سر جان بانکس در سال 1635 به عنوان یک محل اقامت گاه به گاه خصوصی خریداری شد. این خانواده تا زمان 1982 ، هنگامی که به عضویت اعتماد ملی به عنوان بخشی از قلعه های کینگستون لسی و کورف منتقل شد ، در کنار خانواده Bankes ماند.

قلعه کورفی مقاومی بوده است که در بالای دهکده به همین نام واقع شده است. این قلعه توسط ویلیام فاتح ساخته شده است و قدمت آن به قرن یازدهم می رسد و شکافی را در پوربک هیلز در مسیر بین وارام و سوانج فرمان می دهد.

فاز اول یکی از اولین قلعه های انگلستان بود که حداقل در مواقعی که اکثریت آنها با زمین و چوب ساخته می شد ، با استفاده از سنگ ساخته می شد. كورف یكی از آخرین دژهای سلطنتی در جنوب انگلیس بود

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه اوزاکا ژاپن

تاریخچه این قلعه را می توان در سال 1583 ، هنگامی که نخستین ساخت آن آغاز شد ، کشف کرد. از آن زمان ، این قلعه یک سری حملات و تلاش های بازسازی را پشت سر گذاشته است. ساختمان فعلی در سال 1931 و سال 1997 بازسازی شده است.
این قلعه دارای چشم انداز پانوراما از شهر است. جزو از زیباترین قلعه‌های تاریخی ژاپن است که تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد.این قلعه شامل ۱۳ سازه است که توسط دولت ژاپن به عنوان یک دارایی فرهنگی ساخته شد. دروازه‌ها و برج‌های بزرگ در کنار خندق عظیم آن موارد قابل توجه این سازه هستند.
دیوارهایی با شیب زیاد که تا ارتفاع ۳۰ متر سر به فلک کشیده‌اند با بلوک‌های بزرگ سنگی ایجاد شده‌اند. ارتفاع دیوارها و پهنای خندقی که دیوارها از آن به سمت آسمان بالا رفته‌اند در کل ژاپن بی‌نظیر است. موارد جذاب دیگر این مجموعه سقف برج شماره ۸ است که به شکل دلفین درآمده و با کاشی‌های زینتی و حکاکی‌هایی به شکل ببر با طلا پوشانده شده است.
زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

قلعه اوچیسار (کاپادوکیا ، ترکیه)

قدمت این دوره از دوران روم ، این قلعه در بالاترین نقطه کاپادوکیا واقع شده و چشم اندازهای پانوراما و نفس گیر ، چشمگیر و چشمگیر از محیط اطراف خود دارد. بازدید کنندگان می توانند از آنجا در نزدیکی شهر Goreme گشت و گذار کرده و از آنجا رانندگی کنند.

این قلعه با قدمت دوره روم ، در بالاترین نقطه کاپادوکیا واقع شده است قلعه اوچیسار (Uçhisar) در بلندای روستای اوچیسار در منطقه کاپادوکیا قرار داره، منظره ای که از کنار و بالای قلعه میشه دید فوق العاده اس، شما می‌تونید، روستای گورمه، دره‌هایی فوق العاده زیبای اطراف روستا، خونه های سنگی غار مانند و دشت وسیع رو با نمای 360 درجه ببینید، این قلعه درون سنگی بزرگ سال ها قبل از میلاد حجاری شده و تا چند سال قبل محل زندگی مردم بوده،

سلماس نخستین شهر شطرنجی ایران

سلماس نخستین شهر شطرنجی ایران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا