چگونه می توان گیاه سوسن چنار ( لیلی پر سفید )را پرورش داد

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 گل و گیاه
گیاه سوسن چنار

مشخصات گیاه سوسن چنار پر سفید

نام رایج میزبان پر سفید، گیاه سوسن چنار

نام گیاهی Hosta ‘پر سفید’

خانواده Asparagaceae

نوع گیاه چند ساله

اندازه بالغ 12-20 اینچ بلند، 20-24 اینچ عرض

قرار گرفتن در معرض آفتاب جزئی، سایه

نوع خاک مرطوب اما با زهکشی خوب

زمان شکوفایی تابستان

منطقه بومی آسیا

سوسن چنار پر سفید:

سوسن چنار پر سفید که افزودنی عالی برای هر باغ سایه است، یک گیاه چند ساله علفی است که در درجه اول به دلیل شاخ و برگ منحصر به فرد و پتانسیل تزئینی خود رشد می کند. برگ های آن در هنگام باز شدن سفید است و تقریباً شبیه نیلوفر است. سپس طی هفته های بعد، برگ ها معمولاً به سبز-سفید تبدیل می شوند. از آنجایی که این گیاهان فاقد کلروفیل هستند، به کندی رشد می کنند و در بسیاری از موارد به سختی به رشد کامل می رسند.

در اواسط تابستان، گل های اسطوخودوس معطر و قیفی شکل در بالای شاخ و برگ ها شکوفا می شوند. آنها یک گزینه عالی برای روشن کردن باغ های سایه دار و همچنین برای کاشت در ظروف هستند. بهترین زمان برای کاشت آن در اوایل بهار یا اوایل پاییز پس از گرمای تابستان است. شما می توانید انتظار تغییر رنگ جادویی را در ماه های تابستان داشته باشید، زمانی که رنگدانه سبز برای اولین بار روی برگ های سفید گیاه قابل مشاهده است

مراقبت از زنبق چنار پر سفید

رشد این گیاهان نسبتاً آسان است و به حداقل مراقبت و نگهداری نیاز دارند. آنها باید در سایه کامل با خاک مرطوب کاشته شوند.
زنبق چنار پر سفید با برگ های سفید بزرگ با رگه های سبز از بالا

سبک

این گیاهان نمی توانند نور مستقیم خورشید را تحمل کنند و در سایه کامل بهترین رشد را خواهند داشت. برای جلوگیری از سوزاندن برگ های نازک و روشن آن، از زنبق پر سفید در برابر نور خورشید محافظت کنید.

اب

بیشتر گیاهان سوسن چنار نسبت به یک گیاه معمولی به آب بیشتری نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که خاک را غرق آب نمی کنید بلکه برای رشد مطلوب آن را مرطوب نگه دارید.

خاک

هنگام کاشت نیلوفر چنار پر سفید خود، خاک باغچه با زهکشی خوب و غنی از هوموس را انتخاب کنید. آنها در خاک کمی اسیدی یا کمی قلیایی (pH 6.5 تا 7.5) بهترین رشد را خواهند داشت.

دما و رطوبت

این گیاهان سایه دوست را از بادهای سرد و خشک محافظت کنید. این گیاهان چند ساله پس از اولین یخبندان فصل به زمین می میرند.

کود

هنگام کاشت نیلوفر چنار پر سفید، اقدامات بیشتری برای غنی سازی خاک با کودهای آلی به اندازه کافی انجام دهید. کوددهی مناسب به افزایش ظرفیت خاک برای حفظ آب و بهبود تغذیه خاک کمک می کند – هر دو برای رشد موفقیت آمیز این گیاهان بسیار مهم هستند.

 

هرس

زنبق چنار پر سفید را می توان به چند روش مختلف هرس کرد. می‌توانید با استفاده از قیچی‌های تیز، ساقه‌های گل را در نزدیکی پایه گیاه برش دهید، یا می‌توانید پس از اولین یخبندان آن‌ها را برش دهید. شما همچنین می توانید این گیاهان را هرس کنید تا با هر گونه آسیبی که توسط آفات وارد می شود مقابله کنید.

 

انواع نیلوفرهای چنار

علاوه بر زنبق چنار پر سفید، جنس میزبان بسیاری از رنگ ها، شکل ها و اندازه های شاخ و برگ دیگر را ارائه می دهد. این گونه های مورد علاقه را برای افزودن به مجموعه خود امتحان کنید:

  1. “جزیره آتش”: به خاطر برگ های طلایی اش ارزشمند است
  2. “وطن پرست”: گیاه شاخ و برگ دو رنگ
  3. ‘فرانسیس ویلیامز’: برگهای شیپوری شکل و رنگارنگ
  4. ‘Halycon’: در میان محبوب ترین نیلوفرهای چنار. برگ های سبز آبی

منبع:.thespruce.com

گیاه دم الاغ

گیاه دم الاغ/نحوه رشد و مراقبت از سدوم مورگانیانوم یا دم الاغ

کاکتوس چانه

کاکتوس ژیمنوکالیسیم یا کاکتوس چانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا