نوشیدن آب در وعده های غذایی: خوب است یا بد؟

شنبه 23 اسفند 1399 سلامت
نوشیدن آب

آیا نوشیدن آب در بین وعده های غذایی خوب یا بد است؟

دستگاه گوارش ما از مجموعه ای پیچیده از اندام ها ، آنزیم ها ، ترشحات و موارد دیگر تشکیل شده است. برای اطمینان از اینکه همه آنها همزمان با یکدیگر عمل می کنند تا هضم ما به درستی کار کند ، باید اقدامات زیادی انجام دهیم.

نوشیدن آب هنگام صرف غذا می تواند احتمال دچار شدن به یبوست را کاهش دهد و همچنین جذب برخی مواد مغذی را در بدن افزایش دهد. از این رو، به صورت کلی توصیه می شود به همراه وعده غذایی آب بنوشید.

همچنین یک کمک هضم است. با این وجود ، در مورد نوشیدن آب در وعده های غذایی ، دو طرز تفکر مختلف وجود دارد. در حالی که برخی از افراد می گویند این خوب است ، عده ای دیگر نیز می گویند که نباید این کار را انجام داد.

توصیه می شود 30 دقیقه قبل از غذا یا 30 دقیقه بعد از غذا یک یا دو  لیوان آب میل کنید. بنابراین بگذارید بفهمیم آیا داشتن آب در وعده های غذایی چیز خوبی است یا خیر

نوشیدن آب با وعده های غذایی بد است یا خوب؟

نوشیدن آب با وعده های غذایی بد است یا خوب؟

نوشیدن آب با وعده های غذایی بد است یا خوب؟

اسیدهای معده:

اگر بخواهیم از نظر اسیدهای معده در طول غذا به آب نگاه کنیم ، در این صورت اکثر پزشکان به شما می گویند که داشتن آب همراه غذا مشکلی ندارد. تردید اصلی در اینجا این است که آیا ممکن است مایع اسیدی که از معده ما جاری است با مصرف آب خیلی رقیق شود یا نه.

با این حال ، این اتفاق نمی افتد. مطالعات مختلف پزشکی که توسط بیمارستان ها و منابع معتبر تحت یک محیط کنترل شده انجام شده است ، نشان داده است که تعادل pH معده تحت تأثیر مصرف آب در طول وعده غذایی قرار نمی گیرد.

فرآیند هضم:

در حالی که ممکن است اسیدهای معده به دلیل مصرف آب در طول وعده غذایی رنج نبرند ، اما برخی دیگر از مکاتب وجود دارد که مردم از نوشیدن آب به همراه غذا خودداری می کنند تا هضم بهتر حاصل شود.

اما این نیز کاملاً درست نیست. هضم به عنوان یک فرآیند پیچیده شناخته شده است که در آن بسیاری از عناصر برای عملکرد صحیح آن باید با هم کار کنند. این عملکرد شامل یک بدن و روحیه راحت و سالم بعد از صرف یک وعده غذایی است.

بنابراین مهمتر از آن است که به جای اینکه سریع در وعده های غذایی خود عجله کرده و غذاهای ناخواسته بخورید ، نوع مناسب غذا را در زمان مناسب در یک محیط مناسب داشته باشید.

 

نوشیدن آب با وعده های غذایی بد است یا خوب؟

نوشیدن آب با وعده های غذایی بد است یا خوب؟

یبوست و پرخوری:

نوشیدن آب در طول وعده غذایی می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند زیرا به نرم شدن مدفوع کمک می کند. همچنین به پاک سازی بهتر و به موقع غذا از مسیر هضم کمک می کند تا سموم و مدفوع در آن باقی نماند.

این به این دلیل است که نوشیدن آب در طول وعده های غذایی باعث می شود مسیر هضم به خوبی روغن کاری شود. همچنین ، هنگامی که همراه وعده های غذایی خود آب می نوشید ، تمایل دارید که از پرخوری پرهیز کنید زیرا آب قسمت قابل توجهی از معده شما را پر می کند.

کمک به جذب مواد مغذی

دکتر پیکو از کلینیک مایو، می گوید: نوشیدن آب دیگر مایعات در کنار وعده غذایی می تواند به افزایش جذب مواد مغذی در طول گوارش کمک کند. نوشیدن آب به همراه وعده غذایی به شکسته شدن غذا و ساده شدن هضم و جذب آن کمک می کند. ویتامین ها به صورت کلی به آب یا مواد مغذی محلول در چربی تقسیم می شوند.

خوردن غذاهایی که آب بالایی دارند و نوشیدن مایعات، ترجیحا آب، در کنار وعده غذایی می تواند به جذب مواد مغذی محلول در آب بدون کاهش ذخایر آبی بدن کمک کند. دیگر راه هایی که می توانید مواد مغذی جذب کنید یا فرآیند گوارش را ساده کنید، جویدن کامل غذا است، لقمه را آهسته و با آرامش بجوید تا زودتر احساس سیری کنید. چه مایعاتی باید به همراه وعده های غذایی بنوشیم؟

 

علاوه بر این ، آب دارای مواد مغذی مهمی است که می تواند همراه با غذا برای نیازهای غذایی شما کافی باشد. اگر می خواهید در مورد هر مشکل خاصی بحث کنید ، می توانید با یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی مشورت کنید.

غذای جامد و مایعات هر دو دست در هنگام هضم مناسب غذای شماست. آب یکی از عناصر اصلی است که فرد باید در طول روز به طور منظم بلعیده شود تا بدن هیدراته بماند و مدفوع نیز نرم شود.

lybrate.com

17 خواص خوشبو ترین گیاه دارویی در دنیا روغن اسطوخودوس (Lavender)

رابطه جنسی

7دلیل که شریک زندگی شما دیگر نمی خواهد رابطه جنسی برقرار کند

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi