گیاه آپارتمانی شفلرا

دوشنبه 7 آذر 1401 گل و گیاه

آرایه شناسی گیاه آپارتمانی شفلرا

فرمانرو: گیاهان

نوع : گیاهان گلدار _دولپه‌ای‌های نو_ آستریدها

راسته: کرفس‌سانان

تیره: عشقه‌ایان

سرده: Schefflera

گونه: S. arboricola

تاریخچه شفلرا

گیاه شفلرا بومی سرزمین استرالیا است و برگ های سبز رنگ روشن براق و چرمی دارد. در این گیاه دمبرگ ها بلند و در بخش انتهایی برگ های پنجه ای شکل ابتدا با سه برگچه و سپس تعداد آنها به ۸ عدد می‌رسد. ارتفاع گیاه شفلرا در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب به بیش از ۳ متر هم می‌رسد. برعکس اکثر گیاهان زینتی که با حذف جوانه انتهایی شاخه های جانبی رشد می‌کنند، در این گیاه فقط یک شاخه اصلی موجود است.

تاریخچه شفلرا

تاریخچه شفلرا

این گیاه به نام چتری نیز معروف است . همچنین می توان به مدت طولانی به عنوان یک گیاه خانگی از آن استفاده کرد .این گیاه از 20 گونه گیاهان استوایی ، استوایی همیشه سبز، درختی ودرختچه ای تشکیل یافته است

انواع شفلرا

  • اکتینوفیلا که مشهورترین نوع آن است و دارای برگ های لوزی شکل می باشد که می توانند تا 15 سانتیمتر هم رشد کنند .
  • اربوریکولا که نوع کوچک تر این گیاه است و می توان در داخل خانه و باغچه نیز از آن استفاده کرد که برگ های آن بین 5 تا 8 سانتیمتر هستند و معمولا به صورت توده ای و انبوده رشد می کنند. معمولا خالخالی های کرم رنگ بر روی برگ های این گیاه دیده می شود که باز هم انواع مختلفی از این نوع نوع وجود دارد .

نور مناسب برای شفلرا

گیاه شفرا به نور متوسط غیر مستقیم نیاز دارد بهتر است هفته ای یک بار به یک محیط که دارای نور زیاد است منتقل شود در غیر این صورت بعد از مدتی گیاه شادابی خود را از دست خواهد داد.

نور مناسب برای شفلرا

نور مناسب برای شفلرا

دمای مورد نیاز شفلرا

بهترین دما جهت رشد گیاه شفلرا ، دمای ما بین ۲۰ الی ۳۰ درجه سانتی گراد میباشد.

نحوه صحیح آبیاری شفلرا

جهت آبیاری گیاه شفلرا اجازه دهید رویه خاک کاملا خشک شود در غیر این صورت آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد و برگها به رنگ قهوه ای تغییر رنگ میدهند.

نحوه صحیح آبیاری شفلرا

نحوه صحیح آبیاری شفلرا

خاک مورد نیاز شفلرا

بهترین خاک برای گیاه شفلرا خاک کوکوپیت میباشد که با مقدار خاک و کود آماده مخلوط شود.

هرس کردن شفلرا

شفلرا مراقبت آسانی دارد و فقط کافی است که آن را در یک ناحیه روشن قرار دهید تا نور خورشید مستقیما به آن برسد و رطوبت محیط را نیز بالا ببرید . هرس کردن این گیاه نیز در بعضی از مواقع در صورت بزرگ بودن گیاه ضروری است. همزمان که سن گیاه بالا می رود، برگ های آن کم کم کاهش پیدا می کنند که در چنین مواقعی برای اینکه گیاه را به رشد بهتر تحریک کنید، باید نوک برگ و شاخه های آن را بچینید تا دوباره به رشد کردن تحریک شود.

 

گل ژربرا با رنگ های جذاب

گل ژربرا با رنگ های جذاب

 گیاه پامپاس گراس

 گیاه پامپاس گراس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا