ایجاد حس شادمانی در کارمندان

پنج‌شنبه 4 خرداد 1402 موفقیت

ایجاد حس شادمانی در کارمندان

افرادی که با حضور در محل کار هیجان زده هستند، از تمرکز بیشتری برخوردارند و ماندگاری آنها با کمپانی نیز بیشتر خواهد بود.به‌طور کلی، اکثر افراد به لزوم ایجاد روحیه سالم در بین کارمندان اعتقاد دارند، اما باور غلطی وجود دارد که تنها راه برای دستیابی به روحیه شاد، پاداش‌های مالی هستند.

صرف پاداش‌های هنگفت، مهمانی‌های پرهزینه و تجهیز دفاتر کار به آخرین امکانات، می‌تواند در بازه زمانی کوتاه روحیه کارمندان را ارتقا دهد، اما تمامی کمپانی‌ها نمی‌توانند یا لزومی ندارد که بخش عظیمی از بودجه خود را برای چنین مواردی صرف کنند. به‌علاوه، ممکن است حتی صرف مقادیر زیادی از منابع مالی، نتواند ماندگاری کارمندان با استعداد را با شما تضمین کند.

ایجاد حس شادمانی در کارمندان

ایجاد حس شادمانی در کارمندان

1. سعی کنید اولین برخوردتان با افراد مثبت باشد

نخستین روز کاری یک فرد جدید باید بازتابی از فرهنگ حاکم در کمپانی را در اختیار او قرار دهد. به هدیه ای بسیار ساده فکر کنید که به تمامی کارمندان در بدو ورود به کمپانی داده می شود (می تواند یک گلدان یا کارت هدیه یا کارت استفاده رایگان از رستورانی در نزدیکی محل کار باشد) و این هدیه را با یادداشت دست نویس خوشامدگویی همراه کنید.

2. وعده غذایی مشترکی را با کارمندان صرف کنید

توصیه می شود به فکر برنامه ریزی برای صرف صبحانه مشترک با کارمندان باشید. این برنامه اگر به صورتی برگزار شود که هر یک از کارمندان غذایی که خود تهیه کرده را با دیگران به اشتراک گذارد، بسیار جالب تر و هیجان انگیزتر خواهد شد. به این ترتیب کارمندان فرصت دارند چند ساعتی از مصاحبت با یکدیگر لذت ببرند.

3. بعضی اوقات کار را زودتر از موعد مقرر تعطیل کنید

به پایان رساندن روز کاری به طور ناگهانی و یکی دو ساعت پیش از ساعت معمول و مقرر می تواند برای کارمندانی که حسابی خسته شده اند موهبتی باورنکردنی باشد. دفعه بعد که هوا خیلی خوب و زیبا بود، به کارمندان خود اجازه دهید چند ساعتی زودتر محل کار را ترک کنند و از آن روز لذت ببرند.

 بعضی اوقات کار را زودتر از موعد مقرر تعطیل کنید

بعضی اوقات کار را زودتر از موعد مقرر تعطیل کنید

4. سالگرد حضور کارمندان در کمپانی را جشن بگیرید

قدردانی، تاثیر زیادی در افراد دارد و به آنها یادآوری می کند که کاری که انجام می دهند، مهم و ارزشمند است. یکی از روش‌های ساده برای نشان دادن این موضوع به کارمندان، برگزاری جشن سالگرد حضور هر کارمند در شرکت است. برای هر سالگرد، می‌توانید ایمیلی به تمامی کارمندان ارسال کنید و به خصوصیات جالب آن فرد و تاثیری که حضورش در موفقیت کمپانی داشته است، اشاره کنید. این روش، به کارمندان نشان می‌دهد که حضورشان در شرکت مهم و قابل تقدیر است و از ارزش آنها در کمپانی قدردانی می‌شود.

5. با کارمندان در ارتباط باشید

برای ارتباط برقرار کردن با کارمندان، حتی اگر در محیط کار از سیاست درهای باز استفاده می‌کنید، باید هر دو هفته یا ماهی یک بار با آنها گفتگویی داشته باشید. در این گفتگوها، به موضوعات روزمره توجه نکرده و با کارمندان به صورت صمیمی‌تر صحبت کنید و با اهدافی که آنها در سر دارند آشنا شوید. گذاشتن این زمان با کارمندان نشان می‌دهد که آنها برای شما مهم هستند و مورد توجه شما قرار دارند.

با کارمندان در ارتباط باشید

با کارمندان در ارتباط باشید

6. به کارمندان در دستیابی به اهدافشان کمک کنید

تنها مدیران کارمندانی نیستند که اهداف شغلی دارند. همه کارمندان شما دارای اهداف خود در حوزه کاری و غیرکاری هستند و به نفع شرکت است که آنها را در رسیدن به موفقیت هایشان حمایت کنید. برای کمک به کارمندان، می‌توانید آنها را در یافتن دوره‌های آموزشی رایگان یا با قیمت مناسب آنلاین که مهارت‌هایشان را بهبود می‌بخشد، راهنمایی کنید. همچنین، در طول دیدارهایتان با کارمندان، از پیشرفت آنها در این دوره‌ها سوال کنید و به آنها توجه کنید. این رویکرد به کارمندان کمک می‌کند تا به اهداف شغلی خود نزدیک‌تر شوند و در نتیجه، بهره‌وری و عملکرد کمپانی را بهبود بخشند.

7. قدردانی مشتریان از کارمندان را به اطلاع سایرین هم برسانید

تواضع صفتی بسیار پسندیده است، اما اگر کارمندان به دلیل بی توجهی به موفقیت هایشان انگیزه خود را از دست بدهند، احتمالا به دنبال محل جدیدی برای کار خواهند گشت. توصیه می شود در جلساتی که با کارمندان دارید نظرات مثبت مشتریان را در خصوص کارمندان به اطلاع سایرین هم برسانید.

قدردانی مشتریان از کارمندان را به اطلاع سایرین هم برسانید

قدردانی مشتریان از کارمندان را به اطلاع سایرین هم برسانید

8. قدردانی داخل سازمانی را فراموش نکنید

باید به‌یاد داشت که برخی از کارمندان با مشتریان سر و کار ندارند، بنابراین باید هر ماه زمانی را در نظر گرفت تا فرصتی برای قدردانی شما از کارمندان و همچنین قدردانی کارمندان از یکدیگر فراهم شود. کارمندان می‌توانند از کمکی که از همکاران خود در انجام پروژه‌های دشوار دریافت کرده‌اند، قدردانی کنند و از رفتارهای مناسب و سنجیده همدیگر تشکر کنند. همچنین، می‌توانند موفقیت‌های کوچک و بزرگ یکدیگر را تبریک بگویند. این روش، به کارمندان کمک می‌کند تا احساس قدردانی شوند و باعث تقویت روحیه کاری و افزایش همبستگی در تیم شوند.

9. همکاری و تشریک مساعی در امور مختلف را تشویق کنید

روزی در هفته را برای کارمندان از بخش های مختلف به اختصاص دهید تا با یکدیگر کار کنند و از مکالماتی که ترکیبی از امور کاری و غیرکاری هستند بهره ببرند.این روز می‌تواند حس همکاری را در بین بخش های مختلف تحکیم کند. همچنین، با گوش دادن به صحبت های کارمندان و قدردانی از آنها، می توانید حسی از شادی را بدون صرف هزینه های هنگفت در کمپانی خود ایجاد کنید..

 

7 ایده برای اضافه کردن در آمد ماهانه

نگذارید این ترس ها موفقیت شما را تهدید کنند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا