تسلا با راه‌اندازی شش پروژه، شبکه برق پورتوریکو را احیا خواهد کرد – فناوری

شنبه 2 دی 1396 فناوری

شرکت تسلا اعلام کرده است که پس از تخریب ناشی از طوفان ماریا، قصد احیای شبکه برق کشور پورتوریکو را دارد.

شرکت تسلا اکنون در حال همکاری با دولت محلی برای راه‌اندازی شش پروژه‌ی ساخت باتری‌های ذخیره برق در دو جزیره‌ی پورتوریکو است. اواسط سپتامبر سال جاری بود که طوفان مهیب ماریا خسارات زیادی در کشورهای حوزه جزایر کارائیب به بار آورد. به گزارش مرکز ملی طوفان‌های آمریکا، طوفان ماریا در پورتوریکو موجب امواج بلند، بارندگی شدید و رانش زمین شد و در ادامه پیامدهای به قطع برق و تخریب مراکز برق‌رسانی، بیمارستان‌ها، سیستم‌های حمل و نقل عمومی و مناطق حیاتی انجامید.

 ایلان ماسک، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تسلا، پس از این رویدادها، اعلام کرد که شرکتش آماده هر گونه همکاری در زمینه‌ی ساخت ایستگاه‌های ذخیره و توزیع برق است.

مقاله‌های مرتبط:

بزرگ‌ترین قراردادی که تاکنون در این زمینه در پورتویکو به امضا رسیده است، به شرکت کوچکی به نام Whitefish تعلق دارد که یک شرکت انرژی کوچک مستقر مونتانا است و از آن زمان، هنوز نتوانسته فعالیت قابل‌ توجهی داشته باشد. اما با توجه به تجربه‌ی بالای تسلا به‌خصوص در پروژه‌های عظیم، به نظر می‌رسد تلاش‌های این شرکت بزرگ انرژی می‌تواند برای بهبود دسترسی به برق در پورتوریکو نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

توییت ایلان ماسک

توییت ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا که در آن اعلام کرد که تسلا آمادگی راه‌اندازی هرگونه پروژه‌ای را در پورتوریکو دارد

تلاش‌های تسلا برای احیای برق کشور پورتوریکو با ساخت یک بیمارستان کودکان در سن خوان آغاز شد و در حال حاضر، پورتوریکو و تسلا می‌خواهند در شش پروژه بزرگ‌تر برای دو جزیره در پورتوریکو به نام‌های ویِکوز و کولِبرا مشارکت کنند.

تسلا تاکنون تلاش‌های قابل توجهی برای حمایت از برنامه‌های بازسازی در پورتوریکو انجام داده و این سیستم‌های اولیه باتری تنها بخشی از هدف بلند‌مدت این شرکت است

در این پروژه‌های انرژی، سیستم‌های پاوربانک تسلا با آرایه‌های خورشیدی که پیش از این در جزیره نصب شده‌اند، ترکیب می‌شوند. به این ترتیب، تا زمانی که شبکه اصلی انرژی تعمیر و به‌طور کامل عملیاتی شود، این شبکه کوچک امکان برق‌رسانی به نواحی آسیب‌دیده را فراهم می‌کند.

طوفان ماریا

شدت تخریب‌های ناشی از طوفان مهیب ماریا را می‌توانید در این عکس ترکیبی مشاهده کنید

فقدان برق در برخی نواحی می‌تواند پیامدهای سلامتی بسیار وخیمی در پی داشته باشد. از این جهت، تسلا تصمیم گرفته است که ابتدا سیستم‌های باتری خود را در نقاط بحرانی نصب کند. این نقاط بحرانی شامل تأسیسات تصفیه فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ آب و بیمارستان‌ها هستند.

روسلو نوورس، فرماندار پورتوریکو، در مورد مشارکت بین پورتوریکو و تسلا به رادیو محلی ۱۳۲۰ گفت:

با توجه به دسترسی محدود به جزایر و اهمیت سیستم‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی و ارتباط مستقیم آن‌ها با سلامت و محیط زیست، ما نیاز به گزینه‌های انرژی خوبی برای بهبود ظرفیت شبکه برق خود داریم. این پروژه‌ها بخشی از اقداماتی هستند که می‌خواهیم پس از طوفان ماریا برای ساخت یک پورتوریکوی بهتر انجام دهیم و رفاه بهتری برای شهروندان ساکن این منطقه فراهم کنیم.

تسلا تاکنون تلاش‌های قابل توجهی برای حمایت از برنامه‌های بازسازی در پورتوریکو انجام داده است و این سیستم‌های اولیه باتری تنها بخشی از هدف بلندمدت این شرکت است. سخنان فرماندار پورتوریکو هم نشان‌دهنده‌ی وحدت دولت محلی پورتوریکو و تسلا است تا نه‌تنها بر آسیب‌های طوفان ماریا غلبه کنند، بلکه از تکنولوژی برای ایجاد یک شبکه انرژی بهتر نسبت به قبل بهره ببرند.

 


منبع : زومیت

جزئیات نهایی و قیمت کیا نیرو 2018 در بازار جهانی - فناوری

فورد F-150

نامی ماندگار در تاریخ صد ساله فورد F-150

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا