گل وگیاه /10 گیاهی که می توانید در داخل خانه برای تصفیه هوا پرورش دهید

شنبه 26 آذر 1401 گل و گیاه
گل وگیاه

 گیاهانی که داخل خانه تصفیه هوا میکند.

 

گل وگیاه :چندین مطالعه منتشر شده توسط ناسا گزارش داده اند که برخی از گیاهان داخلی می توانند مواد شیمیایی و ناخالصی های هوای خانه را جذب کنند و محیط شما را شاداب تر کنند. این اثرات می تواند ضربان قلب شما را بهبود بخشد و به شما در کاهش استرس کمک کند

آلودگی هوا مشکل بزرگی است که جهان امروز با آن مواجه است. در حالی که کیفیت هوا در خیابان ها به طور گسترده مورد بحث قرار می گیرد، آلودگی هوای داخل ساختمان چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

شما بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذرانید و اطمینان از تمیز بودن هوایی که در خانه تنفس می کنید باید در اولویت باشد. نگهداری از گیاهان داخل خانه، بازکردن پنجره ها برای جریان هوای تازه و سیگار نکشیدن در داخل خانه برخی از مراحل هستند.

انواع بیشماری از گیاهان داخلی وجود دارد که می توانید در اطراف خانه خود نگهداری کنید. در اینجا مفیدترین و آسان ترین گیاهان خانگی هستند که ارزش خرید دارند.

 

 

1. گیاه عنکبوت

گیاهان عنکبوتی یکی از رایج ترین گیاهان خانگی در جهان هستند. آنها به حداقل نگهداری نیاز دارند، به سرعت رشد می کنند و گزینه خوبی برای والدین تازه کار گیاهان هستند. شما می توانید این گیاه را با برگ های تیغه مانند آن تشخیص دهید.

گیاهان عنکبوتی سموم رایجی مانند مونوکسید کربن و فرمالدئید را جذب می کنند و اکسیژن آزاد می کنند و در نتیجه به پاکسازی هوا کمک می کنند.

 

2. پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی یکی دیگر از گیاهان خانگی محبوب در بین دوستداران گیاهان است. این نه تنها به حذف سموم از هوا کمک می کند، بلکه به دلیل خواص ضد میکروبی خود نیز شناخته شده است. می تواند به خلاص شدن از شر کپک و سایر عوامل بیماری زا کمک کند.

تنها چیزی که به آن نیاز دارد آبیاری روزانه و حداقل 4 ساعت نور خورشید برای رشد است.

 

3.گیاه فیکوس الاستیکا

گیاهان لاستیکی (Ficus elastica) مرطوب کننده های طبیعی هستند – آنها رطوبت را به هوا اضافه می کنند و همچنین آلاینده های شیمیایی را جذب می کنند.  مزیت اضافه داشتن یک کارخانه لاستیک این است که نگهداری آن بسیار کم است و حتی می تواند در سطوح کم نور خورشید رشد کند.

 

4. زنبق  یا سوسن فلامینگو

سوسن فلامینگو دارای برگ‌های صورتی متمایل به قرمز است که شبیه قلب هستند. برای چشم و همچنین محیط زیست لذت بخش است. این گیاه دارای خواص تصفیه کننده هوای قوی است و نیازی به آبیاری زیادی ندارد – یک یا دو بار در هفته این کار را انجام می دهد.

شما می توانید یک سوسن فلامینگو را در حمام یا آشپزخانه خود قرار دهید زیرا در مناطق مرطوب به خوبی رشد می کنند. فقط مطمئن شوید که مکان دارای نور زیاد است.

 

5. پوتوس طلایی

پوتوس یکی از مقاوم ترین گیاهان است و حتی با حداقل مراقبت به خوبی رشد می کند. این یکی دیگر از گزینه های عالی برای صاحبان گیاهانی است که برای اولین بار استفاده می کنند و به تصفیه هوای داخل خانه کمک می کند.

6.گیاه ژربرا

بر اساس برخی مطالعات تحقیقاتی، گل مروارید ژربرا یکی از موثرترین گیاهان در تصفیه هوا است. می تواند بنزن را از هوا حذف کند و در شب اکسیژن آزاد کند.

7. آلوئه ورا

شیوه نگهداری آلوئه ورا فواید بی شماری برای محیط زیست و همچنین بدن دارد. به پاکسازی هوا از سموم و آزادسازی اکسیژن کمک می کند.

علاوه بر این، برگ های آلوئه ورا حاوی یک ماده ژل مانند است که یک ماده قوی مراقبت از پوست است. آلوئه ورا فقط دو یا سه بار در هفته نیاز به آبیاری دارد.

8. سوسن صلح

نیلوفرهای صلح دارای گل های سفید زیبایی هستند که در تابستان شکوفا می شوند و به عنوان دکور طبیعی خانه عمل می کنند. آنها همچنین به حذف فرمالدئید، آمونیاک و بنزن از هوا کمک می کنند.

توجه داشته باشید که نیلوفرهای صلح، گیاهانی گلدار هستند و ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت به گرده گرده شوند.

 

9. سرخس بوستون

سرخس بوستون یک گزینه عالی برای افرادی است که در مناطق مرطوب زندگی می کنند. آنها را می توان در اتاق های دارای تهویه مطبوع قرار داد.

این سرخس ها به حذف بنزن، فرمالدئید و غیره از محیط کمک می کنند. آنها در دماهای سردتر به خوبی رشد می کنند.
سعی کنید سرخس بوستون و فیلودندرون برگ قلب را در خانه پرورش دهید

10. فیلودندرون برگ قلب

فیلودندرون برگ قلب (Philodendron hederaceum) یک گیاه کوهنوردی است که می تواند روی طاقچه پنجره ها، گوشه دیوارها یا فقط در گلدان های آنها عالی به نظر برسد. آنها به تصفیه هوا کمک می کنند و برای رشد نیاز به آبیاری منظم دارند.

 

چرا کیفیت هوای داخل خانه اهمیت دارد؟

مردم نزدیک به 90 درصد از زندگی خود را در داخل خانه سپری می کنند. بنابراین، کیفیت هوای داخل خانه می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت داشته باشد.

بیشتر محصولات خانگی مانند خوشبوکننده‌های هوا، دستگاه‌های تمیزکننده و حتی رنگ دیوار مقداری ترکیبات آلی فرار (VOCs) در هوا آزاد می‌کنند. این VOC ها می توانند اثرات مضری بر بدن مانند اثرات سرطان زا، آسیب کلیه و تحریک چشم و بینی داشته باشند.

گیاهان سرپوشیده می توانند به جذب و حذف برخی از این VOC ها از جو کمک کنند.

 

 

گل ژربرا

گل ژربرا /نحوه رشد و مراقبت از گیاه ژربرا

گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

گیاه آپارتمانی ستاره قرمز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا