بیوگرافی اسامه بن لادن بدنام‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر

یکشنبه 28 آبان 1402 بیوگرافی
اسامه بن لادن

بیوگرافی اسامه بن لادن

نام هنگام تولد: اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن(اسامه بن لادن)

متولد:10 مارس 1957۷

مجل تولد:ریاض، عربستان سعودی

درگذشت :2 مهٔ 2011 (ایبت‌آباد، پاکستان

ملیت: عربستان سعودی

سال‌های فعالیت: 1984–2011۱

سازمان :القاعده

همسران:نجوا غانم-ام علی-ام خالد-ام حمزه-ام صداح

فرزندان: او بین ۲۰ تا ۲۶ فرزند داشت، از جمله عبدالله، سعد، عمر و حمزه

نام‌های مستعار اسامه بن لادن

شیخ اسامه بن لادن
شاهزاده
شیخ
مجاهد شیخ
ابو محمد

 اسامه بن لادن

اسامه بن لادن

اسامه بن لادن کیست

اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن یکی از اعضای خاندان بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر شبکه القاعده بود.

 

اسامه بن لادن متولد چه سالی است

اسامه بن محمد بن عوض بن لادن در ۱۰ مارس ۱۹۵۷  زاده شد

 

اسامه بن لادن متولد چه سالی است

اسامه  بن لادن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی زاده شد

 

خانواده اسامه بن لادن

او فرزند محمد بن لادن، میلیاردر فعال در صنعت ساختمان با ارتباطاتی با آل سعود و دهمین همسر خود، حمیده العطاس بود. خانواده بن لادن ۵ میلیارد دلار آمریکا از صنعت ساختمان‌سازی به دست آوردند که اسامه بعداً ۲۵–۳۰ میلیون دلار آن را به ارث برد

 

تحصیلات اسامه بن لادن

او در دانشگاه ملک عبدالعزیز در رشته‌های علم اقتصاد و مدیریت بازرگانی تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، به شرکت خانوادگی خود در زمینه ساخت‌وساز پیوست.

 

زندگی شخصی اسامه بن لادن

او در ۱۹۷۶، در ۱۷ سالگی با نجوا غانم در شهر لاذقیه، سوریه ازدواج کرد. پس از آن ۴ بار دیگر ازدواج کرد و دو بار طلاق گرفت. او بین ۲۰ تا ۲۶ فرزند داشت

اسامه بن لادن

جنایت های اسامه بن لادن تروریست

در سال ۱۹۷۹، اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان حمله کرد. بن لادن که از اسلام‌گرایی حمایت می‌کرد، تصمیم گرفت به مجاهدین افغان کمک کند. او از ثروت خود برای تأمین مالی و آموزش مجاهدین استفاده کرد و به یکی از رهبران آنها تبدیل شد.

پس از خروج نیروهای شوروی از افغانستان در سال ۱۹۸۹، بن لادن به عربستان سعودی بازگشت. با این حال، او از سیاست‌های دولت سعودی در قبال اسرائیل و کشورهای غربی ناراضی بود. او شروع به انتقاد از دولت سعودی و حمایت از گروه‌های اسلام‌گرای افراطی در سراسر جهان کرد.

در سال ۱۹۸۸، بن لادن گروه القاعده را تأسیس کرد. القاعده یک شبکه بین‌المللی از اسلام‌گرایان افراطی است که هدف آن ایجاد یک امپراتوری اسلامی جهانی است.

در سال ۱۹۹۸، القاعده حملات بمب‌گذاری سفارت‌های ایالات متحده در دارالسلام، تانزانیا و نایروبی، کنیا را انجام داد. این حملات منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر شدند.

در سال ۲۰۰۰، القاعده حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول را انجام داد. این حمله منجر به کشته شدن ۱۷ ملوان آمریکایی شد.

حملات ۱۱ سپتامبر نقطه اوج فعالیت‌های تروریستی القاعده بود. در این حملات، ۱۹ تروریست القاعده با هواپیماهای مسافربری به برج‌های مرکز تجارت جهانی، ساختمان پنتاگون و یک مزرعه در پنسیلوانیا حمله کردند. این حملات منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰۰۰ نفر و خسارات مالی گسترده شدند.

او یکی از شناخته‌شده‌ترین و بدنام‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر است و حملات ۱۱ سپتامبر، که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰۰۰۰ نفر شد، به‌طور گسترده‌ای به او نسبت داده می‌شود.

پس از حملات ۱۱ سپتامبر، ایالات متحده به دنبال بن لادن بود. او به افغانستان گریخت و در آنجا توسط طالبان، گروه اسلام‌گرای افراطی که در آن زمان بر افغانستان حکومت می‌کرد، پناه داده شد.

 

اسامه بن لادن

مرگ اسامه بن لادن تروریست

در سال ۲۰۰۱، ایالات متحده به افغانستان حمله کرد و طالبان را سرنگون کرد. بن لادن به پاکستان گریخت و در آنجا مخفی شد.

در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۱ میلادی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک گروه کوچک از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در پاکستان کشته‌اند. وی اضافه کرد که هم‌اکنون جسد اسامه بن لادن در اختیار آمریکا است

بن لادن شخصیتی پیچیده و متناقض بود. او از یک خانواده ثروتمند و مشهور برخاسته بود، اما به یک تروریست افراطی تبدیل شد. او در سراسر جهان به عنوان یک نماد تروریسم شناخته می‌شود.

بیوگرافی رایان رینولدز

بیوگرافی رایان رینولدز کمدین آمریکایی / همسران رایان رینولدز

بیوگرافی فریبا نادری

بیوگرافی فریبا نادری و همسرش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا