نان کروسان /طرز تهیه نان کروسان با مغز شکلات

چهارشنبه 15 دی 1400 آشپزی
nan korosan

نان کروسان از جمله نان های خوشمزه و عالی برای صبحانه است و این نان خوشمزه را به راحتی می توان در خانه تهیه کرد و با فلینگ های مختلف آن را پر کنید , مخصوصا با شکلات طعم بی نظیری دارد و پچه نوعی شکلاتی را خیلی دوست دارند در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه نان کروسان شکلاتی با ما همراه باشید .

مواد لازم برای تهیه نان کروسان

  • آرد: 1و 1/3پیمانه
  • خمیر مایه فوری :1 قاشق چایی خوری
  • شکر :2قاشق غذاخوری
  • آب ولرم :1/4پیمانه
  • شیر کم‌چرب : 1/4پیمانه
  • کره: 150 گرم
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • نمک :1/4 قاشق چایی خوری
  • شکلات چیپسی  :به مقدار لازم

 

نان کروسان

    • نان کروسان

طرز تهیه نان شیرینی کروسان

  1.  برای تهیه نان کروسان ابتدا خمیر مایه فوری، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل ظرف مناسب بریزد و روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه زمان دهید تا عمل بیایدو پف کند .
  2. باقی مانده شکر، نمک، شیر و ۵۰ گرم از کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تاکمی گرم شده و کره ذوب شود .( نباید زیاد گرم شود که دست بسوزد)
  3. سپس مواد گرم شده را در یک کاسه‌بزرگ بریزید و آرد راکم کم به آن  اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید.بعد خمیر مایه را نیز اضافه کنید و وقتی خمیر جمع شد با دست خمیر را ورز دهد تا خمیر نرمی بدست بیاید.( در اضافه کردن آرد دقت کنید زیاد آرد به خورد خمیر ندهید تا خمیر شما سفت شود ولی اگرچسبندگی خمیر زیاد بود کم کم آرد اضافه کنید و ورز دهید تا چسبندگی خمیر کم شود)
  4. خمیر را 5 دقیقه  روی سطح صاف ورز دهید و آن را گوله کنید و داخل کاسه‌ای که چرب شده قرار دهید و روی آن را  بپوشانیدو یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ،  سپس روی کاسه خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 ساعت در یخچال  قرار دهید .
  5. ۱۰۰ گرم کره  نرم شده که باقی مانده را روی فویل یا کاغذ روغنی  پهن کنید ( به ضخامت 1 سانتی متر) و در یک سینی بگذارید و داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود.
  6.  حال نوبت باز کردن خمیر است که این کار را با حوصله انجام دهید چون باید چند بار خمیر را باز کنید و تا کنید .
  7.  روی تخته آشپزخانه کمی آرد بپاشید و  کل خمیر را با وردنه پهن کنید،  سپس از کره سرد و سفت شده را در مرکز خمیر قرار دهیدو لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید و کره را بپوشانید.
  8. سپس خمیر را چند تا دیگر بزنید تا اندازه‌آن یک چهارم شود. خمیر تا شده  را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید
  9. حال خمیر را از یخچال خارج کنید و دوباره با وردنه آن را پهن کنید (نباید کره از خمیر بیرون بزند) و  خمیر را تا کنید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.این کار را چند بار انجام دهید ، در مرحله آخر خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک شب داخل یخچال بگذارید.
  10. حال خمیر استراحت کرده را با وردنه نارک پهن کنید و سپس مثل شکل بالا به شکل مثلث  برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی روی خمیر قرار دهید و خمیر را بپیچیدو به آرامی رول کنید.
  11. خمیرهای رول شده  را داخل سینی فر چرب شده  با فاصله قرار دهید و  روی آنها را بپوشانید ودو ساعت استراحت دهید تا حجم آنها 2 برابر شود .
  12.  حل خمیر ها را با ترکیب زرده تخم مرغ وکمی شیر رومال کنید با کمک برس این کار را انجام دهید و کمی شکر  روی خمیرها بپاشید،
  13. فر را 15 دقیقه قبل روشن کنید روی درمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.
  14. سینی فر  را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان‌ها طلایی شوند.
  15. مواد داخل نان کروسان بسته به سلیقه افراد می تواند با هر چیزی باشد ( کشمش,گردو , کالباس, مرغ)

می‌توانید از خمیر هزارلا برای تهیه  نان کروسان هم استفاده کنید و لازم نیست در خانه این خمیر را تهیه کنید به صورت آماده در فروشگاه ها هست

 

salad makarony

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده و خوشمزه

cake asfnaj

طرز تهیه کیک اسفناج فرانسوی

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا