گیاه پامپاس گراس

دوشنبه 7 آذر 1401 گل و گیاه
 گیاه پامپاس گراس

 آرایه شناسی گیاه پامپاس گراس

نام علمی: Cortaderia

نام انگلیسی: Pampass grass

نام فارسی گیاه : پامپاس گراس

از خانواده: Graminae

رویشگاه اصلی: آرژانتین

 

همه چیز درباره گیاه پامپاس گراس

یه گیاه دائمی و همیشه سبزه با حداکثر ارتفاع ۲.۵ متر، برگ های بلند با لبه تیز و برنده داره که بخاطر همین ویژگیش بهتره تو محوطه بازی کودکان کاشته نشه! گل هاش سفید رنگ و بصورت گل آذین خوشه ای هستن که اواسط تابستون تا اواخر پاییز دوام دارن این گیاه در فضای سبز برای کاشت در باغ های صخره ای و کنار برکه های آب کاربرد داره.

نور مناسب پامپاس گراس

نیاز به آفتاب کامل داره!

دما مورد نیاز پامپاس گراس

در مقابل سرما مقاوم تا نیمه مقاومه ( تا ۱۲- درجه سانتی گراد رو تحمل میکنه ) ولی گیاهان جوانش بهتره که از سرما حفظ بشن.

دما مورد نیاز پامپاس گراس

دما مورد نیاز پامپاس گراس

نحوه آبیاری گیاه پامپاس گراس

گیاهان جوان و تازه کاشت شده بهتره برای توسعه بهتر ریشه، مرتب آبیاری بشن اما گیاهان بزرگ و بالغش نیاز آنچنانی به آبیاری ندارن و هفته ای یکبار میتونه کافی باشه البته هر چه نیاز رطوبتیش بهتر تامین شه، گلدهیش بیشتر میشه و خوشه های گل بزرگتر و متراکم تری تولید میکنه.

خاک مناسب گیاه پامپاس گراس

نیاز به خاک حاصلخیز با زهکشی خوب داره.

نحوه تکثیر پامپاس گراس

یکی از خصوصیات این گیاه تولید بذر زیاد است یک گیاه می تواند در طول عمر خود حتی در حدود بیش از یک میلیون بذر تولید کند و همین مسئله نیز باعث شده است. که در برخی کشورها همانند نیوزلند و آفریقای جنوبی به دلیل مزاحم بودن این گیاه به دلیل رشد و توسعه بیش از اندازه و ممانعت از رشد سایر گیاهان خرید و تکثیر این گیاه ممنوع شود.

خاک مناسب گیاه پامپاس گراس

خاک مناسب گیاه پامپاس گراس

گل های نر و ماده پامپاس گراس

توجه کنید که گلهای نر و ماده در این گیاه جدا از هم هستد و آنچه که موجب زیبایی خوشه های گل می شود گلهای ماده آن است. برای تولید بذر لازم است که گیاهان حاوی گلهای نر و ماده در کنار هم باشند . به همین دلیل یکی از راه های عملی تکثیر این گیاه از طریق تقسیم بوته است که می توان هر ۶-۴ سال و برای گیاهان متراکم این کار را انجام داد.

نحوه تکثیر پامپاس گراس

نحوه تکثیر پامپاس گراس

آفات پامپاس گراس

خوشبختانه، گیاه پامپاس تقریبا کاملا بدون بیماری است. با این حال، گاهی اوقات در گیاه پامپاس لکه هایی توسعه می یابد. به سادگی از یک قارچ کش استفاده کنید تا به سرعت آن را از بین ببرد. گیاه پامپاس نیز به ندرت توسط حیوانات خورده می شود، اما می تواند به عنوان یک زیستگاه بزرگ برای آنها خدمت کند. به همین دلیل توصیه می شود که گیاه پامپاس خود را گاه به گاه جستجو کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ مهمان ناخواسته در داخل آن قرار ندارد.

گیاه آپارتمانی شفلرا

گل آدنیوم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا