آیا شما دوست داشتنی هستید؟

سه‌شنبه 6 تیر 1402 موفقیت

آیا شما دوست داشتنی هستید؟

آیا این افراد با موهبت خدادادی متولد شده‌اند یا با مطالعه و تمرین فهمیده‌اند که چه چیزهایی برای دیگران بیشتر تأثیرگذار است و آنها را در زندگی خود به کار می‌برند؟ احتمالاً دومی درست است. به نظرم، مهم‌ترین خصلت این افراد نحوه برقراری ارتباط کلامی آنهاست. بنابراین، ۱۷ عادت گفتاری دوست‌داشتنی این افراد را برای شما فهرست کرده‌ام.

۱. آنها در هر جایی که می‌توانند، اادب رعایت می‌کنند.

استفاده از عباراتی مانند «لطفاً» و «ممنون» احتمالاً در همه جا لازم نیست، اما اگر می‌خواهید جذابیت و شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید، استفاده از این عبارات بسیار به نفع شماست.

۲. آنها از کوچکترین لطف‌ها هم قدردانی می‌کنند.

وقتی کسی به خاطر چیزی از شما تشکر می‌کند، گفتن «خواهش می‌کنم» بیشتر از «باشه» یا «حرف نزن» تأثیر دارد. آدم‌های جذاب از شنیدن تشکر خوشحال می‌شوند و با کلام به آن پاسخ می‌دهند.

آیا شما دوست داشتنی هستید؟

آیا شما دوست داشتنی هستید؟

۳. تعریفی که از آن‌ها می‌شنوید، واقعی است.

مهمترین نکته در این مورد این است که تعریف‌هایی که آدم‌های کاریزماتیک می‌دهند، واقعی و صادقانه هستند و به هدف پیوسته تعریف نمی‌شوند.

۴. آنها با تمام وجود هم‌دردی می‌کنند.

آدم‌های جذاب از عباراتی مثل «می‌تونم تصور کنم چقدر عصبانی شدی» یا «حتماً خیلی احساس غرور کردی» استفاده می‌کنند تا هم‌دردی کنند و به دیگران احساس بدهند که درک‌شان می‌کنند.

۵. آنها اطلاعات مفید را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

آدم‌های جذاب همواره اطلاعات مفید را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و این را به عنوان یک راه برای کمک به دیگران و پایین آوردن مرزها و فاصله‌های اجتماعی می‌دانند.

۶. آنها به دیگران کمک می‌کنند

آدم‌های کاریزماتیک همیشه به دیگران کمک می‌کنند و به دنبال فرصت‌های کمک به دیگران هستند؛ چه در خانواده، چه در جامعه و چه در زندگی روزمره. گاهی این کمک‌ها می‌توانند از نوع غیرمستقیم و ناچیز باشند، اما همیشه یک سبک زندگی اخلاقی برای آنهاست.

آنها به دیگران کمک می‌کنند

آنها به دیگران کمک می‌کنند

۷. آنها به عنوان یک تیم عمل می‌کنند

آدم‌های کاریزماتیک همیشه به عنوان یک تیم عمل می‌کنند و احساس رفاقت و هم‌تیمی می‌کنند. در مواقع سخت، با استفاده از شوخ‌طبعی و جملاتی مثل «هیچ اشکالی نداره، همه ما اینجوری هستیم»، از بقیه حمایت می‌کنند و برای رسیدن به هدف مشترک تلاش می‌کنند.

۸. آنها از عناوین و نام‌های محترم استفاده می‌کنند

آدم‌های کاریزماتیک به نام و عنوان دیگران احترام می‌گذارند و در مواقعی که استفاده از عناوین، افراد را خوشحال می‌کند آنها را به کار می‌برند. استفاده از عناوینی مانند «دکتر» یا «سرهنگ» به نشان دادن احترام به دیگران و پایین آوردن فاصله‌های اجتماعی کمک می‌کند.

۹. آنها با اعتماد به نفس و به دلیل داشتن دانش کافی، به بحث و گفتگو در مورد مسائل چالش‌برانگیز اقدام می‌کنند

آدم‌های کاریزماتیک در بحث‌های مربوط به مسائل چالش‌برانگیز، با اعتماد به نفس و به دلیل داشتن دانش کافی، به بحث و گفتگو در مورد آنها اقدام می‌کنند. آنها با آرامش و کنجکاوی به سوی حل مشکلات نزدیک می‌شوند و به دیگران همراهی می‌کنند. جملاتی مانند «خب، بیاید ببینیم مشکل چیست و چطور می‌توانیم آن را حل کنیم»، از زبان آدم‌های کاریزماتیک شنیده می‌شود.

آنها از عناوین و نام‌های محترم استفاده می‌کنند

آنها از عناوین و نام‌های محترم استفاده می‌کنند

۱۰. دیگران را به هم معرفی می‌کنند

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید به دو نفر بگویید، «اجازه بدهید … را به شما معرفی کنم» است. آدم‌های کاریزماتیک علاوه بر ساختن شبکه‌ی ارتباطی خود، به دیگران کمک می‌کنند تا با افراد بیشتری آشنا شوند.

۱۱. به دیگران اجازه می‌دهند برای خودشان تصمیم بگیرند

آدم‌های واقعا کاریزماتیک، اعتماد به نفس دارند اما در عین حال متوجه هستند که دیدگاه مخاطبانشان ممکن است با دیدگاه خودشان متفاوت باشد. آنها به دیگران اختیار می‌دهند تا مسیر زندگی خودشان را انتخاب کنند و اعتماد به دیگران برای دستیابی به هدف‌های خودشان دارند.

۱۲. به دیگران می‌گویند که به آنها اعتماد دارند

با ساده گفتن «بهت اعتماد دارم»، آدم‌های کاریزماتیک می‌توانند الهام‌بخش موفقیت باشند. تصدیق شدن، همه‌ی افراد نیاز دارند و این تصدیق باعث ایجاد محبت و اعتماد به نفس در فرد مقابل می‌شود.

۱۳. نوبت‌شان را فراموش نمی‌کنند

آدم‌های دوست‌داشتنی، نوبت خودشان را هرگز فراموش نمی‌کنند. حتی اگر کاری برایشان مفرح یا دشوار باشد، قدم به جلو می‌گذارند و آن را به بهترین شکل انجام می‌دهند. آنها به دیگران تعریف نمی‌کنند ولی در عین حال بخشنده هستند و هرگز نوبت خودشان را فراموش نمی‌کنند.

به دیگران می‌گویند که به آنها اعتماد دارند

به دیگران می‌گویند که به آنها اعتماد دارند

۱۴. گوش می‌دهند و می‌خواهند بیشتر بدانند

آدم‌های خیلی دوست‌داشتنی، شنونده‌های فعال و صادقی هستند. آنها با حضور ذهنی کامل، به شما گوش می‌دهند و با پرسیدن سئوال و دادن نشانه‌های کلامی، نشان می‌دهند که در لحظه حاضر و حتی به موضوع علاقه‌مند هستند. آنها حاضرند وقت‌شان را در اختیار شما بگذارند و به شما راهنمایی کنند.

۱۸. از دیگران کمک می‌خواهند

آدم‌های دوست داشتنی به دیگران کمک می‌کنند و همچنین از دیگران کمک می‌خواهند. آنها معتقدند که همکاری و تعاون باعث می‌شود که همه بهتر عمل کنند و به هدفشان برسند. آنها از خودشان بلند نمی‌شوند و از دیگران کمک می‌خواهند، چرا که معتقدند که تلاش گروهی برای رسیدن به هدف، بهترین راه است.

۱۹. آرامش دارند

آدم‌های دوست داشتنی، آرامش دارند و در هر شرایطی که باشند، آرامش خود را حفظ می‌کنند. آنها با پذیرش وضعیت‌های نامطلوب و تلاش برای حل مشکلات، به دیگران نشان می‌دهند که چقدر قابل اعتماد هستند. آنها با این کار، به دیگران اعتماد به نفس می‌دهند و باعث می‌شوند که دوست داشتنی‌تر به نظر بیایند.

۲۰. خودشان را نشان نمی‌دهند

آدم‌های دوست داشتنی، همیشه خودشان را نشان نمی‌دهند و به جای آن، به دیگران توجه می‌کنند. آنها با شنیدن داستان‌های دیگران، به آنها کمک می‌کنند و با این کار، به دیگران نشان می‌دهند که چقدر قابل اعتماد هستند. به جای خودشان، به دیگران توجه می‌کنند و با این کار، دوست داشتنی‌تر به نظر می‌آیند.

بهترین پیشنهاد خواستگاری

بهترین پیشنهاد خواستگاری

بهبود زبان بدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا