۱۱راهکار ساده و کاربردی برای چربی سوزی شکم

دوشنبه 8 خرداد 1402 سلامت
راهکارهای برای چربی سوزی شکم در یک هفته

۱۱راهکار ساده و کاربردی برای چربی سوزی شکم

احتمالا برایتان شگفت انگیز باشد که چربی سوزی شکم در یک هفته امکان پذیر است. با کمک یک رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش، می‌توانید بی‌تحرکی زندگی مدرن را خنثی کنید. در این مقاله، ۱۱ نکته ساده و کاربردی را برای چربی سوزی شکم در یک هفته به شما معرفی خواهیم کرد که با انجام آن‌ها می‌توانید به نتایج مطلوب دست یابید.

۱۱راهکار ساده و کاربردی برای چربی سوزی شکم

۱۱راهکار ساده و کاربردی برای چربی سوزی شکم

۱. خوردن مقدار کم در وعده‌های غذایی بیشتر

این یک راه بسیار عالی برای چربی سوزی شکم در یک هفته است: به جای خوردن سه وعده غذایی کامل و پر کردن سیستم گوارشی، وعده‌های غذایی را به چند بخش تقسیم کرده و در فاصله‌های زمانی دو تا سه ساعته آن‌ها را میل کنید. مزیت این روش این است که شکم شما بزرگتر نمی‌شود و متابولیسم بدن قدرت بیشتری برای چربی سوزی پیدا می‌کند.

۲. کاهش میزان خوراکی‌های با فیبر بالا

گاهی اوقات با نفخ شکم دست و پنجه نرم می‌کنیم و این می‌تواند باعث برآمدگی در ناحیه شکمی شود. با محدود کردن مواد غذایی با فیبر بالا در سبد غذایی روزانه، می‌توان از این شرایط اجتناب کرد. برخی خوراکی‌هایی مانند گل کلم، لوبیا، بروکلی و غیره، برای بدن خوب هستند، اما برای تناسب اندام ممکن است مناسب نباشند. بهتر است در یک هفته ابتدا این مواد را از رژیم غذایی حذف کرده و سپس به تدریج مقداری را دوباره به آن اضافه کنید.

کاهش میزان خوراکی‌های با فیبر بالا

کاهش میزان خوراکی‌های با فیبر بالا

۳. کاهش میزان دریافت سبزیجات خام

بهتر است که مقدار زیادی از سبزیجات را در یک وعده خود نخورید. مقدار مورد نیاز بدنتان را در طول روز تقسیم کنید چرا سبزیجات خام باعث بزرگ شدن شکم‌تان می‌شوند.

۴. کاهش مصرف لبنیات

محصولات لبنی، به ویژه در افراد حساس به لاکتوز، می‌تواند باعث ایجاد گاز معده شود. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که دستگاه گوارش این افراد قادر به هضم لاکتوز موجود در شکر این محصولات نیست و مشکل عدم تحمل لاکتوز دارد. بهتر است برای تامین مواد لبنی در رژیم غذایی‌تان از ماست استفاده کنید و میزان شیر و سایر محصولات مرتبط را کاهش دهید. همچنین بهتر است در صورت مصرف، این مواد را با خوراکی‌های دیگر همراه کنید.

۵. پتاسیم بیشتری بخورید

مواد غذایی با پتاسیم بالا مثل آووکادو، ماست، انبه، موز و طالبی برای نفخ شکم بسیار خوب هستند. همچنین پتاسیم ادرار آوری طبیعی است و این به هضم خوراکی‌های درون معده بیشتر کمک می‌کند

پتاسیم بیشتری بخورید

پتاسیم بیشتری بخورید

۶. توت و آجیل بخورید

اگر می‌خواهید در چربی سوزی شکم در یک هفته موفق شوید، بهتر است میوه‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. میوه‌ها بزرگترین دشمن چربی‌ها هستند و براساس شواهد علمی، میوه مانع از بزرگ شدن سلول‌های چربی می‌شوند. همچنین آجیل‌ها نیز برای چربی سوزی بسیار مفید هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در هفته دوبار آجیل مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.

۷. بیشتر آب بنوشید

آب برای حفظ سلامتی عالی است، اما اگر در حال تلاش برای چربی سوزی شکم در یک هفته هستید، آن هم از عالی هم بهتر است. زمانی که به اندازه کافی آب می‌نوشید، به سیستم بدنتان کمک می‌کنید که تعادل مناسبی را حفظ کند و این خود از باد کردن جلوگیری می‌کند. همچنین با نوشیدن آب احساس سیری و پر بودن می‌کنید و در نتیجه کمتر به پرخوری رو می‌آورید.

۸. چای سبز بنوشید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که برای چربی سوزی شکم بسیار مفید هستند. توصیه می‌شود که قبل از ورزش چای سبز بنوشید.

چای سبز بنوشید

چای سبز بنوشید

۹. اول اسموتی بعد کار

استفاده از اسموتی ها برای حفظ سلامتی و آب بدن بسیار مفید است و تهیه آن ها نیز بسیار ساده است. اسموتی هندوانه به عنوان یک میوه سرشار از اسید آمینه “آرژینین”، برای چربی سوزی شکم بسیار مفید است. همچنین اسموتی آناناس حاوی آنزیم “بروملین” است که به افزایش آنزیم های هضمی در بدن کمک می‌کند و سلول‌های چربی را می‌شکند و هضم آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. به همین دلیل، اسموتی های حاوی هندوانه یا آناناس، راه خوبی برای شروع روز محسوب می‌شوند.

۱۰. زنجبیل دوست شماست

اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی شما نه تنها به آرام کردن روده‌ها و کاهش باد معده کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک درمان برای گاز معده نیز مطرح باشد. بهترین روش برای استفاده از زنجبیل، دم کردن آن با چای سبز و اضافه کردن کمی نعناع است. این ترکیبی معجزه آسایی برای چربی سوزی شکم در یک هفته به شمار می‌رود.

ز نوشیدنی‌های گازدار و الکل دوری کنید

ز نوشیدنی‌های گازدار و الکل دوری کنید

۱۱. از نوشیدنی‌های گازدار و الکل دوری کنید

برای داشتن شکمی صاف، باید به این نکته توجه داشت که مصرف الکل و نوشیدنی‌های گازدار از دیگر موارد خطرناک‌تر است. مصرف این نوشیدنی‌ها باعث افزایش نگهداری چربی در بدن می‌شود. بدنی که الکل را نمی‌نوشد، ۳۶ درصد کمتر چربی در خود دارد که این امر به هیچ وجه چیز کمی نیست!

تاثیرات شگفت آور مصرف 7روز سیر و عسل

نسخه خانگی برای تقویت غضروف و رباط

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا