پارک ژوراسیک تهران

شنبه 21 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران تنها پارک ایران است که با نشان دادن مجسمه هایی از انواع مختلف آنها ، امکان آشنایی با دایناسورهای غول پیکر را فراهم می کند. مطمئناً از تماشای این موجودات عظیم شگفت انگیز و گوش دادن به صداها و حرکات آنها لذت خواهید برد ، احساس می کنید سفری به زمان ژوراسیک دارید.

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک پارک آموزشی،، جایی است که قدم زدن در میان دایناسورهای غول‌پیکر متحرک شما را به 200 میلیون سال پیش که حیوانات عظیم‌الجثه در آن زندگی می‌کردند می‌برد.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

 

 

نخستین پارک ژوراسیک ایران نیز در سال ۱۳۹۲ در محله سعادت آباد (میدان بهرود)، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود،شهرک بهرود ، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پارک با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازددایناسورهای این پارک به صورت کاملا طبیعی طراحی شده‌ند به طوری که می‌توان حرکت دست و پا و پلک زدن آنها را به وضوح تماشا کرد.

همچنین در بخشی از پارک یک تخم دایناسور قرار گرفته که نحوه‌ی تولد نوزاد دایناسور را به صورت نمادین به تصویر می‌کشد، به طوری که که دایناسور از تخم بیرون می‌آید و مجددا به داخل آن می‌رود.مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است.

جالب است بدانید حدود 40 سال پیش تعداد اندکی از بقایای یک دایناسور توسط محققان فرانسوی در حوالی شهر کرمان کشف شد , آنها به سرعت آن بقایا را به موزه تاریخی پاریس منتقل کردند و تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران تنها تصور ما از دایناسور ها در فیلم ها و قصه ها بوده است.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

امکانات این پارک

پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده‌ها وجود دارد. علاوه بر آن دارای کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک) است.

ساعت بازید و آدرس پارک

برای بازدید از پارک ژوراسیک تهران باید بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط  در سال ۹۸، ۱۵ هزار تومان است. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، روزهای پنج‌شنبه و جمعه و همچنین ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید از این پارک بازدید کنید.

 

 

زیباترین قلعه های دنیا

زیباترین قلعه های دنیا

بزرگترین شهر روی آب

بزرگترین شهر روی آب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا