شیوه نگهداری آلوئه ورا

دوشنبه 8 فروردین 1401 سلامت
شیوه نگهداری آلوئه ورا

شیوه نگهداری آلوئه ورا در یخچال و فریزر

 

اکثرا پیش آمده که ما تنها یک قسمت از برگ آلوئه ورا را استفاده کرده باشیم و ما بقی را دور انداخته باشیم که این کار تنها اسراف است وزیرا میتوان باقی مانده آن را درون یخچال نگهداری کرد.در اینجا چهار روش برای نگهداری این گیاه مفید را آموزش داده ایم.

حفظ آلوئه ورا

درصورت اینکه میخواهید آن را در یخچال نگهداری کنید به روش های زیر عمل کنید

نگه داری برگ ها

ببهترین روش برای نگهداری آلوئه ورا ، ذخیره برگ آن است زیرا اکسیداسیون ژل منجر به فساد سریع تر آن می شود ، این برگ ها را در بسته بندی های پلاستیکی قرار داده و در یخچال قرار دهید ، مرطوب ماندن برگ های آلوئه ورا را تا 20 روز سالم نگه میدارد!

اگر قصد دارید ژل را نگهداری کنید باید آن را در شیشه که محفوظ از هوا است بریزید. این ژل اگر هوا به آن نرسد حدود 6-7 روز سالم در یخچال باقی میماند.

برای هر یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری به آن عسل اضافه کنید، از یک مخلوط کن برای تهیه مواد لازم استفاده کنید، مخلوط را به شیشه ای محفوظ از هوا منتقل کنید و درب آن را محکم ببندید و تا زمان لازم نگهداری کنید، مخلوط ژل آلوئه ورا با عسل برای 10-15 روز در یخچال سالم می ماند.

 

شیوه نگهداری آلوئه ورا

شیوه نگهداری آلوئه ورا

برای فریز کردن آلوئه ورا چند روش متفاوت وجود دارد ک همه آنها را بررسی میکنیم.انجماد هرچیز تازه ای میتواند مدت زمان نگهداری آن را تا چندین ماه افزایش دهد، این عمل برای ژل آلوئه ورا نیز صادق است.کافی است ژل را برش های ضخیم مکعبی بزنید و در کیسه های مخصوص قرار دهید

 

روش اول

تکه های مکعبی ژل را در یک زیپ کیپ قرار داده و آن را منجمد کنید، تمام هوا را از کیسه بیرون بکشید و زیپ آن را ببندید و درون فریزر قرار دهید، برای استفاده از ژل به سادگی مقدار مورد نظری از مکعب ها را درآورید و یک شب در یخچال قرار دهید، ژل آلوئه ورای منجمد تا 6 ماه باقی میماند.

روش دوم

پوست برگ آلوئه ورا را بکنید و ژل را مکعبی ببرید، از یک چاقوی  برای جداکردن لبه های دندانه دار برگ آلوئه ورا استفاده کنید، برگ را در دست خود نگه دارید و شروع به کندن یک طرف پوست آن کنید، پس از انجام، پوست طرف دیگر را نیز بکنید، حالا شما باید بخش بزرگی از ژل را داشته باشید، شکافی در وسط ژل بدهید و این تکه بزرگ را از هم جدا کنید تا بتوانید تکه های کوچکتری از آلوئه ورا داشته باشید.

 

 

نکات نگهداری آلوئه ورا

  1. برای اینکه آلوئه ورا مدت زیادی عمر کند میتوانید به آن ویتامین c و یا e اضافه کنید.
  2. همچنین میتوانید با اضافه کردن روغن های مهمی همچون رزماری، لیمو یا اسطوخدوس طول عمر ژل آلوئه ورای تازه را افزایش دهید.
  3. اگر باقی مانده آلوئه ورا را دارید و نگران این هستید تا با آن چکار کنید، می توانید از آن یک دمنوش سالم آلوئه ورا یا آبمیوه تهیه کنید.
کاهش وزن

آیا خوردن صبحانه‌ به کاهش وزن کمک می‌کند؟

ماست

آب ماست و خواصی که احتمالا از آن نمیدانید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا