چگونه در رقابت یک قدم جلوتر باشیم؟ – موفقیت

پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 موفقیت
چگونه در رقابت یک قدم جلوتر باشیم؟

رقابت،موقعیت،راز موفقیت،آموزش همگانی،نیروهای تازه،رازهای موفقیت

چنانچه شما قصد دارید نیاز بازار را برآورده کنید، باید گوشتان را به
بازار بسپارید و چیزی را که مردم به آن نیاز دارند، برایشان فراهم کنید.

این
موضوع کاملا روشن است، اما برای رسیدن به این هدف اگر مشتریان از شما
بخواهند خود را تغییر دهید؛ باید این کار را بکنید هر چند که ممکن است مشکل
به نظر برسد.

فرض کنیم شما زمان زیادی را صرف شناخت نیازهای بازار X
کرده اید. شما از این راه پول درآورده اید، طرح فروش و توزیع را پیاده
کرده اید و دقیقا کاری را که نیاز است، انجام داده اید تا X را به یک
واقعیت تبدیل کنید، اما ناگهان بازار به شما می گوید که طرح X ایده چندان
خوبی هم نیست، یا اینکه باید به جای آن طرح Y را اجرایی می کردید.

آیا می توانید در این گونه موقعیت ها تغییراتی ایجاد کنید؟

اگر
نتوانید این کار را انجام دهید، محکوم به فنا هستید. وقتی دنیا خواستار
دستگاه ضبط دیجیتال است، ساخت بهترین نوار ویدئوی دنیا چه فایده ای دارد؟
انجام این کار برای شما و سازمان تان چه معنایی دارد؟ شما نیازمند آن هستید
که در میدان رقابت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.

اجازه بدهید در مورد ۵ ایده ای صحبت کنیم که شما را در تحقق این امر کمک می کند.

۱) آینده را بررسی کنید و مهارت هایی را ایجاد کنید که به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

عبارت
«یادگیری مستمر» تبدیل به یک عبارت کلیشه ای شده و این بسیار بد است. وقتی
بازار از ترفندهای شما خسته شود، ادامه آن ترفند دیگر کمکی به شما نمی
کند. همیشه باید در حال آموختن مهارت هایی باشید که نیازهای تازه مشتریان
را برطرف کند.

۲) آموزش همگانی را پیاده کنید.

همه افراد در سازمانتان، مثل خود شما باید انعطاف پذیر باشند و خود را با شرایط وفق دهند.

۳) هزینه های ثابت را تقلیل دهید.

همیشه
قبل از تصمیم گیری برای برآورد هزینه های بزرگ این مساله را مد نظر داشته
باشید که هر چقدر ریشه ها محکم تر باشند، حرکت دادن سخت تر خواهد بود.

۴) دائما نیروهای تازه استخدام کنید.

سازمان
ها هم مانند انسان ها می توانند مسیر خود را تعیین کنند. یک راه عملی کردن
این موضوع این است که دائما نیروهای تازه استخدام کنید. این افراد هر
چقدر جوان تر از شما باشند، بهتر است. برای کسی مانند من که سن و سالی از
او گذشته است، دیدن جوان های ۳۰ ۲۰ ساله که برای ایجاد تغییر به طور کلی و
تحولات گسترده به طور خاص درگیر می شوند، آرامش خاطر فراهم می کند. به
عنوان مثال، افرادی را می بینم که بعضا کمتر از ۲۵ سال دارند، اما از محدود
شدن به برنامه های بهره وری دفاتر کاری یا استفاده از کامپیوترهای شخصی در
محیط کار احساس کلافگی می کنند.

۵) حداقل دو زبانه شوید.

چگونه
می توانید پیش بینی کنید که در آینده چه کسانی اکثریت و چه کسانی اقلیت
خواهند بود؟ (مثلا این روزها در کمال تعجب می بینم که برخی وب سایت های
کالاهای مصرفی فقط به زبان های انگلیسی و اسپانیایی نیستند. پس برای پیشرفت
در آینده، حداقل باید دو زبان را بدانید.

به طور مشخص، انجام هیچ یک
از این پنج ایده آسان نیست، اما برای اینکه بخواهید در رقابت یک قدم جلوتر
از بقیه باشید، نیاز به انجام تمامی این پنج ایده دارید. / دنیای اقتصاد

منبع : ایران مطلب

کارآفرین کیست؟ هدف از کارآفرینی چیست؟

3 روش برای تصمیم گیری هوشمندانه - موفقیت

9 سوالی که هنگام مصاحبه کاری نباید بپرسیم - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا