گیاه پیچک انگلیسی

شنبه 10 دی 1401 گل و گیاه
گیاه پیچک انگلیسی

مشخصات گیاه پیچک انگلیسی

نام رایج انگلیسی گیاه پیچک انگلیسی، پیچک معمولی، پیچک اروپایی

نام گیاه شناسی Hedera helix

خانواده Araliaceae

نوع گیاه تاک کوهنوردی چند ساله و همیشه سبز

اندازه بالغ N/A; تا حد امکان بالا می رود و گسترش می یابد

نور خورشید قسمت سایه تا سایه کامل

نوع خاک حاصلخیز و مرطوب

زمان شکوفایی پاییز

منطقه بومی اروپا، اسکاندیناوی، روسیه

سمیت برای افراد و حیوانات خانگی سمی است

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی (Hedera helix) گیاهی همیشه سبز است. همچنین به عنوان درخت انگور چوبی طبقه بندی می شود. پیچک انگلیسی می تواند به عنوان پوشش زمین عمل کند و به صورت افقی پخش شود. اما به دلیل ریشه های هوایی که به آن اجازه می دهد تا ارتفاع 80 فوتی صعود کند، کوهنورد نیز هست.

پیچک معمولی، پیچک انگلیسی، پیچک اروپایی، یا فقط پیچک، گونه ای از گیاهان گلدار از تیره پیچک از خانواده Araliaceae، بومی بیشتر اروپا و غرب آسیا است. انگور همیشه سبز شایع و چسبیده، منظره ای آشنا در باغ ها، فضاهای زباله و مناطق وحشی است،

این گیاه در نهایت گل های سبز رنگ ناچیز خواهد داشت، اما عمدتاً به دلیل برگ های همیشه سبز آن رشد می کند. از این نظر می توان پیچک را جزو گیاهان شاخ و برگ دسته بندی کرد.

بهترین زمان برای کاشت پیچک انگلیسی بهار است. این یک پرورش دهنده سریع و تهاجمی است که در بسیاری از مناطق مهاجم در نظر گرفته می شود. مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید زیرا پیچک انگلیسی برای انسان و حیوانات سمی است.

 

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی

شرایط مورد نیاز برای رشد گیاه پیچک انگلیسی

نور:

گیاهان پیچک انگلیسی در نیمه سایه تا سایه کامل به خوبی رشد می کنند. توانایی رشد در سایه، پیچک انگلیسی را به یک پوشش سنتی زمینی برای کاشت در زیر درختان تبدیل کرده است، جایی که بیشتر علف‌ها ممکن است به خوبی رشد نکنند. از آنجایی که پیچک قوی است و عادت رشد متراکمی دارد، اگر هدف شما از بین بردن علف های هرز باشد، یک پوشش موثر برای زمین است.

پیچک پرورش یافته در داخل خانه در تابستان به نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارد اما در زمستان می تواند از نور مستقیم بهره مند شود.

خاک:

این تاک همیشه سبز را در خاکی با زهکشی خوب پرورش دهید. اگرچه در خاک‌های فقیر و خاک‌هایی با سطح pH وسیع رشد می‌کند، اما در خاک‌های لومی متوسط بهترین عملکرد را دارد. یک لایه ضخیم مالچ به مرطوب نگه داشتن خاک در آب و هوای خشک کمک می کند.

در داخل خانه، پیچک در مخلوط گلدانی که شل و زهکشی خوبی دارد، بهترین عملکرد را دارد.

اب:

هنگام آبیاری پیچک، همیشه قبل از اضافه کردن آب، خاک را بررسی کنید. پیچک ترجیح می دهد کمی در سمت خشک نگه داشته شود، بنابراین قبل از اینکه دوباره به گیاهان پیچک خود آبیاری کنید، اجازه دهید خاک کمی خشک شود (در حد لمس روی آن خشک شود). پیچک داخلی یا خارجی خاکی مرطوب اما نه خیس را ترجیح می دهد. همچنین مطمئن شوید که گیاه شما دارای زهکشی عالی است. پیچک را نباید در آب ایستاده یا خاک خیلی مرطوب نگهداری کرد.

دما و رطوبت:

گیاهان پیچک انگلیسی در دمای بین 70 تا 90 درجه فارنهایت بهترین رشد را دارند. هنگامی که در دماهای ثابت و رطوبت متوسط تا زیاد رشد می کنند، برگ های آنها سبز تیره می ماند. باد سرد زمستانی یا گرمای زیاد تابستان را دوست ندارد.

در برخی مناطق و با برخی گونه‌های پیچک، می‌توان گیاهان گلدانی را در زمستان در فضای باز نگهداری کرد و در بهار رشد جدیدی از ساقه‌ها ظاهر می‌شود.

کود:

پیچک انگلیسی را هر دو هفته یکبار در فصل بهار و تابستان با استفاده از کود 20-20-20 (یا فرمول ارگانیک 2-2-2) تغذیه کنید. اگر گیاه در شرایط استرس زا قرار دارد: خاک بسیار گرم، بسیار سرد یا بسیار خشک یا زمانی که تولید برگ متوقف شده است، از کود یا غذای گیاهی استفاده نکنید.

هرس:

از قیچی برش تمیز و تیز برای اصلاح گیاهان روی زمین در بهار استفاده کنید تا آنها را قابل کنترل نگه دارید و از لکه‌های باکتریایی روی برگ‌ها جلوگیری کنید. همچنین در فصل بهار، هر پیچک را به شکل بوته‌ای درآورید و نوک رشد آن را از بین ببرید. هرس سخت هر چند سال به احیای گیاه کمک می کند.

تعویض گلدان:

توصیه می شود که گلدان حاوی گیاه پیچک انگلیسی کوچک را هر سال و گیاهان بزرگتر را در هر چند سال یک مرتبه در گلدان و خاک جدید بکارید. معمولا گیاهان پیر و خسته را نیز می توان با انجام تعویض گلدان دوباره تازه کرد.

 

تکثیر پیچک انگلیسی

همان قیچی یا قلمه‌های ساقه‌ای که از هرس پیچک خود می‌گیرید، می‌توانید برای تکثیر گیاهان جدید با این مراحل ساده استفاده کنید:

از ساقه های سالمی که 4 تا 5 اینچ طول دارند استفاده کنید. انتهای بریده شده را در آب فرو کنید و صبر کنید تا ریشه ها رشد کنند.
ساقه ها را به گلدان یا زمین منتقل کنید. گیاهانی که به‌عنوان پوشش زمین رشد می‌کنند، به‌طور طبیعی وقتی ساقه‌ها با خاک تماس پیدا می‌کنند و ریشه می‌دهند، پخش می‌شوند. می‌توانید ساقه‌های ریشه‌دار را ببرید و آن‌ها را حفر کنید تا به گلدان یا مکان دیگری در باغ منتقل کنید.

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه پیچک انگلیسی

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یا گندمی

گیاه فیلودندرون برگ قلبی

گیاه فیلودندرون برگ قلبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا