ﺭﺍﻫﻬﺎﯼ علمی ﻭ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ

سه‌شنبه 14 بهمن 1399 موفقیت

1-ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﻃﺒﻊ ﻭ ﻣﺰﺍﺝ ﻃﻔﻞ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﺪ برای تربیت فرزندان

ﺑﻌﻀﯽ ﺑﭽﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍ ﻭ ﯾﺎ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﯿﺮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺷﯿﺮ ﺩﻫﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﮑﺮﺭﺗﺮ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻌﻼﻭﻩ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻨﺰﻝ ﻭ ﻣﻨﺠﻤﻠﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺭﺍﺩﯾﻮ ﻭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﺍﺯ ﺑﺪ ﺧﻠﻘﯽ ﻭ ﺧﺸﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .خانواده

2-ﮔﺎﻫﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﭘﺪﺭ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﮑﺎﻧﻪ (ﺍﻓﺮﺍﺩﯼﮐﻪﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻏﺮﺍﯾﺰ ﻭ ﺧﺸﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﻨﺪ )ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺭﻝ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻩ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﺴﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﯼ ﻓﻌﺎﻝ ﺗﺮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻃﻔﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺗﺎ ﻭﯼ ﺧﻮﻧﺴﺮﺩﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ .

3-ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻧﻀﺒﺎﻁ ﺩﺭ ﻃﻔﻞ ﻫﻤﺴﻮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﻃﻔﻞ ﻋﻤﻠﯽ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﯾﮏ ﺟﻮﺭ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ، ﻣﺜﻼ ﺍﮔﺮ ﻃﻔﻞ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻧﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﻋﻤﻞ ﺧﻄﺎ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .

4-ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺑﺤﺮﺍﻧﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻧﻀﺒﺎﻁ ﺩﺭ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﺑﯿﻦ 1/5 – 3 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺑﻠﻪ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺑﻌﻤﻞ ﺧﻄﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺮﺕ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺷﯿﺎﺀ ﻭ ﮐﺘﮏ ﺯﺩﻥ ﻭ ﻫﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻃﻔﺎﻝ ،ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺎ ﺑﯽ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ، ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﺍﯼ ﺍﺧﻤﻮ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﺣﯿﺎﻧﺎ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﻠﻨﺪ (ﻧﻪ ﺩﺭ ﺣﺪ ﺩﺍﺩ ﺯﺩﻥ )ﺧﻄﺎﺏ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺷﯿﺎﺀ ﺑﻪ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ (ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﮐﻤﮏ ) ﭘﺎﺳﺦ ﺑﺎ ﺁﻭﺍﯼ ﺩﻟﻨﺸﯿﻦ ﻭ ﻣﻼﯾﻢ ﻭ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻼﻣﯽ (ﺁﻓﺮﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﺰﯾﺰﻡ)ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

5-ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺟﯿﻎ ﺯﺩﻥ ﻃﻔﻞ ﺳﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺮ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻭﯼ ﺑﻨﺤﻮ ﻓﻮﺭﯼ ﻧﻤﺎﺋﯿﻢ ﻣﺜﻼ ﺍﮔﺮ ﻃﻔﻞ ﻣﮑﺮﺭﺍ ﭘﺎ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﻮﺑﯿﺪﻩ ﻭ ﯾﮏ ﺷﯽ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﯾﺎ ﺷﮑﺴﺘﻨﯽ ﺭﺍ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻭﯼ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﻤﺎﺋﯿﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺼﻮﺭﺕ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮐﻮﺩﮎ ﺳﻌﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﺩﺭﻣﺮﺍﺣﻞ ﺑﻌﺪﯼ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺸﮑﻠﺶ ﺭﺍ ﺣﻞ ﮐﻨﺪ .

6-ﺍﺻﻞ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻃﻔﻞ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭ ﻭﯼ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ.(ﯾﻌﻨﯽ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺑﻪ ﻗﻮﺍﻧﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻭﺿﻊ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﻭ ﻣﺘﻌﻬﺪﻧﺪ)تربیت کودکان

7-ﻫﺮﮔﺎﻩ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﺣﺲ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺮ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﺍﮐﺜﺮ ﺻﺪﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺧﺸﻢ ﺑﺮ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻭ ﻭﺳﺎﺋﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﺧﻂ ﮐﺶ ﻭ ﺍﻣﺜﺎﻟﻬﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

8-ﻓﺮﻕ ﺭﺷﻮﻩ ﻭ ﺟﺎﯾﺰﻩ : ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﯾﺎ وسیله ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺭﺍ ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﺑﻪ ﻃﻔﻞ ﺑﺪﻫﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﻭ ﻗﻮﻝ ﺑﺪﻫﺪ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻣﻄﺮﻭﺩ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

9-ﻧﺒﺎﯾﺪ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻠﯽ ﺯﺷﺖ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ، ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﺪﻫﯿﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﻧﻮﻋﯽ ﺳﻮﺀ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ.

ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﻤﻠﯽ ﺑﺪ ﯾﺎ ﺳﺴﺘﯽ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﻇﺎﯾﻒ ، ﺧﻮﺍﻫﺮﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺥ ﺍﻭ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻫﻢ ﺍﺗﮑﺎﺀ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﻭﯼ ﺭﺍ ﭘﺎﺋﯿﻦ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ.

ﺑﭽﻪﻫﺎﯼ ﺑﯿﺶ ﻓﻌﺎﻝ ﺍﺯ ﻗﺮﺑﺎﻧﯿﺎﻥ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻭﻝ ﮐﺘﮏ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻣﺤﯿﻄﻬﺎﯼ ﺑﺎﺯ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎﺭﮎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ ﺍﺯ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﭘﺮﺗﺤﺮﮐﯽ ﻣﺨﺮﺑﺸﺎﻥ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ.

ﻣﻤﮑﻦﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﻓﺴﺮﺩﻩ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﭽﻪ ﺭﺍ ﻧﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﯽ ﺗﻠﻘﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺑﯽ ﺣﻮﺻﻠﮕﯽ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﺘﮏ ﺑﺰﻧﻨﺪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺟﺮﻡ ﻭ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﻧﺎﺟﯽ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻭ ﻃﻔﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

 

ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻭﺍﺭ ﻣﺮﻭﺭﯼ ﺑﺮ ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﻭ ﯾﺎ ﮐﺘﮏ ﺯﺩﻥ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺑﯿﺎﻓﮑﻨﯿﻢ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺫﯾﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﺫﮐﺮﻧﺪ :

1-ﺗﻨﺒﯿﻪﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺯﻭﺩ ﺍﺛﺮ ﺁﮔﺎﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.خانواده خوب

2-ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﮕﺮ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻃﻔﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﺑﺮ ﺷﺪﺕ ﺁﻥ ﺑﯿﺎﻓﺰﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﻃﻔﻞ ﺍﺯ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ،ﻋﻤﻞﺑﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻧﮑﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺪﻓﯽ ﮐﻪ ﺗﻨﺒﯿﻪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.

3-ﺩﺭﺍﺛﺮ ﺍﯾﻦ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺠﺎﺯﺍﺗﮕﺮ ﻋﻨﺎﻥ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻟﻄﻤﺎﺕ ﺷﺪﯾﺪﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺣﻤﻠﻪ ﺧﺸﻢ ﺑﺮﻃﻘﻞ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻌﻨﺎﯼ abuse ﯾﺎ ﺳﻮﺀ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﭽﻪ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺻﺪﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ (ﻣﺎﻧﻨﺪﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯾﻬﺎﯼ ﺟﻤﺠﻤﻪ ،ﺷﮑﺴﺘﮕﯿﻬﺎ ﻭ ﺳﻮﺧﺘﮕﯿﻬﺎ ﻭ ﻓﻠﺠﯽ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺍﻓﺘﺎﺩﮔﯽ ﻋﻘﻼﻧﯽ ﻭ ﺻﺪﻫﺎ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺩﯾﮕﺮ) ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﻃﻔﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ .

 بهترین سایت انگیزشی و موفقیت درایران

16 علت شکست و عدم موفقیت در زندگی

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi