کیک هویج کرمدار

چهارشنبه 25 مرداد 1402 آشپزی
کیک هویج کرمدار

کیک هویج کرمدار

کیک هویج کرمدار یکی دیگر از کیک های خوشمزه با بافت بسیار نرم و لطیف برای صبحانه و عصرانه می باشد و می توانید آن را با فر و بدون فر هم درست کنید

مواد لازم کیک هویج کرمدار

3 عدد تخم مرغ

نیم لیوان کمی کمتر شکر 1

لیوان کمی سرخالی روغن مایع

نصف لیوان شیر

بکینگ پودر 2.5 قاشق چای خوری

وانیل  نوک قاشق چای  خوری

نمک 1 پنس

2 لیوان آرد

1 و نیم لیوان هویج رنده شده

1لیوان گردوی خرد شده

1 و نیم قاشق مرباخوری دارچین میتوانید کمتر بریزید

کیک هویج کرمدار

طرز تهیه کیک هویج کرمدار

برای درست کردن کیک هویج کرمدار ابتدا همه مواد راز از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند.تخم مرغ و شکر را تا وقتی که کف کند خوب هم بزنید تا حجیم و کشدار شود.

شیر و روغن مایع را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس وانیل ، بکینگ پودر ، نمک و آرد را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید هویج گردو و دارچین را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید داخل قالب 24 سانتی بریزید و در فر 170 درجه بدون فن 50 دقیقه بپزید حرارت) فرها متفاوت است و زمان پخت میتواند تغییر کند با کنترل (بپزید  دقت کنید 3035 دقیقه اول در فر را باز نکنید حتما این مورد را دقت کنید اگر داخل قالب مستطیل و بزرگ بریزید زمان پخت کمتر  میشود.

توجه کنید مدت زمان گفته شده برای پخت کیک هویج کرمدار تقریبی است و حتما پخت کیک را با سیخ چوبی تمیز امتحان کنید. برای این کار سیخ چوبی را وسط کیک فرو کنید اگر تمیز بیرون آمد کیک پخته است.

بعد از اینکه کیک کامل پخت آن را از فر بیرون آورده و کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد. سپس از قالب خارج کرده و صبر می کنیم تا کامل سرد شود.

 

کیک هویج کرمدار

برای کرم پنیری کرمدار

 

2 قاشق غذاخوری کره نرم شده

2 قاشق غذاخوری سرپر پنیر لبنه

1 لیوان سرخالی پودر قند

1 پاکت وانیل  5 گرم

4_3 قطره آبلیمو

  طرز تهیه کرم پنیری کرمدار

تمام مواد کرم را داخل ظرفی بریزید و تا وقتی که صاف یکدست شود با همزن برقی هم بزنید و حداقل یک ساعت داخل یخچال بذارید  قبل از اینکه کرم را روی کیک بمالید حتما کیک کاملا خنک شود اگر کیک گرم باشد کرم آب میشود. در آخر روی کرم گردوی خرد شده بپاشید.

نان پیتای پفی با دونر مرغ

نان پیتای پفی با دونر مرغ

بوراک

طرز تهیه بورک اسفناج تردو تهیه سس بورک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا