سبک زندگی افراد موفق و خوشبخت

جمعه 14 خرداد 1400 موفقیت

سبک زندگی افراد موفق و خوشبخت

انسان‌های موفق با گذر زمان و کسب ویژگی‌های جدید، موفقیت خود را به دست می‌آورند. راه موفقیت پیچیده نیست و با یادگیری و اعمال قوانین آن در زندگی قابل دستیابی است. اما موفقیت منجر به احساس خوشبختی پایدار نمی‌شود و لذت آن زودگذر است. این افراد همیشه و در همه‌ی جوامع ویژگی‌های مشترکی داشته‌اند و بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد، به طرز متفاوتی از مردم عادی به اهداف خود دست می‌یابند.

سبک زندگی افراد موفق و خوشبخت

سبک زندگی افراد موفق و خوشبخت

آنها دریافتند افرادی که برای مدت طولانی موفق و خوشبخت بوده‌اند، همه‌ی فعالیت‌های‌شان را پیرامون ۴ اصل سازمان‌دهی می‌کنند.

آنها فعالیت‌ ایی را دنبال می‌کنند که:

  • رضایت و خشنودی آنها را به همراه داشته باشد.
  •  نتیجه‌ی ملموس و محسوس به دست ‌دهد.
  •  روی افراد مهم زندگی‌شان تأثیر مثبت داشته باشد.
  •  ارزش‌ها و دانش آنها را به آیندگان منتقل کند.

برای اینکه شما نیز جزو افراد موفق شوید، کارهایی که انجام می‌دهید باید این ۴ اصل را در بر بگیرد. در صورت نادیده گرفتن حتی یکی از آنها، این احساس به شما د‌ست می‌دهد که باید بیشتر کار کنید یا کار متفاوتی انجام بدهید.

در این مقاله به مطالعه‌ی رفتارهای متفاوتِ انسان‌های موفق و خوشبخت می‌پردازیم.

آنها پر از شور و هیجان هستند

شور و اشتیاق از مهم‌ترین عوامل موفقیت هستند، زیرا باعث ایجاد هیجان و انگیزه برای شروع کار و تحمل سختی‌های مسیر می‌شوند. افراد موفق، خود را به کاری که دوست دارند، کاملاً وقف می‌کنند. به عنوان مثال، جین گودال، دانشمند رفتارشناسی جانوران و مردم‌شناسی، در سن 26 سالگی برای مطالعه و تحقیق درباره شامپانزها، خانه‌اش در انگلستان را ترک کرد و به تانزانیا مهاجرت کرد. او تمام زندگی‌اش را به انجام کاری که از آن لذت می‌برد اختصاص داد و برای افراد بسیاری الهام‌بخش بود تا آرزوهای‌شان را فراموش نکنند و علایق‌شان را دنبال کنند.

آنها پر از شور و هیجان هستند

آنها پر از شور و هیجان هستند

برخلاف جریان آب شنا می‌کنند

افراد موفق و خوشبخت، با اشتیاق، علاقه، هدف‌ها و ارزش‌هایی که دنبال می‌کنند، تمام وجودشان را به آن می‌دهند و از ریسک کردن و موانع ترسی ندارند. مثلاً، اگر بیل گیتس تمام انرژی خود را برای مایکروسافت صرف نمی‌کرد و دانشگاه را رها نمی‌کرد، یا ریچارد برانسون در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک نمی‌کرد، یا استیون کینگ هر ثانیه اوقات فراغتش را به نوشتن رمان اختصاص نمی‌داد، دنیای امروز ما بسیاری از چیزهایی را از دست می‌داد.

کارِ شروع کرده را حتما به پایان می‌رسانند

مطرح کردن ایده‌‌های فوق‌العاده، وقتی آنها را اجرایی نکنید، هیچ ارزشی ندارد.شادترین و موفق‌ترین افراد، مشتاقِ کارکردن در مشکلات و سختی‌ها هستند. آنها وقتی تصمیم به انجام چالش‌های تازه می‌گیرند، تا آخرین مرحله را در نظر مجسم می‌کنند و تا رسیدن به هدف دست از تلاش برنمی‌دارند.

کارِ شروع کرده را حتما به پایان می‌رسانند

کارِ شروع کرده را حتما به پایان می‌رسانند

انعطاف‌پذیر هستند

افرادی که در زندگی موفق هستند، اشتباه نمی‌کنند؛ بلکه از اشتباهات خود درس می‌گیرند. برای اینکه بتوانید با چالش‌های بزرگی که در زندگیتان با آن‌ها مواجه می‌شوید، مقابله کنید، باید ذهن خود را برای اشتباه کردن و تجربه‌ی خطاها آماده کنید.

در یک پژوهش اخیر که در کالج “ویلیام اند مری” انجام شده، محققان پس از مصاحبه با بیش از ۸۰۰ داوطلب، به این نتیجه رسیدند که افراد موفق دو ویژگی مشترک داشتند. آنها ابتدا، ناکامی را در ذهن خود تصور نمی‌کردند و به جای آن، به اهداف خود متمرکز می‌شدند. دومین ویژگی آنها این بود که به قضاوت دیگران درباره خود اهمیت نمی‌دادند و وقت و انرژی‌شان را با استرس و نگرانی درباره نظرات دیگران هدر نمی‌دادند. آنها شکست را قدمی کوچک و ضروری در راه دستیابی به اهداف می‌دیدند و باور داشتند که شکست نتیجه‌ی مطلوب نیست، اما قسمتی از موفقیت است.

سلامتی، اولویت زندگی آنهاست

ارتباط مستقیمی بین سلامتی، موفقیت و خوشبختی وجود دارد. افرادی که موفق هستند، به سلامتی فیزیکی خود اهمیت می‌دهند و معمولاً عادت‌های سلامتی را در روزمره‌ی خود جای داده‌اند. به عنوان مثال، این افراد به خواب کافی و کیفیت بالا توجه می‌کنند؛ زیرا خواب به کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک می‌کند و برای افزایش روحیه و بهبود حالت ذهنی نیز مفید است.

همچنین، تغذیه‌ی سالم و مناسب برای حفظ سلامتی و افزایش تمرکز و انرژی بسیار مهم است. ورزش نیز به عنوان یک عادت سالم، باعث افزایش سطح انرژی و اعتماد به نفس می‌شود و بهبود کیفیت زندگی را به همراه دارد. بنابراین، عادت‌های سلامتی می‌توانند به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت و خوشبختی در زندگی افراد محسوب شوند.

سلامتی، اولویت زندگی آنهاست

سلامتی، اولویت زندگی آنهاست

روی سختی‌ها و مشکلات تمرکز نمی‌کنند

اگر بر مشکلات تمرکز کنید، دچار استرس و هیجانات منفی می‌‌شوید که اجرای اهداف را به تأخیر می‌اندازد؛ در حالی‌که اگر به راه‌حل‌ها توجه کنید قطعا کارایی بیشتری خواهید داشت.

آنها از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوند

این افراد به ارزش خود واقف هستند و خود را باور دارند. آنها معتقدند که موفقیت دیگران دیدشان را باز می‌کند و فرصت‌های ممکن را به آنها نشان می‌دهد. آنها از موفقیت‌های دیگران شاد و برای آنها ار‌زش قائل می‌شوند اما هرگز خود را با کسی مقایسه نمی‌کنند.

فراتر از مرزها زندگی می‌کنند

این افراد به دنبال تفکر خلاقانه و نوآورانه هستند و از فکر و نگرش متداول دیگران خارج می‌شوند. آن‌ها به دنبال ساختار و قواعد خودشان هستند و از ترس نپذیرفتن رفتارشان توسط دیگران رنج نمی‌برند.
همچنین، در حالی که بسیاری از افراد در محدوده‌ی راحتی و امن خود قرار دارند، افراد موفق خود را به چالش می‌کشانند و در برابر افکار و ایده‌های نو قرار می‌دهند. این افراد با شکست‌ها و موفقیت‌هایشان رشد می‌کنند و به دنبال شناسایی و بهره‌گیری از فرصت‌های جدید هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا به سمت پیشرفت و موفقیت حرکت کنند.

فراتر از مرزها زندگی می‌کنند

فراتر از مرزها زندگی می‌کنند

ذهنشان را باز نگاه می‌دارند

داشتن ذهن باز به این معناست که شما به دنبال بررسی ایده‌های جدید و متفاوت هستید. افراد موفق م می‌فهمند که هر دیدگاهی به نوبه‌ی خود فرصتی برای رشد و پیشرفت آن‌هاست. آن‌ها قادرند نظر خود را در برابر واقعیت‌ها و رویدادهای جدید تغییر داده و به مسائل و مشکلات از زوایای مختلف نگاه کنند. روشی برای داشتن ذهن باز این است که در هر مکالمه حداقل یک نکته مفید را به دست آورید. به این ترتیب، شما می‌توانید به دنبال یادگیری و درک بهتر از دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف باشید و در پیشرفت خود قدم بردارید.

اجازه نمی‌دهند هیچ‌کس شادی‌شان را محدود کند

اگر شادی شما به دلیل مقایسه با دیگران باشد، خوشبختی شما کاملا به خودتان وابسته نخواهد بود. افراد موفق همیشه به ارزش کاری که انجام داده‌اند توجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند افکار یا اعمال دیگران آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. در حقیقت، به عنوان انسان‌های اجتماعی، نمی‌توانیم به کامل بی‌تفاوتی نسبت به نظرات دیگران دچار شویم، اما باید به خاطر داشته باشیم که هرگز به اندازه‌ی آن‌چه دیگران می‌گویند، خوب یا بد نیستیم. بنابراین، بهتر است همیشه با دید تردیدگر به نظرات دیگران نگاه کنیم و به خودمان اجازه دهیم تا بر اساس ارزش‌ها و معیارهای خودمان اقدام کنیم.

 

قانون جذب عشق

قانون جذب عشق / 7 راز مهم قانون جذب عشق

اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس بالا/15خصوصیات افراد با اعتماد به نفس بالا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا