مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر پرتغال

دوشنبه 6 مرداد 1399 ورزشی
مهدی طارمی

مهدی طارمی به صورت مشترک با  دو بازیکن بنفیکا آقایی گل لیگ برتر شد

مهدی طارمی در هفته آخر لیگ برتر پرتغال کاری که مد نظرش بود  را به بهترین شکل انجام داد و با به ثمر رساندن دو گل در دیدار شنبه شب مقابل بواویستا ۱۸ گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال صعود کرد و در کنار پیزی، مهاجم بنفیکا قرار گرفت.

نام طارمی، ملی پوش ایرانی ریو آوه با کسب عنوان آقای گلی در تاریخ لیگ برتر پرتغال ماندگار شد.

 

مهدی طارمی در شرایطی موفق به کسب افتخار بزرگ با آقای گلی در لیگ برتر پرتغال شد که در دو فصل ۹۵-۹۴ و همچنین ۹۶-۹۵ که در پرسپولیس عضویت داشت، توانسته بود به آقای گلی در لیگ برتر ایران برسد و حالا برای سومین بار در طول دوران بازی خود به این مهم دست یافته است؛ این بار با شرایطی جدید و در فوتبال اروپا.

طارمی علاوه بر ۱۸ گلی که در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند، او توانست در این فصل ۲ پاس گل هم بدهد و با گرفتن ۷ پنالتی، بیشترین پنالتی را در این رقابت‌ها از مدافعان حریف بگیرد.

اما آقای گلی طارمی در لیگ برتر پرتغال با دبل برابر بواویستا قطعی نشده بود چراکه پیزی از بنفیکا با ۱۸ گل و پائولینهو(براگا) و کارلوس وینیسیوس(بنفیکا) هر یک با ۱۷ گل، یک مسابقه کمتر از ستاره ایرانی ریو آوه انجام داده بودند و این شانس را داشتند تا به تنهایی کفش طلای را به دست بیاورند.

رقابت‌های هفته سی و چهارم لیگ برتر پرتغال از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد روز یکشنبه(به وقت ایران) ادامه پیدا کرد و بنفیکا در دیداری حساس با بهره‌مندی از دو گلزن خود که رقیب طارمی بودند، به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و براگا با بهره‌مندی از وینیسیوس ۱۷ گله مقابل پورتو قهرمان قرار گرفت.

بنفیکا که نایب قهرمانی‌اش در لیگ برتر پرتغال قطعی شده بود، تا لحظات پایانی با تساوی یک بر یک به کارش ادامه می‌داد، اما در دقیقه ۸۸ ارسال دقیق پیزی، بهترین پاسور و گلزن این تیم و لیگ را وینیسیوس تبدیل به گل کرد تا در نهایت بنفیکا به برتری ۲ بر یک دست یابد.

در شبی که وینیسیوس نیز همانند طارمی و پیزی تعداد گل‌های خود در فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال را به عدد ۱۸ رساند، پائولینهو نتوانست در جریان برتری ۲ بر یک براگا مقابل پورتو کار خاصی انجام دهد و به سه گلزن برتر این رقابت‌ها برسد.

با پایان بازی‌های مدعیان گلزنی لیگ برتر پرتغال، مهدی طارمی به صورت مشترک با پیزی و وینیسیوس، دو بازیکن بنفیکا که هر یک ۱۸ گل به ثمر رساندند، به‌عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافتند.

دو سال قبل علیرضا جهانبخش تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی شد که در فوتبال اروپا به همراه آلکمار هلند در لیگ اردیویسه به عنوان آقای گلی می‌رسد و چهار شب قبل نیز سردار آزمون موفق شد با ۱۷ گل و به صورت مشترک با آرتم زیوبا بهترین گلزن لیگ برتر روسیه شود که این روند درخشان ستاره‌های ملی‌پوش فوتبال ایران را طارمی تکمیل کرد و توانست در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال بایستد و افتخاری بی‌نظیر رقم بزند.

 

انتخاب درست هنرهای رزمی

هنر های رزمی انتخابی درست برای دفاع شخصی و تناسب اندام

علیرضا جهانبخش

پایان کار علیرضا جهانبخش با باشگاه برایتون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا