چگونه ترک های دیوار خانه مان را تعمیر کنیم

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 دکوراسیون
چگونه ترک های دیوار خانه مان را تعمیر کنیم

گاها” برای جلوگیری از هزینه های اضافی و هدر رفت منابع  مالی و تحمل هزینه های سنگین برای تعمیر و بازسازی خانه باید خودمان دست به کار شویم و برای رفع مشکلات به وجود آمده و تعمیرات خرابی ها اقداماتی انجام دهیم تا علاوه بر رفع مشکل پس اندازی هم کرده باشیم .اصولا” تعمیرات ساختمان زمانی قدرت می گیرد که به ظاهر ساختمان آسیبی رسیده باشد و مرتب جلوی چشممان باشد و یا امنیت و رفاه ما در خطر باشد. از مشکلات عدیده ی ساختمان می توان به نشت آب ،نشست ساختمان ، آب پس دادن سقف ،ترک دیوارها ،برق دزدی ،ترکیدگی لوله ها و … اشاره کرد که با کمی مهارت و سلیقه می توانیم خودمان در منزل آن را انجام دهیم .

راهکارهایی برای پوشاندن ترک های دیوار ساختمان

برای خلاص شدن از شر ترک های  مویی روی تقاطع  دیوار ها ،دور پنجره ها ،اطراف بخاری و شومینه راهکارهایی آورده ایم که با کمک آن می توانید ظاهر بهتری به منزل خود دهید .(البته ترک های عمیق و برزگ تر را به متخصصان این زمینه بسپارید )

1- پوشاندن ترک های مویی دیوار با بتونه

♦ برای شروع کار جهت برطرف کردن ترک های روی دیوار ابتدا محل کار را تمیز کنید و مواد اضافی را از درون شیار ها به وسیله یک کاردک در آورید

♦ سپس به وسیله یک سمیاده سطح کار و روی ترک ها را به صورت یک دست سمباده بزنید تا ناهمواری ها و پستی وبلندی ها از بین برود

♦ با توجه به جنس دیوار بتونه مناسب تهیه کنید و با استفاده از یک کاردک لایه ای نازک از بتونه را روی سطح کار بکشید توجه کنید مقدار زیاد بتونه در محل کار باز مشکل ساز می شود .

♦ بعد از خشک شدن بتونه ها مجدد روی کار را سنباده بکشید تا سطحی یک دست و یکنواخت حاصل شود.

♦ اگر قسمت های دیگر دیوار رنگی است رنگ مورد نظر را آماده کنید و بعد از آن ،روی قسمت بتونه شده را رنگ کنید.

2- پوشاندن ترک های مویی دیوار با سنگ های تزیینی

این روزها سنگ های تزینی زیادی وارد بازار شده که شما با استفاده از ترکیب دلخواه و هماهنگ با دکور منزل می توانید سنگ های زیبایی انتخاب کنید که علاوه بر متفاوت تر کردن دکور منزل از مقاومت آن هم بهره ببرید .

محل ترک را مثل روش قبل تمیز کرده و سمباده بزنید تا یک دست شود سپس به صورت مرتب و یکدست به کمک بتونه سنگ ها را روی ترک تزیین کنید و از ظاهر جدید منزل خود لذت ببرید.

3- پوشاندن ترک دیوار با کاشی های تزیینی

گزینه دیگری که میتوانید برای پوشش ترک های دیوار از آن استفاده کنید استفاده از کاشی های تزیینی یا بر جسته است .که با داشتن طرح ها و رنگ های متنوع جذابیت خاصی به منزل می دهند و باعث متفاوت تر شدن دکوراسیون  منزل می گردد.انواع کاشی ها از مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت برخوردارند که از عوامل مهم در ایجاد  ترک خوردن دیوار هستند .

 

نکاتی در خصوص چیدمان گلدان در آپارتمان

نکاتی در خصوص چیدمان گلدان در آپارتمان

20 مدل پرده مجلل با رنگ سال 2020

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا