طرز تهیه معجونی چربی سوز برای سوزاندن چربی شکم

دوشنبه 15 خرداد 1402 سلامت

معجونی چربی سوز برای سوزاندن چربی

استفاده از ترکیبی از مواد خوراکی چربی‌سوز، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش چربی شکم است. چربی شکم و چاقی در این ناحیه از بدن، بدترین نوع چاقی است زیرا باعث بدفرم شدن بدن می‌شود. مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند در کاهش این چربی‌ها موثر باشد و یکی از این میوه‌ها خیار است. به عنوان یک منبع غنی از آب و فیبر، خیار می‌تواند به تسریع فرآیند گوارش و کاهش جذب چربی در بدن کمک کند.

معجونی چربی سوز برای سوزاندن چربی

معجونی چربی سوز برای سوزاندن چربی

مواد تشکیل دهنده معجون برای سوزاندن چربی شکم

  • نصف لیوان آب
  • یک قاشق غذاخوی آب آلوئه ورا تازه
  • یک خیار برش خرده
  • یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده
  • یک لیمو برش خرده
  • یک مشت جعفری

سایر خوراکی های چربی سوز

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی با فقط ۳۳ کالری انرژی، یکی از مواد غذایی کم کالری و سالم است. این میوه دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی ۹-oxo-ODA است که می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کرده و در نتیجه کنترل چربی شکم را بهبود بخشد. همچنین، این ترکیب می‌تواند با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی مبارزه کند. به همین دلیل، مصرف گوجه‌فرنگی به عنوان یکی از مواد غذایی سالم و کم کالری، برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی

سیب

سیب، یکی دیگر از مواد غذایی چربی‌سوز است و دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق انجام شده در برزیل، زنانی که روزانه ۳ سیب یا بیشتر می‌خورند، کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند.

سیب دارای ترکیبات طبیعی به نام پکتین اسید هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولا باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ی ژل‌مانندی می‌سازد که می‌تواند چربی و کلسترول خوراکی را تسخیر کند. به همین دلیل، مصرف سیب به عنوان یکی از مواد غذایی سالم و کم کالری، برای کاهش وزن و حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

سیب

سیب

ماهی و گوشت بدون چربی

در هنگام هضم، بدن برای پروتئین‌ها کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات یا چربی مصرف می‌کند. گوشت بوقلمون یکی از بهترین گوشت‌های بدون چربی است، اما برای کاهش بیشتر چربی اشباع، مصرف ماهی پیشنهاد می‌شود. ماهی‌هایی مانند تن و سالمون، سرشار از اُمگا ۳ هستند که می‌تواند در پیشگیری از فرایندهای شیمیایی استرس و در نتیجه کنترل چاقی شکم موثر باشد. به همین دلیل، مصرف ماهی به عنوان یک منبع سالم پروتئین و چربی‌سوز، بسیار مفید است..

ماهی و گوشت بدون چربی

ماهی و گوشت بدون چربی

غلات سبوس‌دار

کربوهیدرات های خوب برای سلامتی بدن مفید هستند. مصرف غلات سبوس دار به عنوان یک منبع عالی از فیبر، می‌تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید. با این حال، برخی از مواد مغذی و فیبر موجود در برخی از نان‌های گندم، از آن جدا می‌شود. بنابراین، برای اطمینان از مصرف نان سالم، بهتر است نانی که از گندم سبوس‌دار تهیه شده است را بخورید.

غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار

بادام

بادام یکی از مواد غذایی خارق العاده برای مبارزه با چاقی است. این میوه دارای چربی‌های خوبی است که می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. دلیل این موضوع این است که بادام سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پروتئین، ویتامین E و فیبر است. هنگامی که پروتئین به اندازه کافی دریافت می‌شود، توده عضلانی بدون چربی به نوبه خود چربی را می‌سوزاند. همچنین، الیاف خوب موجود در بادام نه تنها برای هضم کمک می‌کند بلکه احساس سیری در زمان پر خوری به شما دست می‌دهد.

بادام دارای چربی های خوب یا چربی‌های اشباع نشده است که می‌تواند در کاهش وزن و کاهش شاخص توده بدن (BMI) موثر باشد. علاوه بر این، بادام دارای مزایای بسیاری دیگر نیز است، از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت. بنابراین، شما می‌توانید بدون نگرانی، بادام را به عنوان یک ماده غذایی سالم در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. با این حال، بهترین تعداد برای مصرف بادام، 10-20 عدد در روز است و باید مطمئن شوید که آنها ساده، سرخ شده و یا بو داده نشده باشند.

خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست

خواص شگفت انگیز سرکه سیب برای پوست

بارداری

هفته نوزدهم بارداری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا