چرا ترسوها به بهشت نمی روند؟ – موفقیت

شنبه 5 فروردین 1396 موفقیت
چرا ترسوها به بهشت نمی روند,موانع موفقیت,پشتیبان,تلاش کنید,دلایل موفق نشدن در کارها,مشوق داشتن در کارها,تشویق شدن,مشوق,رازهای موفقیت
یکی از موانع آشکار و اساسی موفقیت ترس است. ترسو ها هیچ گاه نمی توانند در زندگی شان به آنچه لیاقتش را دارند برسند چراکه خود با دستان خودشان زنجیر هایی به پاهایشان بسته اند که مانع موفقیت آنها می شود.

ترس‌ مرضي‌ نوعي‌ اضطراب‌ به‌ صورت‌ ترس‌ مداوم‌ غيرمنطقي‌ يا بيش‌ از حد معمول‌ نسبت‌ به‌ يك‌ شيئي‌، موقعيت‌، فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري ، شرايط‌ يا حتي‌ يك‌ عملكرد بدني‌ (كه‌ هيچ‌ يك‌ از اين‌ها اساساً خطرناك‌ نبوده‌ يا تناسب‌ منطقي‌ با اضطراب‌ ندارند).


البته ترس به میزان منطقی می تواند عاملی برای افزایش هوشیاری و پیشگیری از اقدامات شتابزده و بی برنامه است اما اگر حالت مرضی یابد تنها مانع راه مان خواهد بود.

هراس زدگی به ترس های نامعقول، غیر ارادی و بیجا ، با واكنش در قبال موقعیتها و رویدادهای عادی اطلاق می شود. افرادی كه این گونه بیمناك اند، وقتی كه در شرایط خاصی  قرار می گیرند و یا به عوامل وحشت انگیز نزدیك می شوند، ترس سراپایشان را فرا می گیرد.

برای فائق آمدن بر ترس های بازدارنده و رسیدن به رویاها و اهداف، برای شما چند پیشنهاد داریم:

•    به بدترین شرایط فکر کنید: و درباره آن با خود صادق و واقع گرا باشید. به طور مثال، اگر شغل خود را از دست بدهید، گرسنه نخواهید ماند. مشکلات مالی قابل حل هستند. شاید ترس از گرسنگی و فقر در دل شما ریشه داشته باشد. اما ترس شما برای فقر نیست، بلکه برای شرمندگی است.

•    با ترس رودررو نجنگید: به ترس های خود نگاه کنید. با کمی تفکر عمیق می توانید ریشه ترس های خود را بیابید. فقط سعی کنید ترس ها را شخم بزنید و دور بریزید. تا زمانی که درک نکنید چرا این ترس شما را عقب نگه داشته است نمی توانید این ماموریت را انجام دهید.

•    پشتیبان پیدا کنید: هر زمان که بخواهید در زندگی تغییر ایجاد کنید، یک نفر هست که مانع شما بشود و مدام «نه» در کار بیاورد. اطراف خود را از آدم هایی پر کنید که شما را تشویق می کنند و هنگام شک و تردید به شما کمک می کنند تا تصمیم درست بگیرید.

•    مراقب محدودیت هایی خودساخته باشید: گاهی دلیل اینکه برای رسیدن به شرایط دلخواه خود تلاش نمی کنید این است که کلی محدودیت برای خود و ذهن خود تعیین کرده اید. اگر برای بهبود و تغییر در زندگی اقدام کنید، مطمئن باشید همه مسایل در مسیر پیشرفت شما مهیا خواهند شد. فقط کافی است خود را از چهارچوب های بی ارزش رها کنید.

•    تلاش کنید: اگر مدام بنشینید و برای تغییر برنامه ریزی کنید و هیچ اقدامی صورت ندهید، هیچ تغییری در زندگی شما ایجاد نخواهد شد. همه ترس ها همچنان باقی می مانند و شما نمی توانید آن چه می خواهید را بیابید. همت کنید. پس از برنامه ریزی باید نخستین قدم ها را برداشت. اگر قدم اول برای تغییر را بردارید، قدم های بعدی با آسانی بیشتر برداشته خواهند شد.

منبع : ایران مطلب

به توصیه 3 دسته از افراد گوش ندهید! - موفقیت

6 راهکار برای افزایش شانس موفقیت در زندگی و کسب و کار - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا