عادت های خوب/عادت هایی که شما را به یک انسان سالم تبدیل می کند

چهارشنبه 23 فروردین 1402 روانشناسی ، موفقیت

عادت های خوب چه عادت های هست ؟ انسان وقتی کار هایی را به طور مدام انجام میدهد جزء عادت های روزانه او می شود که گاهی این عادت ها از اجداد ما به ارث رسیده مثل نحوه ی تغذیه _ غذا خوردن _ خوابیدن _ عبادت کردن و … که هیچ کس به درست و غلط بودن  فکر نمی کند و طبق عادت انجام میدهد و سالیان سال گرفتار این عادت ها است و به خاطر این عادت ها فیزیک و بدن  جزء ذهن انسان می شود و نیازی به فکر کردن ندارد . مثلا زمانی که از خواب بیدار می شویم طبق عادن صبحانه میخوریم چایی میخوریم و تمام این کار ها را فیزیک یا بدن انسان انجام میدهد . پس یک انسان موفق باید با دقت کامل عادت های خود را تحت کنترل بگیرید و از صبح که بیدار می شود با حضور کامل در لحظه تمام کار های خود را بنویسد و آنهارا تحت کنترل اراده خود در بیاورد و عادات بد را کنار بگذارد.

در بخش سلامت مجله دایان با عادت های خوب با ما همراه باشیدو همچنین عادت های افراد موفق را بخوانید

عادت های خوب

عادت های خوب

عادت های خوب

  1. یکی از عادت های خوب این است که حتما خواب خود را تنظیم کنید که این بسته به مزاج افراد فرق میکند . بعضی از افراد به 6 ساعت خواب نیاز دارند و بعضی از افراد به 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند که این میزان خواب را باید خود افراد برای خود تنظیم کند. مثلا افرادی که بلغمی مزاج هستند هرچه خواب کمتری داشته باشند حال عمومی آنها بهتر است و کسی نمی تواند به آنها بگوید خواب مورد نیاز شما 8 ساعت است. خواب خود را طوری تنظیم کنید که 10 شب بخوابید. چه کودکان و چه افراد بزرگسال .چرا که در این زمان هورمون رشد ترشح می شود که برای قد کشیدن کودکان مفید است و برای تراکم استخوان بزرگسالان مفید است.
  2. دومین عادت مهم که باعث سلامت شما می شود تغذیه سالم است. باید دقت کنید غذایی که میخورید طبق عادت نباشد. مثلا بعضی از افراد زیاد گوشت قرمز _ شکر _ فست فود را طبق عادت خانوادگی مصرف می کنند و دقتی روی مصرف آن ندارند. افرادی که میخواهند زندگی سالمی داشته باشند باید تغذیه خود را بسته به مزاج و گروه خون مشخص کنند که باید از چه گروه غذایی بیشتر استفاده کنند .و بدانند که بدن آنها با چه مواد غذایی سازگارتر هست . مثلا نمی توان برای همه افراد گیاهخواری یا خام خواری را تجویز کرد . پس بهترین روش را خود فرد مشخص می کند و که باید زمان بگذارد و غذاهای سازگار با بدن خود را پیدا کند و مصرف کند .یا از یک متخصص کمک بگیرد . البته باید غذای خود را از منابع سالم و ارگانیک تهیه کنید.
  3. مصرف آب سالم یکی دیگر از عادتهای خوب هست و هر فرد موظف هست آب مورد نیاز خود را به صورت کاملا سالم تهیه کند و اگر از آب شهری مطمئن نیستید از دستگاه های تسویه آب استفاده کنید وآب سالم تهیه کنید. بعد از تامین آب سالم  به میزان لازم آب بخورید تا بدن شما کم اب نشود و اگر احساس میکنید در شبانه روز آب کمی مصرف می کنیدبرای خود ساعت تنظیم کنید تا یادآوری شود.
  4. ورزش کردن جزء عادتهای خوب دیگر هست که باید روزانه فرد انجام دهد و 20 دقیقه از وقت خود را به فعالیتهای فیزیکی اختصاص دهد . که میتواند به پیاده روی  و کشش های ساده و …. باشد.
  5. یکی دیگر از عادتهای خوب این هست که از هوای سالم استفاده کنید و اگر در شهرهای شلوغ زندگی می کنید حداقل یک روزدر هفته به طبیعت بروید و بدن خود را با نفس های عمیق از اکسیژن سیراب کنید یا در خانه از فیلترهای تسویه هوا استفاده کنید.
  6. یکی دیگر از عادتهای خوب که باید روزانه انجام دهید این هست که هروز 10 تا 15 دقیقه از وقت خود را صرف رسیدگی به پوست و مو و بدن خود کنید و از کرم ها و لوسیون و ماسک های  خانگی مورد نظراستفاده کنید تا پوستی شاداب  داشته باشید.
  7. تنش و اضطراب را در حد امکان کم کنید .
  8. نماز  و عبادت را   بسته به اعتقاد خود جزئ برنامه های  روزانه خود قرار دهید تا از نظر روحی در آرامش قرار بگیرید و احساس پوچی نکنید که این را خود افراد باید تجربه کنند و به معجزات آن پی ببرند.
  9. یکی از عادت های دیگری که باید ترک کنیم پرخوری است. پرخوری بدن را پیر و فرسوده می کند. پرخوری باعث می شود ارگان های بدن بیشتر فعالیت کنند و این عامل باعث خستگی و فرسودگی بدن می شود.
  10. یکی دیگر از عادت هایی که باید کنار بگذارید مصرف زیاد شکر های مصنوعی است. مصرف زیاد شکر باعث التهاب در بدن می شود و بیماری های مختلفی را در بدن ایجاد می کند و همچنین مصرف شکر پوست بدن را  چروک و شکننده میکند .

پس عادات خوب را با توجه به نیازهای خود جایگزین عادتهای بد خود کنید از زندگی لذت ببرید که خیلی زود دیر می شود.

 

تدوین : پروین اژدری

12 راز موفقیت در درس خواندن چیست؟

12 راز موفقیت در درس خواندن چیست؟

10 راه و روش برای ترک عادات بد

شکست دادن عادت‌های بد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا