آیا رئیس شما وحشتناک است؟!

پنج‌شنبه 8 تیر 1402 روانشناسی

آیا رئیس شما وحشتناک است؟!

۸۲ درصد از مردم دنیا به دلیل یک رئیس بدجنس، کار خود را ترک می‌کنند ، بودن یک رئیس خوب بسیار مهم است، به حدی که یک نظرسنجی در ژانویه 2022 توسط GoodHire نشان داد که 82 درصد از کارمندان دنیا گفتند که به دلیل یک رئیس وحشتناک، کار خود را ترک خواهند کرد.بنابراین، اگر می‌خواهید کارمندان خوب خود را در اطراف خود نگه دارید، بهتر است به عنوان یک مدیر ضعیف عمل نکنید و به کارمندان خود با عدالت رفتار کنید.

اگرچه شغل خوبی داشته باشید، اما اگر رئیس بدی داشته باشید، افراد ممکن است کار خود را ترک کنند. تام گیمبل، مدیرعامل شرکت آژانس استخدامی لاسال نتورک مستقر در شیکاگو، در یک مقاله در CNBC Make It، یک راهنمایی برای تفکیک رئیس خوب و بد به اشتراک گذاشته است.”مردم به شرکت‌ها می‌پیوندند، اما به خاطر رئیس‌ها کار خود را ترک می‌کنند.”

اولویت دادن دوستی‌ها نسبت به رهبری

رئیسی که می‌خواهد به عنوان بهترین دوست شما باشد، به نظر می‌رسد یک رئیس بسیار عالی است… درست است؟ خب، در واقع این اصلاً عالی نیست.اگرچه خوب است با همکاران خود ارتباط داشته باشید، اما تام گیمبل گفت که رئیسی که می‌خواهد به عنوان بهترین دوست شما باشد، اولویت دوستی‌ها را نسبت به رهبری و مسئولیت‌پذیری صحیح قرار می‌دهد.رئیسی که می‌خواهد به عنوان بهترین دوست شما باشد، اغلب توجه کارمندان را از کارشان منحرف می‌کند که می‌تواند پیشرفت تیم را کند کند، چون این نوع رئیس به شدت می‌خواهد مورد علاقه کارکنان خود باشد.

رئیس روح

نه، رئیس روح هیجان‌انگیز نیست و نمی‌تواند با روحانیون دنیای دیگر صحبت کند… رئیس روح به گفته گیمبل “فقط هیچ وقت در محل کار حضور ندارد”. اگر نمی‌دانید در محل کار چه اتفاقی می‌افتد، پس نمیتوان گفت رئیس خوبی هستید. گیمبل می‌گوید که رئیس روح معمولاً با کار تیم خود هماهنگ نیست و وقتی کارمندان به آن‌ها نیاز دارند، سخت است با او در تماس بود.

بنابراین، کارمندان بدون هدایت می‌مانند و این سختی را برای آن‌ها در ناوبری کارشان ایجاد می‌کند.رئیس روح هرگز به عنوان راهنمای شما عمل نخواهد کرد
علاوه بر این، کارمندان از دست دادن راهنمایی را تجربه می‌کنند که می‌تواند رشد حرفه‌ای آن‌ها را به شدت کند کند.

رئیس خودپرست

رئیس خودپرست واقعاً به کارمندان خود اهمیتی نمی‌دهد. بر اساس گفته‌های گیمبل، اولویت اصلی او نگرانی‌ها و احساسات خود است.همه چیز درباره “من، من، من!” است
اگر رئیس خودپرست دارید، همیشه همه چیز درباره آن‌ها خواهد بود.

زمانی که رئیس خودپرست تصمیماتی را برای شرکت می‌گیرد، همیشه در نظر دارد که چه چیزی برای او مفیدتر است. رئیس خودپرست به ایده‌های شما افتخار خواهد کرد و همه آن ها را به پای خود مینویسد !

رئیس کارگر

همه می‌خواهند یک رهبر پرکار داشته باشند؛ کار کردن به شدت چیز خوبیست، درست است؟ خب، رئیس کارگر به نظر می‌رسد که هیچ‌وقت کار کردن را متوقف نمی‌کند و ممکن است احساس کنید باید همان کار را انجام دهید.شما هرگز برای رئیس کارگر کافی نخواهید بود! رئیس کارگر هرگز از کارمندانشان راضی نیست و باعث می‌شود که کارمندان اضافه‌کار کنند، اما هیچ‌گاه به استانداردهای بی‌معنی و بسیار بالای رئیسشان نمی‌رسند.

رئیس الهام بخش

رئیس بدون شک باید الهام بخش باشد! گیمبل رئیس الهام بخش را به عنوان کسی توصیف می‌کند که “وقتی با مشکلات روبرو می‌شوید، شما را تشویق می‌کند، وقتی به چیزی موفق می‌شوید، به شما تبریک می‌گوید و همیشه در هنگام نیاز، پشتیبانی شما را ارائه می‌دهد. گیمبل می‌گوید که رئیس الهام بخش معمولاً به شدت بهینه‌بین است و می‌خواهد کارمندانش به “رویایی‌ترین نگرش” نگاه کنند. به نظر می‌رسد که رئیس الهام بخش یک رئیس خوب برای داشتن است ، درست است؟

بهینگی مداوم نقاط ضعفی دارد. گیمبل می‌گوید که این ممکن است “گاهی کمی خسته کننده باشد.” مشکل دیگر رئیس الهام بخش این است که آن‌ها به دلیل پوزیتیو بودن، اخبار بد را نادیده می‌گیرند و به مشکلات توجه نمی‌کنند.

رئیس آتشفشانی

به گفته گیمبل، رئیس آتشفشانی و رئیس روح به دلیل عدم ارائه راهنمایی بسیار شبیه هم هستند و “واقعاً به کاری که شما انجام می‌دهید، علاقه‌ای ندارند.” با این حال، احتمالاً با رئیس آتشفشانی برخورد کردن بسیار استرس زا تر است، زیرا آن‌ها در نهایت، زمانی که یک وظیفه به رضایت آن‌ها انجام نشود، فقط “منفجر، پرتاب می‌شوند”.

البته رئیس آتشفشانی عمدتاً به خودنمایی نمی‌پردازد زیرا اگر این کار را انجام دهد، گیمبل می‌گوید که احتمالاً خواهد فهمید که خطاهای کارمندانشان به دلیل عدم درگیری و راهنمایی مناسب از سوی خودشان است. خوشبختانه، رئیس آتشفشانی نسبتاً کمیاب است و احتمال داشتن یک رئیس آتشفشانی یا برخورد با آن کم است.

رئیس مسئولیت‌پذیر و مهربان – بهترین نوع رئیس

در مقاله CNBC Make It، گیمبل گفته است که یک رئیس مسئولیت‌پذیر و مهربان بهترین رئیس است. گیمبل می‌گوید: “آن‌ها بازخورد صادقانه درباره کار شما می‌دهند، بخوبی یا بد، و شما را به بهترین توانایی خود تحریک می‌کنند.” رئیس مسئولیت‌پذیر و مهربان واقعاً کارمندانش را به عنوان انسان‌ها می‌بیند و بنابراین اگر مسائل شخصی و غیره وجود داشته باشد،

با توجه به آن‌ها تنظیماتی را انجام می‌دهد و متوجه مسائل مختلف کارمندانش می‌شود. متأسفانه، گیمبل گفته است که رئیسان مسئولیت‌پذیر و مهربان بسیار کمیاب هستند. با این حال، اگر خوش‌شانس باشید و موفق به پیدا کردن یک رئیس باشید که حداقل سعی می‌کند به این روش با کارمندان رفتار کند، از خوشبختی‌های خود لذت ببرید.

 

منبع : MSN

چگونه با عشق یک طرفه برخورد کنیم؟

معنای سکوت مرد چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا