اصل بلند پروازی/مدیران برتر میل شدیدی به رهبری دارند

سه‌شنبه 28 دی 1400 موفقیت
مدیران برتر

مدیران برتر میل شدیدی به رهبری دارند

مدیران برتر درباره آینده بهتری که مصمم به تحقق آن . هستند دید روشنی- دارند

بینش صفتی است که مدیران برجسته را از دیگران متمایز می کند . آنها تصویر شفافی از آینده ای که می خواهند خلق کنـنـد دارند و می توانند این دید روشن را با شور و هیجان به دیگران نیز القا کنند . مردم معمولاً برای دریافت حقوق ، کاری متوسط ارایه می دهند ولی اگر تصویر امید بخشی به آنها القاء شود ، عملکردشان افزایش پیدا می کند . ایجاد و بیان چنین تصویر و بینشی از مسؤولیت های کلیدی یک رهبری است .

مدیران برتر می توانند تصویر بزرگ و شفافی از آینده داشته باشند و برای جلب همکاری دیگران به منظور تحقق آینده قادرند این تصویر را به آنها منتقل کنند . یک مدیر حقیقی مدیریت را وسیله ای می دانند برای رسیدن به نتایجی که ارزش آن از هر فردی بزرگ تر و مهم تر است .

-شمـا مـوقعی رهبر می شویـد کـه هـدفی را معین کـنـد و پس از برنامه ریزی با تمام قوا برای تحقق آن کار کنید .

-شمـا مـوقعی یک مدیر برجسته می شوید که تصویر و بینشی الهام بخش برای خود و دیگران ایجاد کنید .

-شما وقتی یک مدیر برتر می شوید که دقیقاً بدانید به کجا می خواهید برسید ، چرا می خواهید برسید و برای رسیدن به آن چه باید بکنید .

-مدیر خیلی خوب می تواند به دیگران توضیح بدهد که چه چیزی را می خواهد ، چرا آن را می خواهد و چطور می خواهد آن را به دست بـاورد . او مـشـتـاق دسـت یـابـی بـه نـتـایـج و نـگـران عـقـب افتادگی هاست . او برای کار کردن شوق زیادی دارد و در نتیجه ، دیگران را هم به شوق می آورد .

-مدیر برتر دارای اهداف ، برنامه ها و سیاست هایی است که برای تحقق آنها هر روز تلاش می کند او عجله دارد ، زیرا احساس می کند کارهای زیاد و وقت بسیار کمی دارد .

-شاید مهم ترین جزء بلندپروازی یک مدیر برجسته شفافیت ذهنی اوست . ارزش ها ، رسالت ها ، اهداف ، برنامه ریزی ها و سیاست های یک مدیر برتر در مورد سازمانش روشن و شفاف است.

-مدیر واقعی بیش از هر چیز دیگری دوست دارد رهبری کند ، مسؤول باشد و منشاء وقایع مثبت شود . او برای تأثیرگذاری در دنیای اطرافش ، حاضر به ایثار و قبول خطر است .

به محض تعیین هدف برای خود و گروهتان ، شما در ردیف رهبران و در خط مقدم قرار خواهید گرفت . برای مدیر بودن باید دیگران را در جهتی معین ، به سوی هدفی معین و کسب نتیجه ای معین سوق دهید . هر چه در مورد دیدگاه ها ، ارزش ها ، رسـالـت هـا و هدف هایتان شفاف تر باشید هدایت و رهبری شما مؤثرتر خواهد بود .

مدیران برتر

مدیران برتر

روش بکارگیری فوری این اصل

۱ – دیدی روشن و شفاف برای خود و سازمان تان به وجود آورید . طی سه تا پنج سال آینده می خواهید به کجا برسید ؟ این مطلب را به روشنی مشخص کنید و آن را روی کاغذ بیاورید و با دیگران نیز در میان بگذارید . هر چه در مورد تصویر آینده خود و سازمان تان شفاف تر باشید ، عملکرد بهترین خواهید داشت و مدیری کارآمدتر خواهد بود .

 

۲ – ببینید در زندگی واقعاً چه می خواهید ؟ این سؤال بزرگی در زمینه مدیریت است . اگر از نظر زمان ، بودجه و سایر منابع هیچ محدودیتی نداشتید ، چه چیزی را بیشتر از هـمـه بـرای خود و سازمان تان می خواستید ؟ از امروز در مورد نحوه دسترسی به آن فکر کنید و بلافاصله دست به کار شوید .

همراه ما باشید با موفقیت در مجله دایان

14 نقل قول الهام بخش

14 نقل قول الهام بخش برای تغییر همیشگی زندگی شما

کودک موفق

7 روش برای تنظیم کودک موفق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا