6 راه ایجاد رقابت سالم در محل کار – موفقیت

جمعه 1 بهمن 1395 موفقیت

وب‌سایت تک شات – پریسا قره گوزلو: یکی از بزرگان دنیای صنعت، Schwab، گفته است انجام امور باید به شکلی باشد که ایجاد رقابت کند. او سعی می کرد در بین شیفت های روز و شب با ذکر میزان تولید هر شیفت، رقابتی دوستانه را شکل دهد.

شما هم اگر دارای هر نوع کسب وکاری هستید می توانید فنون مدیریتی مشابهی را به کار گیرید تا کارمندان شما بتوانند موقعیت خود را نسبت به همکارانشان درک کنند، بهترین عملکرد را در هر کارمند تشویق کنید و انگیزه لازم را در کارمندان برای به پیش بردن اهداف کمپانی ایجاد کنید.

تمامی کسب و کارها باید از همبن توازن بین کار گروهی و رقابت سالم برخوردار باشند.

1. به خاطر داشته باشید که رقابت فقط یک بازی است

اگر بپرسید که بهترین توصیه برای یک فرد 18 ساله چیست، می توان گفت که این شخص باید مرتبا به خود یادآوری کند که کسب و کار مانند ورزشی است که مردم با بالاتر رفتن سنشان به آن می پردازند. هیچکس در صورتیکه اشتباهی کند موجب مرگ دیگری نمی شود – حداقل در اکثر کسب و کارها؛ پس وارد میدان شو و ببین چه خبر است. ریسک پذیر باش.

2. افرادی را استخدام کنید که مشتاق موفقیت باشند و از انسانیت نیز برخوردار باشند

وقتی با متقاضیان کار مصاحبه می کنید، به این نکته توجه داشته باشید که آیا این شخص واقعا خواهان برنده شدن است؟ بعضی از مردم معتقدند که موفقیت در اختیار دیگران است. و عده ای هم هستند که باور دارند موفقیت به آنها تعلق دارد.

اگر بتوانید فردی را پیدا کنید که هم هدفمند باشد و هم فردی دوست داشتنی، به ترکیبی جادویی دست یافته اید.
هنگام مصاحبه با افراد به این فکر کنید که آیا می توانید با چنین شخصی در جلسات یک ساعته طوفان فکری کار کنید و یا می توانید در سفری کاری به مدت پنج ساعت در کنار چنین فردی بنشینید. اگر پاسخ مثبت است، این همان فردی است که برای تیم خود نیاز دارید.

3. از ورزشکاران در کارهای گروهی استفاده کنید

بعضی از صاحبان کسب و کار به استخدام افراد ورزشکار علاقه دارند. مثلا اگر در کمپانی Invoca قدمی بزنید، با یک بازیکن حرفه ای تنیس، یکی از بازیکنان سابق تیم واترپلوی UCLA و یکی از اعضا تیم اسکی آمریکا روبرو می شوید.

لزومی ندارد برای موفقیت در کسب و کار یک ورزشکار باشید. اما ورزشکاران از انگیزشی درونی برای برد برخوردارند و می دانند که چگونه باید برای رسیدن به هدفی مشترک با دیگران همکاری کنند.

4. اهداف را واضح بیان کنید و از دستاوردها نیز قدردانی کنید

اطمینان کسب کنید که همه افراد در چالش دستیابی به هدف شرکت دارند و زحمات آنها قدر دانسته می شود. می توانید جلسات ماهیانه ای در محل کار برگزار کنید و افرادی که دستاوردهای قابل توجه داشته اند را مورد قدردانی و تشکر قرار دهید.

علاوه بر تشویق افراد موفق، دیگران را نیز تشویق کنید تا سعی کنند با یادگیری از آنها موفقیت را به دست آورند. اگر محیط کار به طرزی طراحی شود که افراد با آرامش خاطر در حضور همکاران، امور کاری خود را پیگیری کنند و بتوانند از کمک همدیگر بهره مند شوند، خواهید توانست این روحیه را در محل کار نشر دهید.

5. حس مالکیت ایجاد کنید

همه باید فکر کنند که از مالکین آن کسب و کار هستند و طوری در کمپانی راه بروند که گویی در شرکت خود قدم می زنند. حتی اگر کارمندان از سهامداران شرکت هستند، آنها را تشویق کنید تا برند شخصیتی شان را با برند شرکت در آمیزند.

می توانید وایت بردی را در دفتر نصب کنید تا هر یک از افراد بتواند پیشنهاداتی که به ذهنش می رسد را بر روی آن بنویسد، سپس این شخص باید تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهد و طرح خود را اجرایی کند.

مثلا در یک کمپانی، یکی از مهندسین پیشنهاد داده بود که همه ی کارمندان از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنند، سپس تحقیقات لازم را انجام داد و کمپانی هم ناوگانی از دوچرخه را برای کارمندان تهیه کرد و در اختیارشان قرار داد و از آن پس کارمندان با دوچرخه رفت و آمد می کنند. خب، سایر کارمندان هم نظرات خود را اعلام می کنند، ولی باید دید کدامیک پذیرفته می شوند.

6. رقابت را به نوعی سرگرمی تبدیل کنید

لزومی ندارد رقابت خیلی جدی و یا لزوما مستقیما با اهداف کاری مرتبط باشد.

علاوه بر تعیین اهداف رسمی، سعی کنید کمی چالش های تفریحی را نیز در کمپانی خود فرهنگ سازی کنید. مثلا گردهمایی هایی در خارج از محل کار ترتیب دهید و مسابقاتی مثل طناب کشی و کشتی سومو و مانند آن راه بیاندازید.

منبع : برترینها

گوچی چگونه سردمدار دنیای مد شد؟ - موفقیت

عوامل سیاسی و اقتصادیِ اثرگذار بر موفقیت «نوکیا» - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا