گوگل Smart Compose را در دسترس کاربران نسخه جدید جیمیل قرار داد

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 فناوری

 

در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال، گوگل از قابلیت Smart Compose برای تکمیل جملات در ایمیل‌ها پرده‌ برداشت. این قابلیت هم‌اکنون در نسخه جدید وب جیمیل در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

ویژگی Smart Compose که در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2018 گوگل به‌منظور استفاده از هوش مصنوعی در تکمیل جملات کاربران جیمیل معرفی شد، در حال حاضر در دسترس همه کاربران نسخه جدید جیمیل قرار گرفته است. این ویژگی یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌صورت هوشمند جملات را کامل و برای این کار از یاد گرفتن از شیوه نگارش معمول کاربر استفاده می‌کند. آن‌طور‌ که تجربه کاربران نشان می‌دهد، این ویژگی در حال حاضر به اندازه‌ای که در کنفرانس گوگل گفته شد خوب نیست؛ اما هنوز هم قابلیت جذابی محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم شما هم آن را امتحان کنید. برای استفاده از این قابلیت جذاب باید گزینه «Experimental Access» را در تنظیمات نسخه جدید جیمیل فعال کنید.

Smart Compose

البته گوگل قبلا در نسخه موبایل اپلیکیشن جیمیل قابلیت مشابهی تحت عنوان «Smart Reply» را برای دادن پیشنهاد پاسخ‌های کوتاه دو یا سه کلمه‌ای به ایمیل‌ها معرفی کرده است. این قابلیت برای دادن پاسخ‌های سریع و کوتاه، اگرچه در نگاه اول باعث می‌شود دریافت‌کننده حس کند شما تنبل هستید و خلاقیت کافی ندارید؛ اما باعث می‌شود تعداد ایمیل‌هایی که به آن پاسخ می‌دهید بیشتر شود. این ویژگی به‌ خصوص برای کسانی مفید است که زمان کافی برای پاسخ به تعداد بسیار زیاد ایمیل‌هایشان ندارند. ویژگی Smart reply یک قابلیت موفق است و تعداد زیادی از آن استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود قابلیت Smart Compose نیز بتواند موفقیتی مشابهی تجربه کند.

این ویژگی جدید جیمیل در حال حاضر فقط شامل زبان انگلیسی می‌شود. اما اگر با آن کار کنید به قابلیت جادویی آن پی می‌برید؛ چرا که پیش‌بینی‌هایی که این دستیار هوش مصنوعی انجام می‌دهد در خیلی از موارد همان چیزی است که شما در ذهن داشتید. البته این قابلیت هنوز محدودیت‌های بسیاری دارد و برای نمونه فقط می‌توانید از آن در نوشتن جملات رسمی مانند تشکر کردن و موارد مشابه استفاده کنید.

همانطور که اشاره شد، این قابلیت هنوز برای اینکه بتوان از آن در مکاتبات روزمره استفاده کرد، آماده نیست؛ چرا که پیشنهادهای آن بیش از حد کلیشه‌ای به نظر می‌رسند و برای نمونه این هوش مصنوعی همیشه ایمیل شما را با عبارت تکراری «سلام [نام کاربر]» شروع می‌کند. ما از گوگل انتظار داریم این قابلیت را به نحوی ارتقاء دهد تا بتواند در موارد عملی به مردم کمک کند و توانایی یادگیری آن از رفتارهای معمول مردم بهتر شود.

منبع : زومیت

رونمایی از نوکیا X6 با بریدگی نمایشگر و تراشه اسنپدراگون 636‌

معرفی فولکس واگن گلف ۳۵۵ اسب بخار با تیونینگ اوتینگر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا