موانع رابطه جنسی

شنبه 9 بهمن 1400 سلامت

رابطه جنسی

موانع رابطه جنسی

این روزها تقریبا همه انسان‌ها درگیر مشغله‌های کاری زیادی هستند و همین مسئله مشکلات زیادی برای آنان به وجود آورده است.

از جمله در زندگی جنسی‌شان. شاید خیلی‌ها دقت کافی نداشته باشند و متوجه نشوند که احساس صمیمیت و لذتی که قبلا در رابطه جنسی‌شان تجربه می‌کردند، به خستگی و کسالت تبدیل شده یا آنان را نسبت به رابطه جنسی بی‌میل کرده است.

اهمیت رابطه جنسی با کیفیت را نباید نادیده گرفت، چون سلامت انسان را بهبود می‌بخشد و باعث بهتر شدن کیفیت زندگی افراد می‌شود. در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهند.

یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود بعضی افراد به همسرشان بگویند برای رابطه جنسی خسته‌اند، این است که نمی‌خواهند با مشکلاتی که در رابطه‌شان دارند، روبه‌رو شوند. به نظر متخصصان، خیلی راحت‌تر است که خستگی را پیش بکشد، به‌جای این‌که بنشیند و به همسرش بگوید که باید درباره موضوع مهمی صحبت کنیم. در واقع، احساساتی مثل خشم و آزردگی می‌توانند زمینه لازم برای چنین وضعیتی را فراهم کنند. بنابراین اگر هنوز هم نمی‌توانید با همسرتان گفت‌وگو کنید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا زندگی جنسی‌تان را دوباره بسازید.

خیلی راحت است که افراد بعد از گذراندن یک روز طولانی و پُرمشغله، جلوی تلویزیون بنشینند و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، اما این عادت هرگز عواقب خوبی ندارد. قبل از آن‌که به خودتان بیایید، همسرتان تنهایی به رخت‌خواب رفته است و شما هم یا جلوی تلویزیون خواب‌تان می‌برد یا دچار بی‌خوابی می‌شوید. توصیه متخصصان این است که شب‌ها تلویزیون را خاموش کنید و وقت را با همسرتان بگذرانید. ضمن این‌که نباید در اتاق خواب‌تان تلویزیون داشته باشید،‌ چون اتاق خواب فقط برای رابطه عاطفی و شخصی شما با همسرتان است، نه چیز دیگر.

کسانی که برنامه کاری خیلی فشرده‌ای دارند و بیش از حد به خودشان فشار می‌آورند، نمی‌توانند رابطه جنسی مطلوبی را تجربه کنند و مضرات چنین وضعیتی را نادیده می‌گیرند. در واقع، این افراد نمی‌دانند که رابطه جنسی مطلوب، چه‌قدر برای کیفیت زندگی شخصی خودشان و همسرشان مهم است. به نظر متخصصان، این‌که در طول زندگی‌تان چه کارهایی انجام می‌دهید، خیلی مهم است. گاهی اوقات لازم است بعضی کارها را کنار بگذارید یا از فشردگی کارها کم کنید تا به زندگی شخصی‌تان آسیبی وارد نشود.وقتی خودتان را مجبور می‌کنید که حتما رابطه جنسی داشته باشید، فشار زیادی به شما وارد می‌شود که شما را از رفتن به اتاق خواب فراری می‌دهد.

توصیه متخصصان این است که خودتان را در چنین شرایطی قرار ندهید. گاهی اوقات به‌جای مجبور کردن خودتان، فقط لازم است که همسرتان را نوازش کنید و به او محبت کنید، چون این کار به‌طور طبیعی در اغلب اوقات به رابطه جنسی منجر می‌شود. البته اگر این کار هم تاثیری نداشت، هنوز هم نباید محبت و تماس فیزیکی را قطع کنید.

نشانه‌های اولیه بیماری قلبی از جمله مشکل در نعوظ می‌تواند ضربه زیادی به زندگی جنسی شما وارد کند. اگر متوجه این مشکل شدید، باید هرچه زودتر به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا سلامت قلب‌تان تحت بررسی قرار گیرد. به نظر متخصصان، نارسایی احتقانی قلب باعث می‌شود که فرد عموما احساس خستگی کند و بسیاری از عملکردهایش مثل توانایی جنسی، دچار اختلال شود. وقتی علائم اولیه‌ای مثل خستگی شدید را احساس کردید، کمتر از ۵ سال با اولین حمله‌های قلبی فاصله دارید! پس مراجعه به پزشک را جدی بگیرید.

وقتی تعادل هورمونی انسان‌ها دچار اختلال شود، قطعا زندگی جنسی هم تحت تاثیر این عدم تعادل قرار می‌گیرد و با اخلال مواجه خواهد شد. میل جنسی در بین انسان‌ها تا حد زیادی به‌واسطه تستوسترون تنظیم می‌شود و پیش از هر چیزی، اهمیت دارد. اگر نگران عملکرد درست هورمون‌ها هستید و فکر می‌کنید این مسئله مانع از رابطه جنسی موفق شما شده است، نباید بیش از حد خودتان را نگران کنید. در واقع، مردان می‌توانند به اورولوژیست مراجعه کنند و خانم‌ها به متخصصان زنان. درمان‌های پزشکی ساده در اغلب موارد می‌توانند موثر باشند و کیفیت زندگی جنسی را دوباره افزایش دهند.

اگر افراد بیش از حد برای رابطه جنسی خسته باشند و از هیچ چیز دیگری هم لذت نبرند، این امکان وجود دارد که دچار افسردگی شده باشند و حتی با معضل کم‌خوابی یا بی‌خوابی مواجه باشند. به نظر متخصصان، در چنین مواقعی، اولین گام برای زندگی جنسی بهتر این است که افسردگی را درمان کنید.

بنابراین اگر چنین مشکلاتی دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا درمان‌های لازم برای خلق‌وخوی بهتر را دریافت کنید و از این طریق، شور و شوق دوباره برای زندگی را به دست بیاورید. درمان‌های افسردگی اغلب شامل داروهای مختلف می‌شود، اما افراد زیادی هستند که می‌توانند از طریق درمان‌های مشورتی یا تغییر در رژیم غذایی، ورزش کردن و تغییر در عادات خواب، ‌دوباره نشاط زندگی را به دست بیاورند.

6دلیلی که باعث ریزش موهای شما می شوند

اصول غذا خوردن کودکان در مدرسه

اصول غذا خوردن کودکان در مدرسه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا