دستور پخت کیک دورنگ خوشمزه برای عصرانه

پنج‌شنبه 16 فروردین 1397 دسته‌بندی نشده
دستور پخت کیک دورنگ خوشمزه برای عصرانه

آرد، نمک و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. کره و شکر را آنقدر بزنید تا کمرنگ شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و مخلوط کنید.

عصرانه‌های بهاری را با خوردن این کیک دورنگ خوشمزه دلچسب‌تر کنید.

 

مواد لازم:

آرد: چهار و یک دوم پیمانهنمک: یک قاشق چای خوریبیکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوریکره: یک و یک دوم پیمانهشکر: یک و یک چهارم پیمانهتخم مرغ: ۶ عدداسانس وانیل: یک قاشق چای خوریشیر: یک و یک دوم پیمانه

مواد لازم لایه شکلاتی:پودر کاکائو: چهار و یک دوم قاشق سوپ خوریشکر: چهار و یک دوم قاشق سوپ خوریشیر: یک چهارم پیمانه

مواد لازم رویه:

شکلات (ذوب شده): یک پیمانهشکلات سفید (رنده شده): یک دوم پیمانه

 

طرز تهیه کیک دورنگ

طرز تهیه زبرا کیک، کیک دو رنگ خوشمزه:

۱٫ آرد، نمک و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. کره و شکر را آنقدر بزنید تا کمرنگ شوند.تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و مخلوط کنید. اسانس وانیل را اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و شیررا به تدریج و یکی در میان به مخلوط آرد اضافه کنید و به خوبی مواد را مخلوط نمایید.

۲٫ خمیر به دست آمده را به دو قسمت کنید و به نیمی از خمیر، پودر کاکائو، شکر و شیررا اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا به رنگ شکلاتی درآید.

۳٫ ابتدا مقداری از خمیر ساده را (حدود یک ملاقه کوچک) را وسط قالب بریزیدو بدون حرکت دادن قالب مقداری از خمیر شکلاتی (حدود یک ملاقه کوچک) رادرست وسط خمیر ساده بریزید. این کار را با بقیه خمیرها تکرار کنید و همین طوریکی در میان از خمیرها وسط خمیر قبلی بریزید تمام شوند. نیازی نیست تا قالبرا تکان دهید یا تلاش کنید خمیر پخش شود، زیرا خود خمیر پخش شده و قالب را پر می کند.

همچنین بخوانید :  طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص روزهای سرد برفی +عکس

۴٫ قالب را حدود ۴۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰درجه فارنهایت)قرار دهید تا کیک بپزد. پس از خنک شدن، کیک را از قالب جدا کرده و روی آن را با شکلات ذوب شدهو شکلات سفید رنده شده تزیین کنید.

منبع:نیک صالحی

 

دستور پخت کیک اسفنجی با آرد ذرت

دستور پخت کیک اسفنجی با آرد ذرت

خاصیت گیاه افتیمون چیست

خاصیت گیاه افتیمون چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا