نامی ماندگار در تاریخ صد ساله فورد F-150

شنبه 2 دی 1396 فناوری
فورد F-150

فورد F-150

فورد F-150 بدون تردید یکی از بهترین خودروهای تریخ است . اگرچه نام F-150 اولین بار در سال 1975 مطرح شد اما ریشه‌های این مدل به سال ها قبل یعنی سال 1978 برمیگردد. از آن روز تا همین حالا، پیکاپ‌ فورد باعث تغییر و تحول نگرش مردم آمریکا به کل دنیای خودرو شده است

فورد در سال 1917 مدل TT را تولید کرد. این خودرو با تعریف امروز، نسخه باربر مدل T بود و کفی مخصوص حمل و نقل بار را داشت. 9 سال بعد، مدل AA با تکیه بر ایده اصلی TT تولید شد و به جای قطعات چوبی آن مدل، به کفی مستحکم آهنی و قطعات فلزی مجهز شد.این اتفاق، نقطه مهمی در تاریخ خودروسازی بود. در آن زمان، خود خودروهای سوار تازه داشتند به عنوان یک وسیه نقلیه قابل‌اعتماد معرفی می‌شدند اما فورد با معرفی AA به کارگرها و کشاورزان و صاحبان دیگر تجارت‌های بزرگ نشان داد که می‌توان از این اختراع جدید، به عنوان وسیله‌ای برای جابجایی اجسام و کالاهای مختلف استفاده کرد.

 نامی ماندگار در تاریخ صد ساله فورد

فورد بعد از جنگ جهانی دوم، به تولید خودرو بازگشت و مدل F1 را معرفی کرد. این مدل، نزدیک‌ترین محصول کارنامه فورد به مدل F-150 امروزی است. این خودرو از یک طراحی شبیه به پیکاپ‌های امروزی بهره می‌برد و از قطعات و مواد بسیار باکیفیت و مستحکمی ساخته شده بود. مدل F1 در اواخر دهه 50 میلادی به یک خودروی تجاری بسیار موفق تبدیل شد و نام آن به F100 تغییر داده شد. شاهکار فورد در طول این دهه، تجهیز F-100 به سیستم چهار‌چرخ‌محرک در سال 1959 بود.

نامی ماندگار در تاریخ صد ساله فورد

در سال 1975، مدل F-150 به خاطر محدودیت‌ها و قوانین جدید عرضه و تولید F-100 در سال 1980 کاملا متوقف شد. دلیل اصلی ادامه ندادن فورد با F-100 این بود که مدیران این برند می‌‌خواستند تمام توجه خود را روی F-150 متمرکز کنند. در طول این سال‌ها، F-150 با نسخه‌های مختلفی مثل کینگ رنگ، لایتنینگ و رپتور عرضه و به یکی از موفقیت‌ترین خودروهای نه تنها سگمنت تجاری، بلکه دنیای خودروسازی تبدیل شد.

فورد F-150

فورد F-150

F-150 ستاره درخشان و بی‌بدیل فورد است. برای پی بردن به میزان موفقیت این مدل، فقط کافی است بدانید که در هر یک دقیقه، حداقل دو F-150 به فروش می‌رسد. یعنی در زمانی که شما این مطلب را خواندید، حداقل چهار فورد F-150 در جهان فروخته شده است!

 

 

تسلا با راه‌اندازی شش پروژه، شبکه برق پورتوریکو را احیا خواهد کرد - فناوری

سامسونگ نسل دوم حافظه‌ ۱۰ نانومتری DRAM را عرضه می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا