هوندا سیویک Type R مدل 2017 در نمایشگاه امسال گردوخاک به پا می‌کند – فناوری

سه‌شنبه 17 اسفند 1395 فناوری

انتظارها به پایان رسید و هوندا از مدل جدید سیویک Type R رونمایی کرد. این محصول که در نمایشگاه امسال ژنو معرفی می‌شود، رقیبی برای فورد فوکوس RS و گلف R خواهد بود.

انتظار برای عاشقان دنیای خودرو به سر رسیده است؛ هوندا سیویک Type R مدل ۲۰۱۷ قرار است در نمایشگاه امسال ژنو چشمان همه را خیره کند. هوندا سیویک جدید که قرار است در آمریکا نیز به فروش برسد، رقیبی جدی برای فورد فوکوس RS و گلف R فولکس‌واگن در نمایشگاه امسال خواهد بود.

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی آمریکایی ۴ سیلندر خطی توربو با حجم ۲ لیتر و قدرت ۳۰۶ اسب بخار جا خوش کرده است. این پیشرانه گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتون متر به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هوندا سیویک Type R به‌مانند فوکوس RS تنها با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود، هرچند این جعبه‌دنده نیز توانایی‌های بالایی دارد.

هوندا سیویک Type R

توقف کامل سیویک Type R به لطف ترمزهای ۴ پیستونه Brembo با دیسک‌های سوراخ‌دار ۱۳.۸ اینچی در جلو و ۱۲ اینچی در عقب، نباید کار چندان دشواری باشد. رینگ‌های سیویک از نوع ۲۰ اینچی آلیاژی با تایرهای 245/30R 20 شرکت کانتینِنتال خواهد بود.

هوندا برای میرا کردن ضربات جاده‌ای و فرمان پذیری بهتر سیویک Type R از فنرها، ضربه‌گیرها و بوش‌های مخصوص در کنار مجموعه‌ی دومحوره جلو با طبق‌ها و سگ دست‌های آلومینیومی استفاده کرده است. دیفرانسیل لغزش محدود این خودرو از نوع استاندارد است و ضربه‌گیرهای سه کاناله نیز بخشی از سیستم تعلیق تطبیقی سیویک R هستند.

هوندا سیویک Type R

هوندا برای این مدل سه حالت رانندگی در نظر گرفته است؛ کامفورت، اسپرت و +R. این حالت‌ها بر میزان باز بودن دریچه‌ی گاز، تعویض نرم دنده‌ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم ضربه‌گیر انطباقی تأثیر می‌گذارند.

با افزایش قدرت موتور، سازه‌ی هوندا سیویک نیز تقویت شده است. این مدل در مقایسه با هوندا سیویک هاچبک، ازنظر ساختاری قوی‌تر شده و سختی پیچشی آن به میزان ۳۸ درصد افزایش یافته است. هوندا حرفی در مورد وزن نهایی سیویک Type R جدید نزده است، اما به نظر می‌رسد که ۱۴ درصد بدنه از فولاد با مقاومت بسیار بالا ساخته‌ شده و کاپوت این مدل نیز آلومینیومی باشد.

هوندا سیویک Type R

طراحی این خودرو کسی را غافلگیر نخواهد کرد؛ زیرا محصول نهایی تقریباً شبیه به نمونه‌های اولیه‌ای است که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شده بود. Type R دارای ظاهری خشن همراه با گلگیرهای بزرگ‌تر، کانال‌های ورودی هوای جذاب‌تر، کانال‌های خنک‌کننده‌ی ترمز، کاپوت برآمده، باله‌ی غول‌آسا، باله‌های نصب‌شده روی سقف و احتمالاً جذاب‌ترین ویژگی، لوله اگزوزهای سه‌گانه در وسط سپر عقب است. در این طراحی، لوله اگزوز وسط نسبت به دو لوله اگزوز کناری قطر کمتری دارد.

هوندا سیویک Type R

فضای داخلی هوندا سیویک Type R شبیه به هوندا سیویک استاندارد است که با صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان و دسته‌دنده‌ی تمام چرمی به همراه پدال‌های آلومینیومی به‌روزرسانی شده است؛ اما ویژگی دیگر که بیشتر ما را تحت تأثیر قرار داد، حک شدن نام Type R روی کنسول بود.

هوندا سیویک Type R

هوندا سیویک Type R مجهز به یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی برای نمایش اطلاعات همراه با سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto، سیستم کنترل شرایط جوی به همراه اسپیکرهای ۵۴۰ واتی با رادیوی ماهواره‌ای و رادیو HD است.

درحالی‌که هنوز جزئیاتی در مورد قیمت این خودرو منتشر نشده است، انتظار می‌رود که ۳۰ هزار دلار قیمت معقولی برای این مدل از هوندا باشد. رقمی که می‌تواند دو خودروی فورد فولکس RS و گلف R را به چالش جدی دعوت کند.


منبع : زومیت

گلکسی (Grand Prime (2016 سامسونگ در راه است-فناوری

علت خشکی بدن بعد از خواب-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا